Verrassende slanke gerechten

04-01-2010 13:37 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Veel mensen zullen weer bezig zijn met de lijn nu. Dit lijkt me een goed moment om een topic te openen waarin we elkaar kunnen inspireren met lekkere, verrassende slanke gerechten.

Ik heb bijvoorbeeld nog broccoli en champignons in huis en wil daar eens wat anders mee maken dan de standaard gekookte broccoli en gebakken champignons met aardappels en vlees.

Wie o wie heeft er een heerlijk maar mager gerecht met broccoli?

En naast deze vraag, wat is jouw favoriete magere gerecht?

Heb je zelf hulp nodig bij een gerecht? Wie weet kunnen we elkaar helpen!
Lekker door de pasta!
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Wokken met een lekkere rode woksaus (de jumbo heeft hele lekkere, wel scherp!) met wat kipstukjes. Opdienen met zilvervliesrijst. Voor een vegetarische variant kun je de kip vervangen door gekruide tofublokjes of, lekkerder maar minder mager, pinda's of cashewnoten.
Broccolisoep maken

broccolisoep recept Gordon Ramsay
Broccoli koken (300 gram p/p), champignons bakken met uitjes en stukjes spek (maar 1 plakje als je op de kcal moet letten) Dit bij elkaar mikken en er nog wat parmesaanse kaas overheen strooien.
Champignons, broccoli en kipfilet in kleine stukjes roerbakken.

Noodles naar keuze er doorheen (udon is lekker).

Roerbaksaus maken met kikkoman, wassabi, knoflook en limoen. Dat er doorheen roerbakken.
Beetje olie in de pan, daar een gesnippert uitje in met een eetlepel kerriepoeder.

Even bakken, broccolie in stukken erbij.

Omscheppen.

Scheut ketjap in de pan.

Deksel er op, tot gaar.
Steeltjes uit de champignons halen en fijnhakken met knoflook.

Mengen met roomboter en de hoedjes hier mee vullen.

Op een bakplaat leggen en overstrooien met geraspte oude kaas. In de oven tot de kaas bubbelt.

Is alleen slank als je Atkinst, maar het is altijd lekker.
Pasta met een beetje rode saus (zelf maken met tomaten of met rode pesto) daar ui, champignons, hamblokjes of kip/kalkoen, en broccoliroosjes. Zoiets?

Of een lekker sausje maken wat AE zei, en er dan gele rijst bij serveren.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Lekker allemaal.

Het wordt nu een ovenschotel met geroerbakte broccoli, champignons en quorn gehakt met aardappelschijfjes en gegratineerd met een beetje light kaas.

Verder veel kruiden (knoflook, koenjiet, etc.) erin. Het ziet er lekker uit en gaat zo de oven in. Ben benieuwd of het ook lekker smaakt.
Ik heb ook nog wat lekkers dat heel makkelijk te maken is:

Pasta met broccoli kruidenkaas en ham.

Nodig:

1 Ui

Pasta (ik gebruik altijd penne)

Dikke plak schouderham (100G p.p.)

Broccoli (200 G p.p.)

1 pakje kruidenkaas. Gezondste is natuurlijk light. Ik heb altijd die groene met bieslook ofzo van de Aldi.

Maken:

Water aan de kook brengen en pasta koken.

Broccoli kleine roosjes van maken. Beetgaar koken in de pan.

Ham met de uitjes beetje aanbakken.

Alles afgieten en de broccoli en ham met ui bij de penne doen. Kruidenkaas doorheen mengen en klaar is kees!

quote:Brownbear schreef op 04 januari 2010 @ 18:22:

1 pakje kruidenkaas. Gezondste is natuurlijk light.

Helaas, is dat een misvatting. Misschien wel het slankste, maar gezond is het zeker niet. In light produkten zitten zoveel kunstmatige (zoet)stoffen dat het niet bepaald gezond te noemen is.
...
Zitten er zoetstoffen in kruidenkaas??
Dat weet ik niet, het woordje zoet staat tussen haakjes. Maar er kunnen ook suikers en dus zoetstoffen in hartige voedingsmiddelen zitten ja.
...
Ook lekker: pasta met broccoli en champignons

Broccoli, champignons, ui en tomaten op een bakplaat, beetje olie erover en in de oven (ca. 20 minuten).

Pasta (bij voorkeur natuurlijk volkoren) koken, mengen met de geroosterde groenen en serveren met wat parmezaanse kaas en als je ze hebt wat verse kruiden.

Super makkelijk en gezond, en ook te maken met andere groenten (bv courgette, paprika, wortels, aubergine).

En als je niet van pasta houdt, kan het ook bij de aardappels.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven