Tandoori pasta

15-10-2009 17:56 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,ik ben een trouw fan van de currypasta's van pataks maar heb een pot tandoori pasta van dat merk staan en nog nooit gebruikt.(staat al maanden in de kast)

Nu staat erop de pot kipfilet marineren in een paar lepels pasta en yoghurt en dan grillen maar kan dat ook anders dat ik bv de kipfilet klein snijd en dan de pasta erbij en er een soort saus mee maak of wordt dat niks?Of moet ik dan creme fraiche ofzo toevoegen?

Of hebben jullie andere recepten wat ik met die pot kan doen?

Thanks
Hoi dolfje,

Je kunt inderdaad gewoon stukjes snijden van de kip en hier wat eetlepels currypasta doorheen mengen. Daarna (roer)bak je die in een pan of wok met een flinke scheut olie.

Eetse!
Als je googled op "tandoori pasta" krijg je wat meer recepten.

Het is maar net hoe hoogstaand het gerecht moet worden.
kokosmelk erbij is ook erg lekker (ipv creme fraiche)

je kan de curry pasta ook gebruiken om er groenten mee in te smeren en deze dan te grillen (aubergine, courgette maar ook wortel).

kan er ook (met zure room bijvoorbeeld) een dipsaus voor rauwe groenten mee maken, ook erg lekker.
He dat is toevallig. Ik ben laatst echt de mist ingegaan door tandoori pasta in de saus te gebruiken, het was echt niet lekker.

De volgende dag heb ik de pasta als marinade gebruikt en was het echt heerlijk! Gewoon een papje maken met yoghurt en olie en dan minstens 4 uur marineren.

Ik had het trouwens met paneer gedaan, en daarna gewoon gebakken. Echt superlekker.
.
Kokosmelk heb ik ook in huis dus denk dat ik het daar dan mee ga proberen.

Lindy ik lust geen vis dus dat gaat hem niet worden maar wel bedankt.

Fladder wat had je gedaan dan dat het niet lekker was?

De rest natuurlijk ook bedankt,hoogstaand hoeft het niet te worden maar wel lekker natuurlijk:)
Dolfje, ik had gewoon een saus gemaakt met die pasta.

Dus eerst de paneer gebakken en daarna half potje erbij en groenten en yoghurt, was echt heel vies!
Jammer is dat als het niet lekker is.

Ik zal het morgen eens proberen en laat het hier wel weten wat het geworden is...
quote:fladder schreef op 15 oktober 2009 @ 18:12:

He dat is toevallig. Ik ben laatst echt de mist ingegaan door tandoori pasta in de saus te gebruiken, het was echt niet lekker.

De volgende dag heb ik de pasta als marinade gebruikt en was het echt heerlijk! Gewoon een papje maken met yoghurt en olie en dan minstens 4 uur marineren.

Ik had het trouwens met paneer gedaan, en daarna gewoon gebakken. Echt superlekker.

Hoi Fladder, weet je hoelang ik al loop te zoeken naar paneer? Ik ben gek op Palak Paneer, maar tot dusver moet ik het thuis doen met cottage cheese, feta e.d.

Dus mijn prangende vraag: waar haal jij je paneer?
Nou ik heb het toch maar op de min of meer traditionele manier gedaan,dus de kip eerst gemarineerd in de pasta met wat yoghurt en daarna gebakken(in de wok) met een uitje erbij.

Ik twijfelde nog over de kokosmelk maar na het proeven vond vriend het zo wel lekker dus heb ik het maar gelaten.

Het smaakte prima en zal het wel eens vaker gaan doen en dan experimenteer ik misschien wat meer.

Die paneer zou ik ook wel eens willen weten waar je dat haalt heb in Spanje bij een Indiaas restaurant ook Palak Paneer gegeten en vond het erg lekker!
Bokita en Dolfje, sorry dat ik jullie zo lekker heb gemaakt maar ik woonde tot een week geleden in Engeland. Daar ligt het gewoon overal in de supermarkt.

Ik woon nu in NL dus ik moet maar eens goed gaan zoeken.

Een lekker alternatief, hoewel een stuk zouter, is Haloumi. Dat bakt en grilt heel lekker. Dat kan je bij de meeste turkse winkels wel krijgen.

Zodra ik paneer heb gevonden zal ik het met jullie delen!
Paneer kun je toch ook zelf maken?
Liv, dat heb ik ook wel eens gehoord.

Maar lijkt me wel een gedoe. Of weet jij toevallig een goed recept?

Nou, ik google even en heb meteen een recept gevonden:

http://www.starfishandcoffee.nl/recept/ ... diase+Kaas
Nou, die zag ik dus ook! Heb het zelf nooit gemaakt, maar lijkt me niet eens zo moeilijk. Succes!
Dank voor de tip Liv. Nooit aan gedacht dat je dat zelf kon maken.
Voor de geinteresseerden: Ik heb Paneer gevonden!!!

Bij de natuurvoedingswinkel, en het heet dan Panir.

Hoop dat ik hier mensen blij mee heb gemaakt, ik ben het in ieder geval wel!
Heel erg bedankt fladder! Daar had ik niet aan gedacht om te gaan kijken en was zaterdag bij de toko en toen ben ik het vergeten te vragen.
Graag gedaan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven