Thuis eten afhalen?

09-12-2012 09:43 81 berichten
Er is een site (ik zal hem hier niet noemen) die mensen in staat stelt om als ze extra koken, dit eten aan te bieden aan buurtgenoten of eenieder die het wil komen afhalen. De site stelt de koks in staat om een kleine bijdrage te rekenen voor het eten. Als 'richtlijn' hiervoor wordt de prijs van de ingredienten aangehouden, het koken is dan je 'gift'.

Allemaal leuk en aardig natuurlijk, maar ik vind dus echt dat mensen belachelijk veel rekenen. Zo 4 of 5 euro voor een portie lasagna, dat is echt niet redelijk lijkt me. We waren gister in Antwerpen en daar kwamen we langs de heerlijkste traiteurtjes die het voor de zelfde prijs aanboden.

Ik wilde meekoken voor buurtgenoten en dan inderdaad de ingredientenprijs rekenen. Dan kom ik op misschien 3 of 4 euro voor een stoofpotje van rundvlees (dus niet bijna alleen maar carbs, zoals lasagna) Anderen rekenen rustig het dubbele voor een stoofpotje (In Antwerpen betaal je misschien 2 euro meer en dan mag je het ook nog eens in het restaurant opeten ;))

Wat moet ik doen? Ik wil graag meedoen en koken voor weinig geld, maar voel me een beetje gekke Henkie als ik inderdaad de ingredientenprijs reken. Ik kan me niet voorstellen dat anderen wel voor tussen de 5 en 10 euro PER PERSOON eten elke avond...volgens mij zitten er gewoon 'slimme' handelaren bij die het vergallen voor mensen die het als hobby wilden gebruiken. Een potje bramenjam hier in de buurt: 2,50 euro!!!!!!!! ben je gek geworden?? In Duitsland op de kerstmarkt heb ik 1,5 euro betaald en dit was nog gemaakt voor het goede doel ook (Het vrouwenkoor in een klein stadje kan de stemmen weer smeren in 2013 ;))

Geef mij maar Couch Surfing, daar MAG je niet eens geld voor rekenen
Gewoon meedoen en jou ingredientenprijs rekenen. Ik denk dat veel toch iets voor t koken rekenen.

Dan ben je maar goedkoper!
Alle reacties Link kopieren
Restaurants kopen in bij groothandels en in grote hoeveelheden. Da's sowieso goedkoper dan thuis natuurlijk. En wie weet zit er in die lasagne wel biologisch gehakt en superdeluxe wilde spinazie.. Waarom zo oordelen? Als je iets goeds wil doen, doe dat dan omdat je het wil en link je niet aan anderen.
Wat hebben prijzen in het buitenland te maken met de prijzen hier in Nederland?

Als je vers kookt, goede producten gebruikt en niet let op de aanbiedingen, dan is tussen de 5-10 euro voor een maaltijd helemaal niet zoveel.
Leuk idee en mooie gedachte om verspilling tegen te gaan. Als je het eten bij een bepaalde persoon te duur vindt, dan koop je het niet.
Ga in therapie!
ho ho, het ging mij heel duidelijk niet om iets GOEDS doen voor een ander oid, dat heb ik ook niet gepretendeerd (hoop ik ;)) Het gaat mij om een hobby/ iets voor de leuk waar ik niet al teveel op leegloop. Als ik iets goeds wil doen voor een ander, dan geef ik het wel aan de voedselbank

Restaurants zitten weer met de locatie/huur en andere kosten, dus zouden niet goedkoper/even duur moeten en kunnen zijn als thuiskokers die zich niet aan allerlei richtlijnen en regeltjes hoeven te houden ;)

Dus nee ik oordeel niet per se, het idee van duurder inkopen was mij ook al opgevallen, maar die bramen voor de jam komen uit eigen tuin, die zijn dus gratis...

Ik denk dat ik gewoon accepteer dat ik dan maar goedkoper ben
quote:NummerZoveel schreef op 09 december 2012 @ 09:52:

Wat hebben prijzen in het buitenland te maken met de prijzen hier in Nederland?

Als je vers kookt, goede producten gebruikt en niet let op de aanbiedingen, dan is tussen de 5-10 euro voor een maaltijd helemaal niet zoveel.ja echt? wow....vind ik echt veel!
Wat maakt het jou uit wat anderen rekenen? Je hanteert toch gewoon je eigen prijs?

Als de site trouwens gewoon in het Journaal is geweest, lijkt het me raar dat je hier de naam niet mag noemen. (Ik ben 'm even kwijt, anders had ik het gedaan )
ja ik dacht dat je hier geen andere sites mocht noemen, that all ;) maar het gaat om thuisafgehaald.nl ;)
Hier in de omgeving wordt alleen de kostprijs gerekend. Misschien ietsje naar boven afgerond, maar er wordt beslist geen winst op gemaakt.

Thuisafgehaald is een groot succes. Met commerciële(re) prijzen zou dat veel minder zijn. Her aardige is juist dat mensen met een passie voor koken wat extra's maken voor buurtgenoten. Tegen kostprijs.

Ik maak er in ieder geval dankbaar gebruik van.
Ja, ze doen hier wel eens spastisch over namen, zodat je niet eens meer normaal kan reviewen, maar als het zelfs in het NOS journaal niet als reclame opgevat wordt...

Veel plezier met koken trouwens
Ik zou wel de naam van de site willen weten, klinkt als een leuk initiatief.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Hier bied nieman wat aan
Hoe kunnen 'slimme handelaren' die meer rekenen dan jij het vergallen voor mensen die het voor minder geld als hobby willen doen?
quote:vikki schreef op 09 december 2012 @ 10:03:

Hier in de omgeving wordt alleen de kostprijs gerekend. Misschien ietsje naar boven afgerond, maar er wordt beslist geen winst op gemaakt.

Thuisafgehaald is een groot succes. Met commerciële(re) prijzen zou dat veel minder zijn. Her aardige is juist dat mensen met een passie voor koken wat extra's maken voor buurtgenoten. Tegen kostprijs.

Ik maak er in ieder geval dankbaar gebruik van.Het gaat me niet om het afkraken van de site/het initiatief of iets hoor Het viel me op dat mensen echt veel geld rekenen hier in de buurt en dat terwijl we in de buurt wonen van 1 van de grootste EN goedkoopste markten van Europa! (goh, waar zou tante CC wonen??) Maar goed, misschien gaat niet iedereen daarheen. Door jullie reacties heb ik besloten niet te zeiken en gewoon te accepteren dat ik goedkoper ben/ ga zijn ;) Het initiatief is leuk en ik heb vanaf midden januari best veel tijd ;) En de vriezer is ook weer niet ZO groot ;))
quote:Amand schreef op 09 december 2012 @ 10:10:

Hoe kunnen 'slimme handelaren' die meer rekenen dan jij het vergallen voor mensen die het voor minder geld als hobby willen doen?zij maken winst op de verkopen, ik niet (want reken ingredientenprijs)
thuisafgehaald.nl

Ik zie meestal dat een maaltijd iets van 4,50 kost. Vind ik een normale prijs.
Site staat er al.

Zit net in mijn buurt te kijken (best veel, 020) en volgens mij rekent iedereen daar ook kostprijs, 3/4 euro. Ik ga dit een keer doen, ideaal! (als afhaler )
Maar jij wilt toch geen winst maken, dus maakt het niets uit, toch?
Ga in therapie!
Www.thuisafgehaald.nl, voor degene die het vroeg. Ik vind het erg leuk en ben zelf soms ook aardig wat kwijt aan een goeie maaltijd. Vind 4/5 euro dus helemaal niet zo gek. Denk ook niet dat mensen die prijzen rekenen om eens lekker wat te verdienen.
Dan ben je toch in het voordeel, TO? Jij bent juist degene die hun markt gaat 'vergallen'.
Ik zie iemand in mijn buurt die 4,50 vraagt voor een rode curry met groenten en rundvlees. Dat lijkt me niet asociaal veel, eigenlijk.

Dat is de prijs van een magnetronmaaltijd, en als je voor dat geld vers eten hebt, weet ik het wel.
668, the neighbour of the Beast
Nou, wat negatief! Het is juist zo'n sympathiek idee.

¤ 2,50 voor een pot bramenjam is echt niet veel. Bramen zijn hartstikke duur. En als het echte goede jam is, dus niet 5 bramen en de rest suiker en smaak- en kleurstoffen, dan is dat meer dan prima.

Ik weet ook niet waar je bent geweest in Antwerpen, het staat mij niet zo bij dat je in heel veel restaurants voor 6 euro een stoofpotje in een restaurant kan eten. En ik denk niet dat het handelaren (?) zijn, gewoon mensen die van koken houden en betaald willen worden voor hun inspanning. Jij werkt toch ook niet gratis?
Ik hoef niet in het voordeel of nadeel te zijn, Amand, want het is dus bedoeld als hobbyding. Misschien ben ik gewoon wat out of touch met wat de dingen kosten ofzo, dat kan ook ;) Het viel me op dat de site zich presenteert als 'leuk' 'hobby' en 'eigen initiatief' etc. En dat mensen dus IN MIJN OGEN fikse prijzen rekenen. Ook zitten er hier een paar die hele lappen tekst over hun koksopleiding erbij hebben staan en volgens mij gewoon en cateringbedrijfje runnen (Disclaimer: Wat hartstikke goed is natuurlijk, to each their own, ik veroordeel hiermee niet cateringbedrijven/ mensen die een initiatief ontwikkelen om rond te komen/hun tijd te doden of whatever)

Zoals ik al zei, ik ben kennelijk out of touch met de voedselprijzen en ga binnenkort eens meedoen. En reken dan wat ik heb uitgegeven gedeeld door het aantal porties...(Misschien kom ik trouwens ook wel op 4-5 euro uit, maar de 9 euro van de professionele kok ga ik toch echt niet redden ben ik bang ;)) Mensen moeten vooral rekenen wat ze zelf willen, maar ik vind het jammer dat ik (volgens mij!!!) professionals ontdek op de site (slimme handelaren, die de koper door de sitekeuze laten denken dat ze weinig (inkoopkosten!!!) betalen voor het eten dat anderen 'over' hebben terwijl ze in werkelijkheid dus een commerciele prijs betalen......
quote:SeptemberGirl schreef op 09 december 2012 @ 10:22:

Nou, wat negatief! Het is juist zo'n sympathiek idee.

¤ 2,50 voor een pot bramenjam is echt niet veel. Bramen zijn hartstikke duur. En als het echte goede jam is, dus niet 5 bramen en de rest suiker en smaak- en kleurstoffen, dan is dat meer dan prima.

Ik weet ook niet waar je bent geweest in Antwerpen, het staat mij niet zo bij dat je in heel veel restaurants voor 6 euro een stoofpotje in een restaurant kan eten. En ik denk niet dat het handelaren (?) zijn, gewoon mensen die van koken houden en betaald willen worden voor hun inspanning. Jij werkt toch ook niet gratis?Nee, ik WERK niet gratis, maar mijn HOBBY hoef ik niet voor betaald te worden..........

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven