Verslaafd aan cola light
zondag 16 november 2008 om 14:50
Ik heb besloten er maar eerlijk voor uit te komen; ik ben verslaafd aan cola light. Elke dag, en dan al zo'n 10 jaar lang, drink ik cola light. Meestal 1 of 2 blikjes, soms nog veel meer. Ik heb al verschillende pogingen gedaan om te stoppen, maar vooralsnog nog nooit gelukt. Sterker nog; ik heb gemerkt dat ik echt onrustig word als ik geen cola light onder handbereik heb.
Ik weet hoe slecht cola light voor je gezondheid is, maar ik kan er gewoon echt niet mee stoppen. Wilde vorige week weer een poging wagen, niet gelukt en ik vrees dat het gewoon geen zin meer gaat hebben. Niet echt een goede uitgangspositie natuurlijk, maar ik kan het gewoon zo moeilijk laten staan.
Is er iemand die zich hierin herkend?
Ik weet hoe slecht cola light voor je gezondheid is, maar ik kan er gewoon echt niet mee stoppen. Wilde vorige week weer een poging wagen, niet gelukt en ik vrees dat het gewoon geen zin meer gaat hebben. Niet echt een goede uitgangspositie natuurlijk, maar ik kan het gewoon zo moeilijk laten staan.
Is er iemand die zich hierin herkend?
zondag 16 november 2008 om 15:36
zondag 16 november 2008 om 16:50
ik heb ook jaren op cola light geleefd, ik stond ermee op en ging ermee naar bed. Litertje per dag ging er vaak wel doorheen. Maar op een gegeven moment begon ik me zorgen te maken over mn tanden (zuur) en al het aspartaam. Ik ben er toen zonder enig probleem zowat cold turkey mee gestopt. Ik drink nu vooral limonadesiroop, grenadine zonder zoetstoffen, aangelengd met heeeel veel water. Bevalt prima, is een stuk goedkoper en scheelt ook een hele hoop gesleep met volle en lege flessen. Ik neem nog maar af en toe een colaatje (2x per week ofzo) want lekker vind ik het nog steeds.
.
zondag 16 november 2008 om 17:18
Gruwelijk herkenbaar...ik drink vanaf 's ochtends cola light of zero. Een glaasje thuis, een blikje op het werk en na werktijd ga ik thuis verder. Rij naar het tankstation als ik niets meer in huis heb. Iets anders drink ik gewoon niet, vind ook verder niets lekker. Andere cola drink ik niet overigens. Gewone coca cola vind ik te zoet en de huismerken zijn vreselijk.
Op het werk verklaren ze me voor gek als ik zeg dat zero wel degelijk anders smaakt dan light. Smaak is iets "intenser".
Fijn om te lezen dat er nog meer van die doorgwinterde cola light drinkers zijn.
Op het werk verklaren ze me voor gek als ik zeg dat zero wel degelijk anders smaakt dan light. Smaak is iets "intenser".
Fijn om te lezen dat er nog meer van die doorgwinterde cola light drinkers zijn.
zondag 16 november 2008 om 17:35
Mijn vriend drinkt ongeveer elke dag 2 liter cola light. In de nacht staat er zelfs een fles cola light naast hem. Erg he hoe bedoel je verslaafd.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
zondag 16 november 2008 om 18:53
maandag 17 november 2008 om 01:43
Zero smaakt trouwens echt wel anders dan cola light hoor, dat kan elke cola verslaafde proeven. Intenser inderdaad, zoeter en minder waterig. In de VS smaakt cola light trouwens naar vanille, heel vies. Ze passen de smaak dus locaal aan.
(ik had vroeger ook standaard een fles cola light naast mn bed staan en ontbijten met cola was ook geen uitzondering. Dat was mijn koffie, zeg maar.)
(ik had vroeger ook standaard een fles cola light naast mn bed staan en ontbijten met cola was ook geen uitzondering. Dat was mijn koffie, zeg maar.)
.
dinsdag 18 november 2008 om 21:34
woensdag 19 november 2008 om 12:29
Ik heb ook zo een verslaving.. voor mij is pepsi max het summum, alleen is het hier op malta vaak alleen coca cola wat ze hier hebben, het smaakt een beetje kaneel achtig hier, wel lekker maar pepsi is het lekkerst.
wat ze hier hebben is van dat poeder ( een soort oploslimonade) van een soort red bull, man DAT is verslavend! ik drink daar rustig een liter van per dag, en stuiter door het kantoor haha.
Iets wat als diabeet niet echt slim is by the way, red bull en cola light, maar je leeft maar 1 keer!
Verder sluit ik me aan bij de fleslurkers, niks is zo fijn als een slok cola bij het ontbijt hahah
wat ze hier hebben is van dat poeder ( een soort oploslimonade) van een soort red bull, man DAT is verslavend! ik drink daar rustig een liter van per dag, en stuiter door het kantoor haha.
Iets wat als diabeet niet echt slim is by the way, red bull en cola light, maar je leeft maar 1 keer!
Verder sluit ik me aan bij de fleslurkers, niks is zo fijn als een slok cola bij het ontbijt hahah
Mijn mening, mijn keuze.
vrijdag 21 november 2008 om 10:04
verslaafd vind ik een groot woord. Drink namelijk net zo lief thee of andere light dranken.
Maar feit is dat ik heeel veeeeel cola light drink. Soms zelfs bij het ontbijt, als ik geen tijd heb om thee te zetten...
De hoeveelheid wisselt per dag, soms 1 blikje, soms wel 2 liter... ( dat laatste gebeurt gelukkig niet heel vaak!).
Maar feit is dat ik heeel veeeeel cola light drink. Soms zelfs bij het ontbijt, als ik geen tijd heb om thee te zetten...
De hoeveelheid wisselt per dag, soms 1 blikje, soms wel 2 liter... ( dat laatste gebeurt gelukkig niet heel vaak!).
Dance like nobody\'s watching, work like you don\'t need the money and love like you\'ve never been hurt.
vrijdag 21 november 2008 om 12:55
Ik denk wel dat de caffeine in Cola verslavend kan werken. Ik moet bijvoorbeeld echt koffie hebben op een dag, en echt 2 grote sterke mokken, doe ik het niet krijg ik echt koppijn van de afkick. en als je zoveel cola drinkt...alles op -ine is verslavend, denk aan cocaine, heroine, nicotine noem maar op. Thee is ook verslavend i.v.m. de theine, ik drink daarom ook meestal kruidenthee tenzij ik niet anders kan haha.
anoniem_32568 wijzigde dit bericht op 21-11-2008 12:56
Reden: Typen blijft een kunst.
Reden: Typen blijft een kunst.
% gewijzigd
zaterdag 22 november 2008 om 14:05
Ik ben er ook hopeloos aan verslaafd, er is inderdaad niets lekkerders dan 's morgens een flinke slok cola light bij het opstaan! En dan wel de pepsi max!!! Als ik niet op tijd naar de cola grijp dan krijg ik hoofdpijn. Ik heb al regelmatig geprobeerd te stoppen, maar het wil niet lukken. Best slap van mezelf eigenlijk.
Ik drink ook graag kruidenthee, maar andere frisdrank of sapjes vind ik niet lekker. O, ja 2 liter per dag haal ik gemakkelijk. (Ben er niet echt trots op)
Ik drink ook graag kruidenthee, maar andere frisdrank of sapjes vind ik niet lekker. O, ja 2 liter per dag haal ik gemakkelijk. (Ben er niet echt trots op)
zaterdag 22 november 2008 om 14:22
IK ben helaas ook verslaafd aan cola light (pepsi max in mijn geval) Werd nogal een prijzige verslaving want op het hoogtepunt zat ik op een ruime anderhalf liter fles per dag. Daar gaat dan mijn waardigheid, ik was echt verslaafd aan dat spul.
Heb het nu omgeruild voor River cola, want die is een stuk minder lekker en heb nu genoeg aan 2 flessen per week. Daarnaast veel aanmaaklimonade en water.
Ben nu eigenlijk wel benieuwd wat de verslavende stof is, een van de zoetstoffen of toch de caffeine.
Heb het nu omgeruild voor River cola, want die is een stuk minder lekker en heb nu genoeg aan 2 flessen per week. Daarnaast veel aanmaaklimonade en water.
Ben nu eigenlijk wel benieuwd wat de verslavende stof is, een van de zoetstoffen of toch de caffeine.