Turkse recepten ??

28-07-2010 10:46 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand die Turkse recepten wil delen. Zowel de kleinere die je als soort voorgerecht bij turks brood eet als hoofdgerechten. Wil thuis voor vrienden een turkse smulavond organiseren. dus vooral de soort kleinere gerechtjes (tapas/tapenade achtige en groffere groentemengselen) lijken me wel gezellig, met nadien nog een kleiner hoofdgerecht.
Zoeken levert al 2 topics over dit onderwerp op in deze pijler:

hier en hier
Met andere woorden, je wilt dat wij hier jouw menu gaan samenstellen zonder dat je er zelf enige vorm van energie in steekt dmv zoeken
sorry hoor ... wist niet dat ik aangevallen zou worden .... wist niet eens dat je hier ook kon 'zoeken' . Netjes antwoorden is volgens mij gewoon een beleefdheidsvorm.
Soonie, ik denk dat niemand het rot bedoelt. We hebben toevallig een paar turkse topics net gehad, en nog wat andere die we terug kunnen vinden.

Je vraag was denk ik gewoon te algemeen? We kunnen niet hele kookboeken hier plaatsen dus misschien in het vervolg of nu nog even duidelijk beschrijven wat je zoekt. Er zijn er echt heel veel die dingen willen delen of opzoeken, maar een algemene vraag en dan waarschijnlijk aan het eind horen dat je toch gerecht A gaat doen die je in gedachten had, dat zat waarschijnlijk in "onze" gedachten.

Maar misschien zit ik ook fout hoor.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Shwarmaaaa!

Is dat eigenlijk Turks?
Eh mijn antwoord was netjes.
OK, misverstandjes, kan gebeuren !! En zal vraag volgende keer specifieker maken. Maar kan iemand mij in het kort uitleggen (ja heb zelf wel gekeken) hoe ik moet 'zoeken' naar onderwerpen ??
via de zoekfunctie op viva of gewoon via google. Op google intikken turks recept viva en enter.
Soonie, mijn antwoord was helemaal niet rot bedoeld hoor maar meer om je een eind in de goede richting te helpen (er staan daar volgens mij flink wat recepten!) Aan de rechterkant van je scherm zie je naast de forumberichtjes als het goed is een Google "aangepast zoeken" balk. Als je daar intypt wat je zoekt krijg je resultaten uit het forum te zien. Echt super snel en makkelijk!
quote:Francisca_ schreef op 28 juli 2010 @ 11:51:

Shwarmaaaa!

Is dat eigenlijk Turks?

Ga je mond spoelen

Het is Döner! En vele malen lekkerder dan shoarma natuurlijk
quote:dangeensuus schreef op 28 juli 2010 @ 10:52:

Met andere woorden, je wilt dat wij hier jouw menu gaan samenstellen zonder dat je er zelf enige vorm van energie in steekt dmv zoeken
quote:soonie schreef op 28 juli 2010 @ 10:46:

Turkse recepten ** tapas Dat zijn mezze, daar kan je ook nog op googelen.
turkish recipes in google intypen et voila, er komen honderden recepten op. Of idd een beetje specifieker zijn, dan krijg je hier een ton hulp. (of zijn we gevoelig geworden voor forummers die niet vaak op deze pijler zijn en vragen om turkse recepten? )
Sartan inderdaad, werkt perfect ... thanks! Wist niet dat google ook voor specifieke sites gebruikt werd .. weer wat geleerd.
Welcome Soonie. Werkt inderdaad super ik maak er regelmatig gebruik van! Ben nog wel benieuwd welke turkse receptjes je gaat proberen, post anders in een van die topics even?
Heb inmiddels een turks kookboekje gekocht dus als ik wat uitgeprobeerd heb kom ik het hier zeker vertellen (incl recept) ... zal pas over een week of 3 zijn denk ik
Welk boek heb je gekocht?
Ik heb net Houmous gemaakt van gedroogde kikkererwten (hele nacht in de koelkast weken) en heel verse knoflook (eens bij een andere super gaan kijken en met succes!!) met limoensap en sesamolie. (Het recept staat elders.) Met zwarte olijven en paprikapoeder en koriander (moest eigenlijk peterselie zijn) op een naanbrood.

Dat kan je ook op Turkse wijze maken en op Turks brood doen.

Ik vind het in elk geval wel lekker.

De Baklava is ook Turks.
baklava is grieks niks turks
quote:kaasblokje schreef op 05 augustus 2010 @ 01:33:

baklava is grieks niks turks

Hahaha daar zal de gemiddelde Turk erg enthousiast op reageren zo'n stelling. Geldt ook voor kofa/ köfte, dolmadakia/ dolma, cacik/ tzaziki etc etc. Zijn gewoon allemaal balkan gerechten waarvan de oorsprong moeilijk te herleiden is en worden in de hele regio op verschillende manieren gemaakt en ieder land beweert er de oorsprong van te zijn...

PS 't is natuurlijk allemaal Turks. Simpel....
quote:kiki_twee schreef op 04 augustus 2010 @ 19:49:

Ik heb net Houmous gemaakt van gedroogde kikkererwten (hele nacht in de koelkast weken) Hoeft niet in de koelkast hoor, en als je begint met heet water duurt het korter voor de kikkererwten voldoende geweekt zijn.. Maar lekker, verse humus!
quote:sartan schreef op 05 augustus 2010 @ 05:54:

[...]

PS 't is natuurlijk allemaal Turks. Simpel....
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Turkse loempia. Als dat tenminste de superdunne gekruide platte steen koekjes zijn. Gegeten in Turkije.

Die Baklava noemde onze Turkse gids (relatie met Nederlandse) "blote vrouwen tiet", maar het was net zo zoet en met een amandel als topping.

O ja, pizza is ook zoiets. Het is maar net wat je erop legt.
Tis indd allemaal Turks ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven