Tips gevraagd voor een 'romantisch dineetje'

19-11-2009 11:22 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgenavond komt mijn nieuwe vriend voor het eerst bij mij eten en ik heb geen idee wat ik moet maken!

Hiervoor zijn we alleen maar lekker uit eten geweest en elkaar 's avonds gezien en nu ga ik dus voor het eerst voor hem koken...

Ik kan best redelijk koken, dat is het probleem niet maar ik kan niks verzinnen, heb al wel beloofd om tiramisu te maken als toetje dat viel al in goede aarde en hij heeft het nog niet eens geproefd.

Dus als jullie tips of ideeen hebben graag!

Wel handig om te weten is dat ik geen oven heb en geen tijd om uuuuren in de keuken te staan

Alvast bedankt!
Pasta met heerlijke bolognesesaus? Die kun je van tevoren maken....ik ga dit vanavond maken!

Pasta (welke soort je wilt) koken. In een hapjesbraden: gesneden uitjes aanbraden, champignons erbij, daarna gehakt (losrullen). Zout en peper erbij, dan blikje gepelde tomatenblokjes en tomatensaus erbij (ik neem altijd pakje van heinz), Italiaanse kruiden er door....en bij het serveren gerapste kaas over het geheel. Zeker weten dat dit smaakt.
vooraf: bruchetta (kan je makkelijk van tevoren maken, net voor serveren pas tomaat op het brood doen, anders heb je soppend brood, da's niks).

Hoofdgerecht: verse pasta met lichte prei-roomsaus, geserveerd met goede biefstuk in mooie repen gesneden en in een waaiertje ernaast gelegd (dus bief in geheel medium bakken dan pas snijden, geen biefreepjes nemen, da's niks )

eventueel nog trostomaten in geheel (aan de stokjes dus) grillen (shit...geen oven... mmm... in de grillpan, wellicht dan beter courgette insmeren met olijfolie en knof en dan grillen)

na: je tiramisu..

zo...die kerel gaat nooit meer bij je weg!

succes en smakelijk
Misschien vind je tips in deze topics van gelijke strekking:

Nou, wilde 2 topics omhoog halen, maar krijg heel raar beeld/lay-out.
quote:Nammma schreef op 19 november 2009 @ 11:26:

Pasta met heerlijke bolognesesaus? Die kun je van tevoren maken....ik ga dit vanavond maken!

Pasta (welke soort je wilt) koken. In een hapjesbraden: gesneden uitjes aanbraden, champignons erbij, daarna gehakt (losrullen). Zout en peper erbij, dan blikje gepelde tomatenblokjes en tomatensaus erbij (ik neem altijd pakje van heinz), Italiaanse kruiden er door....en bij het serveren gerapste kaas over het geheel. Zeker weten dat dit smaakt.in bolognese hoort geen champignon....

stoof ui, knof, wortel en bleekselderij minuut of 20 op zacht vuur.

rul gehakt in andere pan

bij elkaar gooien

gepelde tomaten en wat tom.puree erbij

verse italiaanse kruiden

serveren met parmesan (dus geen geraspte vieze poeder of die smakeloze smeltkaas uit een zakje) en verse basilicum... (en verse pasta uiteraard)
Ja, ik zou ook voor een lekkere pasta gaan, bijvoorbeeld tortellini/raviola met pesto, of een simpele roomsaus met doperwten en parmaham...en vooraf iets van gamba´s denk ik. allemaal vrij simpel houden, hij is toch meer geinteresseerd in jou dan in het eten waarschijnlijk

Of is hij meer het gauchos-grote-lappen-vlees-type? Dan een lekker biefstukje met champignonsaus/roquefortsaus ofzo natuurlijk...

Lekker wijntje erbij!
quote:thee schreef op 19 november 2009 @ 11:30:

Misschien vind je tips in deze topics van gelijke strekking:

Nou, wilde 2 topics omhoog halen, maar krijg heel raar beeld/lay-out.

Ja sorry moet heel eerlijk bekennen dat ik nog niet had gekeken bij de andere topics.

En andere dames: bedankt voor jullie reacties! Pasta is natuurlijk altijd goed en lekker..
Ik zeg ook nérgens dat er champignon in hóórt.....maar die doe ik meestal in en is erg lekker!

Die Mips...met een Italiaan getrouwd soms....
Tip (voor mij is ie goud): maak niets wat je nog niet eerder gekookt hebt!

Persoonlijk vind ik pasta bolognese (hoe vers bereid ook) een beetje te standaard, te gewoontjes.

Kies voor een gerecht waarvan je zeker weet dat jij het kunt maken (omdat je het al eerder gedaan hebt), maar wat net iets aparter is dan aardappelen vlees en groenten, pasta met 'standaard'(sorry)saus, of rijst met kip.

Wat maak je voor jezelf of voor je vrienden graag?
quote:mips schreef op 19 november 2009 @ 11:28:

zo...die kerel gaat nooit meer bij je weg!

Das ook de bedoeling

Toen ik zei dat ik als toetje zelf tiramisu ging maken ze hij: nu ben ik nog gekker op je! Haha

Gaat de liefde van de man dan echt door de maag?
Iets afgezaagder dan pasta bolognese is er niet volgens mij. Niet dat ik nu goeie tips heb hoor.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
"Gaat de liefde van de man dan echt door de maag?"

