Verbeterde receptuur..........en daardoor andere smaak!

19-04-2018 20:03 89 berichten
Jeetje.
Ik eet al tijden ontzettend graag Optimel vanille yoghurt.
Ineens staat er groots op de verpakking....verbeterde receptuur. Nu nog frisser, rijker en milder van smaak.

Ik heb niet om die verandering gevraagd echter lust nu wel ineens die yoghurt dus niet meer! Een vreemde nasmaak. Vind hem niet meer te pruimen.



Hebben jullie dat ook al eens ervaren? Dat iets zogenaamd “verbeterd” werd, echter dat eenzelfde product daardoor niet meer aan jouw verwachtingen voldeed?
Alle reacties Link kopieren
Stormvloedkering schreef:
19-04-2018 20:28
Tv-pastilles (die dropjes; ovaal kantje wit/kantje bruin) zijn zo veranderd en niet in positieve zin.
Ze zijn inderdaad niet meer lekker. Maaaaarrrrr ik heb een sigarenboer bij mij in de buurt gevonden waar ze de ouderwetse nog hebben. Heerlijk. Precies dezelfde smaak als vroeger
Alle reacties Link kopieren
Taralina schreef:
20-04-2018 00:47
Ik heb het met de perenijsjes (ola?) die ik altijd héérlijk vond, en die echt puur naar peer smaakten. Sinds de “verbetering” is het een zeer chemische smaak geworden, echt heel smerig. Die eet ik dus niet meer.

En lees hier dat er geen anijsblokjes meer zijn?!? Wat triest zeg. Waarom zou je iets wat goed is veranderen?
O echt? Ik vond de peren variant ook altijd heel erg lekker, maar heb ze al een tijdje niet meer gehad. Jammer dat ze nu anders smaken :|

Alle reacties Link kopieren
Lavendel_Madelief schreef:
20-04-2018 02:11
Precies! En het is veel duurder geworden. Bovendien zit je met halve zakjes te hannessen omdat 1 zakje teveel is.

De huzarensalade van Johma smaakt ineens naar kerrie en hij is geel geworden. Waarom??
En de smaak lijkt totaaaaaaal niet meer op die van de blokjes. Dat vind ik nog het allervervelendste. Als die gewoon hetzelfde was gebleven had ik het gepruts met zakjes maar voor lief genomen. Nu is het helemaal verpest :'(

Alle reacties Link kopieren
JeMappelle schreef:
24-04-2018 11:57
O echt? Ik vond de peren variant ook altijd heel erg lekker, maar heb ze al een tijdje niet meer gehad. Jammer dat ze nu anders smaken :|
Ik heb vorige week een Ola perenijsje op en smaakt naar mijn mening nog precies zo als vroeger.
Alle reacties Link kopieren
Vroeger, toen de TUCjes nog rond waren, smaakte de kaasvariant ook echt naar kaas. Heel lekker was dat. Ik mis ze nog steeds :(
leeuwtje1978 schreef:
19-04-2018 21:19
de cafe noir koekjes van verkade....verbeterd en nu niet meer te eten. Het bruine laagje is nu gewoon vies! :cry:
Klopt, die zijn echt smerig! Die van Van Delft vond ik vroeger ook wel lekker maar kan ik helaas nergens meer vinden. Die van huismerk AH en Jumbo vind ik wel lekker.
Napoleon zuurtjes cola smaak zijn veranderd van smaak, structuur en verpakking. Echt zo'n mislukking nu!
Alle reacties Link kopieren
Doubletree20 schreef:
24-04-2018 16:08
Napoleon zuurtjes cola smaak zijn veranderd van smaak, structuur en verpakking. Echt zo'n mislukking nu!
Wanneer zijn die dan veranderd?
Zoek ze al een tijdje, vond ze lekker maar zie ze nergens meer.

Cola hou ik niet zo van maar ik ben gek op snoepjes met cola smaak, iemand nog tips?
anoniem345890123567 schreef:
24-04-2018 16:11
Wanneer zijn die dan veranderd?
Zoek ze al een tijdje, vond ze lekker maar zie ze nergens meer.

Cola hou ik niet zo van maar ik ben gek op snoepjes met cola smaak, iemand nog tips?
Volgens mij is het nu al best lang dat ze veranderd zijn (een paar maanden?) Misschien kun je ze niet vinden omdat de verpakking er totaal anders uit ziet? Ze zijn nu kleiner en anders van smaak.
Het waren m'n favoriete Napoleon's >:-(

Heb verder geen tips voor je, ik kom niet verder dan de Haribo cola flesjes ;-)
Alle reacties Link kopieren
Heb ze hier al zeker een jaar niet meer gezien.

De haribo cola flesjes zijn zo taai, na 1/2 zakje heb je kaken als een neanderthaler. Vroeger had je (bij jamin?) van die zachte colaflesjes die hadden ook een sterkere cola smaak.
Die zijn ook al jaren weg... :"-(
Alle reacties Link kopieren
Wat betreft de anijsblokjes het schijnt dat de originele machines versleten waren en er geen vervangonderdelen meer waren om ze te herstellen. Daarom zijn ze over op zakjes.
Of ze de waarheid spreken zullen we nooit echt weten.....
Overigens kun je het prima zelf maken met anijspoeder en (veeeeeel) suiker.

Ik mis ook de oude Bros, die van nu lijkt nauwelijks nog op die van vroeger.

Ik heb het idee dat M&M's stiekem veel meer suiker in de omhulling en vulling doet, de pinda's zijn kleiner en er zit regelmatig een slechte pinda in.

Verbeterde Sprite...ook zo'n jammerjohproduct geworden. Deel van de suiker vervangen door suikervervanger.
Ik koop nu huismerk Lidl en die is prima!
Op díé fiets!
Oh ja, M&M's. Die met pinda's vond ik altijd erg lekker. Had het jaren niet gegeten en kocht het weer eens. Vond ze heel erg tegenvallen en vroeg me af waarom ik die altijd zo lekker vond. Dacht dat het aan mijn smaak lag maar het kan ook heel goed aan 'veranderd recept' liggen.
Maltesers vind ik ook veranderd van smaak.
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van dit topic maar eens een berichtje naar Johma gestuurd.... waar toch in allejezusnaam de kip-pesto salade gebleven is :'(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven