Verslaafd aan cola light

16-11-2008 14:50 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb besloten er maar eerlijk voor uit te komen; ik ben verslaafd aan cola light. Elke dag, en dan al zo'n 10 jaar lang, drink ik cola light. Meestal 1 of 2 blikjes, soms nog veel meer. Ik heb al verschillende pogingen gedaan om te stoppen, maar vooralsnog nog nooit gelukt. Sterker nog; ik heb gemerkt dat ik echt onrustig word als ik geen cola light onder handbereik heb.

Ik weet hoe slecht cola light voor je gezondheid is, maar ik kan er gewoon echt niet mee stoppen. Wilde vorige week weer een poging wagen, niet gelukt en ik vrees dat het gewoon geen zin meer gaat hebben. Niet echt een goede uitgangspositie natuurlijk, maar ik kan het gewoon zo moeilijk laten staan.

Is er iemand die zich hierin herkend?
Brrrr....nee. Ik drink alleen maar water en alcoholisch spul.

Maar ik rook wel!
Ik herken het "verslaving" gedeelte.

Kan je er niet mee stoppen, of WIL je er niet mee stoppen?

Als het niet kan, waarom niet?

Valt je been er af als je het niet meer drinkt?
Er was laatst een topic van iemand wiens vriend verslaafd was aan cola light. Ik ga eens kijken of ik het naar boven kan krijgen.....
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ja, ik herken het. Inmiddels verslaafd aan cola zero. Van de week heb ik 2 dagen!!! geen cola gedronken en dat is heeel knap voor mij. Ik zeg altijd graag dat ik geen verslaving heb maar de cola verslaving is er wel. Als de flessen leeg zijn ga ik weer mn best doen om geen cola te drinken.
Hier is ie
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Hier nog een....
Die Zero is idd nog lekkerder.
quote:Monissa schreef op 16 november 2008 @ 15:03:

Die Zero is idd nog lekkerder.Zero is precies hetzelfde als Light..
Zero is niet hetzelfde als light, er zit echt wel een andere smaak aan zero!

Cola light, drink het ook heel veel. Heb zo mijn cola-light momentje om 16:00 uur smiddadg. Dat is mijn oppepper, maar ik kan het gerust een keertje over slag hoor.
Bedankt voor de reacties.

Tja, willen/kunnen... Denk dat het een beetje een combi is. Natuurlijk zou ik in staat moeten zijn om te stoppen met drinken (voor zover ik weet geen benen die eraf vallen), maar misschien wil ik het niet genoeg juist omdat ik onrustig word als ik het niet kan drinken. Vooral als ik wat stress heb, ga ik finaal voor de bijl. Dan wil ik de onrust van 'het niet mogen drinken' er niet ook bij hebben. Een zwaktebod, ik weet het...

(bovenstaande klinkt wel heel erg trouwens als ik het zo terug lees....)
Ja herken het helemaal. Ben langzaam afgekickt. Eerst overgestapt op Crystal Clear en nu overgehopt naar Spa rood.

Ik kon echt snakken naar mijn cola light, dronk soms wel een liter per dag. Nu nog kan ik er naar verlangen maar een glas spa rood helpt. Ik lustte eigenlijk helemaal geen spa rood, deed er eerst siroop in, maar nu werkt het aardig. Toch een soort koolzuur ontploffing maar niet meer al die zoettroep...
quote:Poezewoes schreef op 16 november 2008 @ 15:00:

Hier is ieThanks PW. Zal het eens lezen....
Hmm toen mijn schoonfamilie nog een restaurant runde (in Italie), kwam de Cola leverancier elke week langs om de bestelling op te nemen.

Vorig jaar introduceerde hij ook Coca Cola Zero (als product om de man meer geinteresseerd te krijgen in een suikervrije cola). Hij zei dat het alleen een marketingstunt was, precies hetzelfde als light.

We hebben toen de light en zero naastelkaar te houden en er zit echt hetzelfde in.
quote:philomein schreef op 16 november 2008 @ 15:13:

Ja herken het helemaal. Ben langzaam afgekickt. Eerst overgestapt op Crystal Clear en nu overgehopt naar Spa rood.

Ik kon echt snakken naar mijn cola light, dronk soms wel een liter per dag. Nu nog kan ik er naar verlangen maar een glas spa rood helpt. Ik lustte eigenlijk helemaal geen spa rood, deed er eerst siroop in, maar nu werkt het aardig. Toch een soort koolzuur ontploffing maar niet meer al die zoettroep...Fijn bericht! Dit geeft de burger moed.
Mmm, grappig ik vond echt dat er een lekkerder smaak aan zat.
quote:summerbreeze21 schreef op 16 november 2008 @ 15:14:

Hmm toen mijn schoonfamilie nog een restaurant runde (in Italie), kwam de Cola leverancier elke week langs om de bestelling op te nemen.

Vorig jaar introduceerde hij ook Coca Cola Zero (als product om de man meer geinteresseerd te krijgen in een suikervrije cola). Hij zei dat het alleen een marketingstunt was, precies hetzelfde als light.

We hebben toen de light en zero naastelkaar te houden en er zit echt hetzelfde in.Maar hij smaakt anders en daar gaat het om.
quote:hanZie schreef op 16 november 2008 @ 15:22:

[...]

Maar hij smaakt anders en daar gaat het om. Haha ok Geniet jij maar lekker van je Zero.
Ik doe nu mijn best om het af te bouwen met icetea zonder bubbels. Hoe ongezond is cola (light/zero) eigenlijk? En hoeveel drinken jullie per dag? Ik drink op slechte dagen wel een liter en anderhalve liter zou ik ook kunnen drinken maar een liter is voor mij echt de grens.
quote:summerbreeze21 schreef op 16 november 2008 @ 15:24:

[...]

Haha ok Geniet jij maar lekker van je Zero.Ja, alleen heb ik het idee dat ie verslavender is dan de light-versie. Maar dat zal ook wel onzin zijn.
quote:hanZie schreef op 16 november 2008 @ 15:26:

Ik doe nu mijn best om het af te bouwen met icetea zonder bubbels. Hoe ongezond is cola (light/zero) eigenlijk? En hoeveel drinken jullie per dag? Ik drink op slechte dagen wel een liter en anderhalve liter zou ik ook kunnen drinken maar een liter is voor mij echt de grens.Ik lag gister in bad en heb zo'n megapack van de AH leeggedronken, ijsthee perzik. En toen bleek dat ik zomaar even 1000kcal had weggedronken in een uurtje...
quote:hanZie schreef op 16 november 2008 @ 15:27:

[...]

Ja, alleen heb ik het idee dat ie verslavender is dan de light-versie. Maar dat zal ook wel onzin zijn.Ik vind ze allebei net zo verslavend.
Ik ben verslaafd aan Red Bull
quote:mastermind schreef op 16 november 2008 @ 15:30:

Ik ben verslaafd aan Red Bull Oja die tijd heb ik ook gehad. Maar dan dronk ik soms echt 3 blikjes op een middag en stond ik helemaal strak. En een hoofdpijn dat ik had als ik het niet dronk...
quote:mastermind schreef op 16 november 2008 @ 15:30:

Ik ben verslaafd aan Red Bull

Daar kan zelfs ik, als doorgewinterd colalightdrinker, dus echt niet tegen.

Ooit een keer voor een tentamen om een uur of tien 's avonds twee blikjes van gedronken. Om vier uur 's nachts lag ik nog te stuiteren in mijn bed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven