Turkse recepten ??
woensdag 28 juli 2010 om 10:46
Iemand die Turkse recepten wil delen. Zowel de kleinere die je als soort voorgerecht bij turks brood eet als hoofdgerechten. Wil thuis voor vrienden een turkse smulavond organiseren. dus vooral de soort kleinere gerechtjes (tapas/tapenade achtige en groffere groentemengselen) lijken me wel gezellig, met nadien nog een kleiner hoofdgerecht.
woensdag 28 juli 2010 om 11:40
Soonie, ik denk dat niemand het rot bedoelt. We hebben toevallig een paar turkse topics net gehad, en nog wat andere die we terug kunnen vinden.
Je vraag was denk ik gewoon te algemeen? We kunnen niet hele kookboeken hier plaatsen dus misschien in het vervolg of nu nog even duidelijk beschrijven wat je zoekt. Er zijn er echt heel veel die dingen willen delen of opzoeken, maar een algemene vraag en dan waarschijnlijk aan het eind horen dat je toch gerecht A gaat doen die je in gedachten had, dat zat waarschijnlijk in "onze" gedachten.
Maar misschien zit ik ook fout hoor.
Je vraag was denk ik gewoon te algemeen? We kunnen niet hele kookboeken hier plaatsen dus misschien in het vervolg of nu nog even duidelijk beschrijven wat je zoekt. Er zijn er echt heel veel die dingen willen delen of opzoeken, maar een algemene vraag en dan waarschijnlijk aan het eind horen dat je toch gerecht A gaat doen die je in gedachten had, dat zat waarschijnlijk in "onze" gedachten.
Maar misschien zit ik ook fout hoor.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
woensdag 28 juli 2010 om 12:41
Soonie, mijn antwoord was helemaal niet rot bedoeld hoor maar meer om je een eind in de goede richting te helpen (er staan daar volgens mij flink wat recepten!) Aan de rechterkant van je scherm zie je naast de forumberichtjes als het goed is een Google "aangepast zoeken" balk. Als je daar intypt wat je zoekt krijg je resultaten uit het forum te zien. Echt super snel en makkelijk!
woensdag 28 juli 2010 om 13:30
woensdag 4 augustus 2010 om 19:49
Ik heb net Houmous gemaakt van gedroogde kikkererwten (hele nacht in de koelkast weken) en heel verse knoflook (eens bij een andere super gaan kijken en met succes!!) met limoensap en sesamolie. (Het recept staat elders.) Met zwarte olijven en paprikapoeder en koriander (moest eigenlijk peterselie zijn) op een naanbrood.
Dat kan je ook op Turkse wijze maken en op Turks brood doen.
Ik vind het in elk geval wel lekker.
De Baklava is ook Turks.
Dat kan je ook op Turkse wijze maken en op Turks brood doen.
Ik vind het in elk geval wel lekker.
De Baklava is ook Turks.
donderdag 5 augustus 2010 om 05:54
quote:kaasblokje schreef op 05 augustus 2010 @ 01:33:
baklava is grieks niks turks
Hahaha daar zal de gemiddelde Turk erg enthousiast op reageren zo'n stelling. Geldt ook voor kofa/ köfte, dolmadakia/ dolma, cacik/ tzaziki etc etc. Zijn gewoon allemaal balkan gerechten waarvan de oorsprong moeilijk te herleiden is en worden in de hele regio op verschillende manieren gemaakt en ieder land beweert er de oorsprong van te zijn...
PS 't is natuurlijk allemaal Turks. Simpel....
baklava is grieks niks turks
Hahaha daar zal de gemiddelde Turk erg enthousiast op reageren zo'n stelling. Geldt ook voor kofa/ köfte, dolmadakia/ dolma, cacik/ tzaziki etc etc. Zijn gewoon allemaal balkan gerechten waarvan de oorsprong moeilijk te herleiden is en worden in de hele regio op verschillende manieren gemaakt en ieder land beweert er de oorsprong van te zijn...
PS 't is natuurlijk allemaal Turks. Simpel....
donderdag 5 augustus 2010 om 05:56
zondag 8 augustus 2010 om 20:17
Turkse loempia. Als dat tenminste de superdunne gekruide platte steen koekjes zijn. Gegeten in Turkije.
Die Baklava noemde onze Turkse gids (relatie met Nederlandse) "blote vrouwen tiet", maar het was net zo zoet en met een amandel als topping.
O ja, pizza is ook zoiets. Het is maar net wat je erop legt.
Die Baklava noemde onze Turkse gids (relatie met Nederlandse) "blote vrouwen tiet", maar het was net zo zoet en met een amandel als topping.
O ja, pizza is ook zoiets. Het is maar net wat je erop legt.