Ik geloof het wel.

Ik heb er in de afgelopen maand (ook nieuwe liefde), al een pasta met tonijn, een maaltijdsalade met bruschetta, en een verse boerenkoolstamppot met zelfgedraaide ballen opzitten, en de liefde groeit!

Ben nu ook aan het bedenken wat mijn volgende stap in de keuken wordt... denk aan appeltaart... (damn, hoe burgerlijk!)

Succes!
Kaasfondue? met lekkere salade.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Je kunt je pasta ook wat chiquer maken, door bv er garnalen of gerookte zalm doorheen te doen of een andere vissoort.

Een lekkere salade erbij en klaar.

Of je maakt een lekker stukje vlees, en een lekkere saus (pepersaus bijvoorbeeld) en je grilt wat groente in de grillpan (paprika, courgette, champignons etc) Dat combineer je dan met een tagliatelle.

Je kunt vooraf een carpaccio maken heel simpel en bijna iedereen vindt dat lekker.
quote:Nammma schreef op 19 november 2009 @ 11:37:

Ik zeg ook nérgens dat er champignon in hóórt.....maar die doe ik meestal in en is erg lekker!

Die Mips...met een Italiaan getrouwd soms....

haha, klopt dat zeg je nergens. En het kan ook wel, maar dan is het geen bolognesesaus meer maar een (lekkere) tomatensaus . Klinkt flauw maar ik vind het leuk om écht italiaans te koken. Laatst een programma op de BBC gezien over een topkok die in Italie het recept van de ultime bolognesesaus ging achterhalen. (ik weet het, ik draaf door met mijn bolognese haha maar het is zo lekker, mits goed gemaakt).

Ben trouwens niet met een Italiaan getrouwd maar wel grote fan van italiaans koken. Vriend ook, staan veel samen in de keuken om recepten te proberen, te verbeteren etc.
Wat denk je van risotto? Is heel lekker met witte wijn, paddestoelen en selderij erdoor. En een salade erbij, rucola ofzo.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:Spijker schreef op 19 november 2009 @ 11:55:

Wat denk je van risotto? Is heel lekker met witte wijn, paddestoelen en selderij erdoor. En een salade erbij, rucola ofzo.Zou ik alleen maken als je dit al eens eerder hebt gemaakt.
quote:nouschi schreef op 19 november 2009 @ 11:48:

Iets afgezaagder dan pasta bolognese is er niet volgens mij. Niet dat ik nu goeie tips heb hoor.niet als je dus een echte goede bolognese maakt (zie mijn vorige post), alles vers, van pasta tot kruiden. Pasta vers maken is trouwens zo gebeurd en zoveel lekkerder... Bedoel dus: verse pasta maken...geen oude pasta vers maken...

*denkt er over om fanclub voor bolognesesaus te beginnen *
yep, risotto moet je echt al eens eerder hebben gemaakt. Kans op mislukte dikke brij is groot... maar als het goed gemaakt is, is risotto heeeerlijk!
Ik zou voor lasagne gaan, die kan je al helemaal kant en klaar zetten in de oven, zodat je je helemaal op hem kunt richten als hij er is.

En je (nette, misschien wel tikkie sexy) kleding blijft schoon, tenzij je de hele schaal uit je handen laat vallen als je 'm uit de oven haalt.

Succes, eet smakelijk en vergeet je Tiramisu niet!
Mijn ervaring is dat risotto bijna niet kan mislukken als je maar blijft roeren!

Dan heb ik eerder mn twijfels bij hoe makkelijk verse pasta maken is... De eerste paar keren had ik de dikte daarvan toch echt verkeerd ingeschat en dan zit je met dikke pastaslierten die nogal degerig smaakten. Ook niet geheel de bedoeling!
quote:Dooliedot schreef op 19 november 2009 @ 12:07:

Ik zou voor lasagne gaan, die kan je al helemaal kant en klaar zetten in de oven, zodat je je helemaal op hem kunt richten als hij er is.

En je (nette, misschien wel tikkie sexy) kleding blijft schoon, tenzij je de hele schaal uit je handen laat vallen als je 'm uit de oven haalt.

Succes, eet smakelijk en vergeet je Tiramisu niet!Helaas heb geen oven (behalve zo'n klein campingoventje waar ik dan wel net de croissantjes in kan afbakken de volgende ochtend... ) heel onhandig ik weet het, maar past niet in mijn miniatuurkeukentje..
quote:mips schreef op 19 november 2009 @ 11:58:

yep, risotto moet je echt al eens eerder hebben gemaakt. Kans op mislukte dikke brij is groot... maar als het goed gemaakt is, is risotto heeeerlijk!

Pff ja daar ga ik me echt niet aan wagen. Heb ik nog nooit eerder gemaakt.

En hoe is trouwens jullie ervaring met 'verse' pasta uit het koelvak van de supermarkt? Ik moet bekennen dat ik toch vaak de gedroogde vorm kook...
Of anders als je pasta wilt zou ik cannelloni maken, bijvoorbeeld gevuld met ricotta en spinazie. (mmmm, krijg er zelf zin van in een romantisch etentje!)
quote:nouschi schreef op 19 november 2009 @ 11:52:

Kaasfondue? met lekkere salade.Ohhh, heerlijk!
Nee echt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven