Taartje met

04-09-2010 10:38 59 berichten
Even mijn frustaties kwijt .

Ik moet vandaag een taart leveren voor een verjaardag. Gisteren kapsels gebakken, vandaag wekker op een onmenselijk vroege tijd gezet. Toch binnen anderhalf uur een fraai gedecoreerde taart af (had dus kunnen uitslapen). Nog even in de koelkast gezet om goed koud te blijven. Ik ging net even spieken is er een halve emmer remia fritessaus in gelekt . Ik zit nu op de bank met een tosti, een sigaret en een nespresso (Maar eigenlijk heb ik meer behoefte aan een reep chocola en een borrel) te bedenken wat te doen?????? Redden ? of naar de Hema of multivlaai rijden?

groetjes een koekebakster
Nah... ik zie op de foto ook dat de rand van de doos hoger is dan de taart hoor!
Alle reacties Link kopieren
Niks compliment hoor want ik vind de taart helemaal niet mooi.

De bovenste wel en die is in zo'n andere stijl dat ik me niet kan voorstellen dat het van dezelfde hand is.
De eerste taart is ook een dubbele taart. Dus de vierkante taart en dat ronde er bovenop is ook een taart. Dus daar past nooit een deksel op. En mooi of niet mooi, als je in opdracht werkt maak je een taart zoals de klant het wenst. Dus dat hoeft niet altijd jouw stijl te zijn.
Dit is geen klant maar een vriendin maar buiten dat, je stijl is net als je handschrift.

Wát je schrijft is afhankelijk van de opdracht, hóe je schrijft is je stijl.
quote:BadAss schreef op 04 september 2010 @ 20:41:

Dit is geen klant maar een vriendin maar buiten dat, je stijl is net als je handschrift.

Wát je schrijft is afhankelijk van de opdracht, hóe je schrijft is je stijl.BadAss en wat is nu precies jouw punt?
Over schrijven gesproken, ik ga nu eindelijk maar eens aan die klus beginnen die ik voor me uit zit te schuiven door op taartentopics te reageren.

TO ik hoop dat het een gezellige verjaardag was en dat de taart smaakte, doeg.
quote:monalisalove schreef op 04 september 2010 @ 20:44:

[...]

BadAss en wat is nu precies jouw punt?Ik heb geen punt joh, ik lul altijd maar een end in de ruimte bij gebrek aan een leven.
Uit professie ben ik even nieuwsgierig:

Gebruik jij slágroom op fondant en marsepein? (op de foto ziet het er vrij "wit" uit...)

Hoe dik rol je je bekleding uit?

En hoe lang bewaar jij een met marsepein of fondant beklede taart onafgedekt in de koelkast?
quote:_airecolette_ schreef op 05 september 2010 @ 21:28:

Uit professie ben ik even nieuwsgierig:

Gebruik jij slágroom op fondant en marsepein? (op de foto ziet het er vrij "wit" uit...)

Hoe dik rol je je bekleding uit?

En hoe lang bewaar jij een met marsepein of fondant beklede taart onafgedekt in de koelkast?Hoi airecolette, nee de slagroom zit in een rand rondom de fondant om de randjes weg te werken. Mijn bekleding doe ik zo dun mogelijk tot het net niet breekt of scheurt, meestal rol ik het uit op een stuk bakpapier. En het staat max twee uurtjes onafgedekt in de koelkast (maar alleen als het niet anders kan) wel haal ik alles wat geurtjes af kan geven, zoals ui etc uit de koelkast, koelkast wordt eerst brandschoon gemaakt en er staan geen andere onafgedekte producten in ik doe de afwerking een paar uur voordat de taart nodig is. Maar even voor de duidelijkheid ik ben geen professional, dit is pas mijn vijfde taart met fondant of marsepein, verder wel wat chocoladetaarten, american cheesecakes etc gemaakt vind het leuk te doen, maar niet voor de verkoop ofzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven