vegetarisch gehakt
dinsdag 18 januari 2011 om 17:00
dinsdag 18 januari 2011 om 17:31
Is dat gehakt net zo te gebruiken als gewoon gehakt? Dat je er geen burgers van kunt maken dat snap ik. Maar zou dit bijv kunnen?
http://www.smulweb.nl/752572/koken/recept/Turkije-manti
http://www.smulweb.nl/752572/koken/recept/Turkije-manti
dinsdag 18 januari 2011 om 17:50
@ Ruza, waar je even rekening moet houden is dat vegetarisch gehakt al de structuur heeft van geruld gehakt. Het recept wat jij wilt maken gaat uit van "onbewerkt" gehakt. Dit is dus nog zacht vlees en zal dus een zacht/stevig mengsel geven. Met vegetarisch gehakt zal het mengesel kruimelig blijven. Als je begrijpt wat ik bedoel....
dinsdag 18 januari 2011 om 18:01
quote:Kolletje schreef op 18 januari 2011 @ 17:50:
@ Ruza, waar je even rekening moet houden is dat vegetarisch gehakt al de structuur heeft van geruld gehakt. Het recept wat jij wilt maken gaat uit van "onbewerkt" gehakt. Dit is dus nog zacht vlees en zal dus een zacht/stevig mengsel geven. Met vegetarisch gehakt zal het mengesel kruimelig blijven. Als je begrijpt wat ik bedoel....Ik snap hem ja. Het is natuurlijk wel het proberen waard, maar heb jij een idee wat ik dan kan gebruiken voor vervanger(mijn man is dol op manti, maar sinds we geen vlees meer eten....)
@ Ruza, waar je even rekening moet houden is dat vegetarisch gehakt al de structuur heeft van geruld gehakt. Het recept wat jij wilt maken gaat uit van "onbewerkt" gehakt. Dit is dus nog zacht vlees en zal dus een zacht/stevig mengsel geven. Met vegetarisch gehakt zal het mengesel kruimelig blijven. Als je begrijpt wat ik bedoel....Ik snap hem ja. Het is natuurlijk wel het proberen waard, maar heb jij een idee wat ik dan kan gebruiken voor vervanger(mijn man is dol op manti, maar sinds we geen vlees meer eten....)
dinsdag 18 januari 2011 om 18:05
Vroegah hadden ze bij AH vegetarisch gehakt wat er gewoon uit zag als gehakt wat je dus nog moest rullen, dat hebben ze inmiddels niet meer, maar misschien dat zoiets nog bestaat van een ander merk? Of het gehakt heel fijn malen met een keukenmachine? Denk dat je daar ook een hele zachte structuur van krijgt...
dinsdag 18 januari 2011 om 21:11
quote:Kolletje schreef op 18 januari 2011 @ 18:05:
Vroegah hadden ze bij AH vegetarisch gehakt wat er gewoon uit zag als gehakt wat je dus nog moest rullen, dat hebben ze inmiddels niet meer, maar misschien dat zoiets nog bestaat van een ander merk?Bij de AH heb ik dat gehakt al een tijdje niet meer gezien, maar laatst bij de C1000 wel.
Vroegah hadden ze bij AH vegetarisch gehakt wat er gewoon uit zag als gehakt wat je dus nog moest rullen, dat hebben ze inmiddels niet meer, maar misschien dat zoiets nog bestaat van een ander merk?Bij de AH heb ik dat gehakt al een tijdje niet meer gezien, maar laatst bij de C1000 wel.
dinsdag 18 januari 2011 om 21:29
quote:Ruza schreef op 18 januari 2011 @ 18:01:
[...]
Ik snap hem ja. Het is natuurlijk wel het proberen waard, maar heb jij een idee wat ik dan kan gebruiken voor vervanger(mijn man is dol op manti, maar sinds we geen vlees meer eten....)
Je zou Lustice kunnen proberen of Beeter en dat dan zelf in stukjes malen in een keukenmachine.
In mijn super heb ik Lusitice al wel gezien maar Beeter nog niet.
[...]
Ik snap hem ja. Het is natuurlijk wel het proberen waard, maar heb jij een idee wat ik dan kan gebruiken voor vervanger(mijn man is dol op manti, maar sinds we geen vlees meer eten....)
Je zou Lustice kunnen proberen of Beeter en dat dan zelf in stukjes malen in een keukenmachine.
In mijn super heb ik Lusitice al wel gezien maar Beeter nog niet.
dinsdag 18 januari 2011 om 21:45
Ik heb even gegoogled maar lustice is alleen bij Deen en bij Agrimarkt te koop. Deen is een supermarktketen in NH en Agrimarkt is een kleine supermarktketen in Zeeland. Gezien het feit dat jij bij Hoogvliet komt, komt dat dus net niet uit voor je.
En ik vond dit over Beeter: Vleesvervanger Beeter is vanaf 4 oktober 2010 te koop bij de Vegetarische Slager in Den Haag en via internet.
Het is dus nog niet voor iedereen makkelijk te verkrijgen blijkt.
En ik vond dit over Beeter: Vleesvervanger Beeter is vanaf 4 oktober 2010 te koop bij de Vegetarische Slager in Den Haag en via internet.
Het is dus nog niet voor iedereen makkelijk te verkrijgen blijkt.