Tonijn - watskeburt?

27-04-2010 15:35 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net een rondje supermarkten gedaan, omdat ik tonijn moest hebben...... Geen tonijn te bekennen en....ook geen tonijn meer in het assortiment. Althans, niet in de diepvries. A to the H heeft het nog wel "vers", maar om nou 5 euro voor een mootje supermarkttonijn uit te geven....nee.

Daar waar altijd de tonijn stond, staat nu iets wat mahi mahi heet. Moeten we dat in het vervolg eten ipv tonijn, m.a.w., kan ik daar waar voorheen tonijn in een gerecht ging, nu deze mahi mahi gebruikt worden?
quote:Melpomene schreef op 30 april 2010 @ 16:59:

Gekweekte zalm is niet zo gezond hoor... Wilde zalm is veel beter en lekkerder, maar ja - daar wordt ook weer zo veel op gevist.

Als je 't af en toe eet zal het geen probleem zijn denk ik.

Afwisseling is goed.
Ik vind gekweekte zalm ook erg sterk smaken. Die vis bevat echt heel veel rommel. Daarnaast is aquacultuur sowieso een slechte zaak en een ramp voor het ecosysteem: voor één kilo kweekvis is drie kilo vis nodig...

Kijk hier maar eens:

http://www.mo.be/index.ph ... d]=23040&cHash=c5ec96b6a1
En over dat af en toe iets eten: er zijn helaas tegenwoordig veel slechte voedingsmiddelen op de markt. Als je van alles af en toe iets eet, krijg je ladingen rotzooi binnen.
Voor het slachten van vis bestaan geen richtlijnen. Als een vis urenlang aan een haak crepeert is dat volkomen legaal.

Verder is er nog het probleem van de bijvangst. Voor het vangen van een kilo tonijn gaat tien kilo andere vis weer overboord( De meeste zijn dan inmiddels dood, anderen zwaar gewond).

Laat je niet gekmaken door de keurmerken. Elke vis die uit de zee wordt gehaald is er een teveel.

Visvervangers zijn onder andere te krijgen bij devegetarischeslager.nl
Oh, bullshit. MSC is een goed keurmerk. En de viswijzer is een goed ding. Jammer alleen dat ie voor blikvis niet handig is, vanwege onduidelijkheden op het blikje.

Klik voor filmpje over tonijn!
quote:meds schreef op 27 april 2010 @ 16:59:

Tonijn eten is hetzelfde als een bontjas dragen. De PvdD is TEGEN

Ik ben TEGEN de PvdD omdat ze vóór een (regio)tram zijn.

Belachelijk, die tram hebben we 50 jaar geleden toch niet voor niets afgeschaft in Groningen.
Tonijn ligt meestal nog wel bij de Lidl, in de diepvries.

Persoonlijk vind ik tonijn wat droog, ik eet liever schelvis (bij de Appie).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven