Tortellini

05-07-2012 17:56 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als ik pasta eet, doe ik dat het liefst met een saus die zo 'kaal' mogelijk is. Bij macaroni enkel een klein beetje tomatensaus (kant en klaar uit een pot ) en kaas, zonder gehakt of groenten erdoorheen, bij tortellini enkel met een simpel kaas- of roomsausje eroverheen, zonder iets erdoor. Echter heb ik dit sinds ik samenwoon eigenlijk nooit meer gemaakt. Geen idee waarom niet, gewoon nooit aan gedacht eigenlijk (en mijn vriend blijkbaar ook niet, want die vraagt er nooit naar). Nou heb ik eigenlijk best wel zin om weer eens een keer tortellini te eten, en wilde dat dus vanavond of morgenavond maken. Maar wat moet ik er dan voor saus overheen doen? Ik heb eigenlijk nog nooit iemand tortellini met tomatensaus zien maken, of met veel groenten of vlees door de roomsaus (maar ik heb dan ook maar weinig mensen tortellini zien maken ). Op internet zie ik ook veel recepten met enkel roomsaus, soms met een uitje of wat champignons erdoor. Als ik het dus met alleen kaas- of roomsaus maak, is dat dan niet te kaal? En wat kan ik er anders doorheen doen? Liefst dat het niet te gevuld wordt.. Mijn vriend heeft nog nooit tortellini gegeten, dus hij heeft ook geen idee wat er lekker bij is.
(light)kookroom mengen met rode pesto en spekjes. Staat zo achterop als tip bij de verse ravioli van de AH. Heeeeeeerlijk!!
Tomaat-mascarponesaus, simpel, niet te gevuld, maar heerlijk!
Alleen een paar lepels pesto kan ook. Ik zou er gezien t weer een verse salada bij maken, bijv met tomaat, ui en paprika en evt een paar olijven.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Verse grote tortellini halen, bij AH bijvoorbeeld en serveren met gesmolten salieboter en veel parmezaanse kaas.
4 soorten kaas en een beetje room en dan eerst rucola op het bord, dan de pasta en dan de kaassaus en wat pijnboompitjes voor de bite,. slecht, maar heerlijk.
Geitenkaas laten smeltem in een beetje zuivel (room/melk/philadelphia), kruiden eraan toevoegen.. Klaar!
Ik vind tortellini ook het lekkerst met een simpele saus.

Een paar grote als voorgerecht.

Vind het geen maaltijd opzich.

Daarna een lekkere salade met brood, of stukje vlees met gegrilde groente.
Spinazi a la creme opwarmen, gehakt met een uitje rullen in de wok. tortelini (kaas+vlees) koken.. Eventueel wat boursin er doorheen .. Alles bij elkaar.. Zo simpel maar zooo lekker!
Tortellini (gevuld met kaas) eten wij meestal met verse groene pesto, gerookte zalm en rucola. Soms een salade erbij, soms niks.
Tortellini eet ik met rode pesto, zongedroogde tomaat, rucola, parmezaanse kaas en soms pijnboompitjes erbij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven