Taartje met

04-09-2010 10:38 59 berichten
Even mijn frustaties kwijt .

Ik moet vandaag een taart leveren voor een verjaardag. Gisteren kapsels gebakken, vandaag wekker op een onmenselijk vroege tijd gezet. Toch binnen anderhalf uur een fraai gedecoreerde taart af (had dus kunnen uitslapen). Nog even in de koelkast gezet om goed koud te blijven. Ik ging net even spieken is er een halve emmer remia fritessaus in gelekt . Ik zit nu op de bank met een tosti, een sigaret en een nespresso (Maar eigenlijk heb ik meer behoefte aan een reep chocola en een borrel) te bedenken wat te doen?????? Redden ? of naar de Hema of multivlaai rijden?

groetjes een koekebakster
Blij om te lezen dat het toch nog enigzins gelukt is.

Volgende keer maar goed afdekken die taart en goed je koelkast opruimen/inrichten.

Succes!!!!
Ik zal wel iets heel doms zeggen, maar is de koelkast niet veel te vochtig om taart onverpakt in te bewaren? Dat wordt toch helemaal zompig?
Het is gelukt hoor! Ze vind hem prachtig. Vanmiddag ga ik daar een bakkie doen en een stuk taart proeven en dan hopen dat de smaak en geur er niet is ingetrokken.

De taart stond in een open taartdoos, omdat het zo'n hoog model is van twee lagen en de doos niet dicht kon.

Ik had alle producten die geuren af kunnen geven uit de koelkast gehaald en in een andere koelkast gezet. Fritessaus lag op z'n kant op een plankje erboven, maar waarschijnlijk was de deksel er niet goed opgedrukt.

Sri: fondant en marsepein kunnen prima open in de koelkast, gebeurt normaal niets mee . Ik bak regelmatig voor vriendinnen en kennissen trouwtaarten, verjaardagstaarten en geboortetaarten etc..,maar zo iets stoms heb ik nog nooit gedaan.
Alle reacties Link kopieren
TO is toch menselijk ? Nou dan kan het toch gebeuren.. iedereen doet wel eens iets doms..

TO blij te lezen dat je taart is gelukt en volgende keer geen emmertjes. flesjes etc. boven je taart leggen
Foto!
quote:Francisca_ schreef op 04 september 2010 @ 12:19:

Foto! Van taart met of taart zonder?
Ik ga ff kabeltjes zoeken, om de foto's in de laptop te laden. En daarna ga ik met de kids naar de friettent, ik heb namelijk in een keer zo een zin in een patatje met
Beide
Wil even een foto laten zien , maarre hoe doe ik dat? (Ik krijg iedere keer alleen maar de locatie van de foto te zien)
Mona, we kunnen hem niet zien omdat je hem op je C schijf hebt staan. Als je hem op internet zet, dus of bij google, mijnalbum.nl of photobucket.com of flickr of waar dan ook en je doet dan die link plaatsen, dan kunnen we je taart bewonderen. Ik ben benieuwd.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Dit is hem geworden, niet mijn mooiste maar wel MET liefde.
Deze heb ik twee weken geleden gemaakt
Mooi hoor!!! En je doet er niets professioneels mee? Knap.
quote:mylenevalerie schreef op 04 september 2010 @ 13:27:

Mooi hoor!!! En je doet er niets professioneels mee? Knap.Ik kook wel professioneel, maar taarten is meer een hobby.
quote:monalisalove schreef op 04 september 2010 @ 13:14:

[afbeelding]En dit heb je in een half uurtje weer gefixt? Knap hoor.
quote:Pelikaan schreef op 04 september 2010 @ 13:34:

[...]

En dit heb je in een half uurtje weer gefixt? Knap hoor.
quote:monalisalove schreef op 04 september 2010 @ 13:14:

[afbeelding]En met veel fantasie, take je sister in de mailing zeg, dit kan niet in een half uur opgebouwd zijn.
Nou, het kan zeker wel. Of het ook zo is weet ik niet, maar op zich is het een redelijke standaard/simpele taart. Met heel veel kant en klaar, zoals de flesjes en de chocolaadjes. Dus je moet 2 taarten opnieuw bekleden, spuitwerk en wat opmaken. Zo gefikst als je een beetje ervaring hebt
quote:BadAss schreef op 04 september 2010 @ 20:09:

[...]

En met veel fantasie, take je sister in de mailing zeg, dit kan niet in een half uur opgebouwd zijn.Bovenste taart was nog volledig in tact, poppetjes en flesjes eraf nieuwe fondant laag erop en alles weer terug, slagroom erop en klaar. Het meeste werk zat in het kleuren van het fondant,doorsnijden en vullen etc ( anderhalf uur), maar dat hoefde de tweede keer niet meer natuurlijk.
Maar Zwartjurkje áls dat idd zo is he, kán, waarom zie ik dan op de foto een doos die makkelijk dichtkan waardoor er dus nooit een emmer remia op hoefde te lekken?
Bam... wat ben je scherp!!!!
Yep Bi, er is op mij een pot sambal gelekt
quote:BadAss schreef op 04 september 2010 @ 20:16:

Maar Zwartjurkje áls dat idd zo is he, kán, waarom zie ik dan op de foto een doos die makkelijk dichtkan waardoor er dus nooit een emmer remia op hoefde te lekken? BadAss de taart was te hoog voor de doos, daarom kon ie niet dicht. Wat raar dat je het niet gelooft, ik zal het maar als compliment zien.
dubbel
quote:BadAss schreef op 04 september 2010 @ 20:21:

Yep Bi, er is op mij een pot sambal gelekt Had je maar een doosje op moeten zetten!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven