Verspakketten calorieën

07-06-2023 21:40 39 berichten
Ik koop vaak van dit soort verspakketten: https://www.ah.nl/producten/product/wi2 ... verspakket

Bij de voedingswaarden staat dat één portie 531 calorieën bevat. Dit gaat om het bereide product. Maar gaat het dan alleen om de ingrediënten in het verspakket (dus de groenten, de saus en de lasagnebladen)? Of ook met de toegevoegde producten? In dit geval rundergehakt, melk en geraspte kaas. Ik begrijp het niet zo goed.

Bij AH heb ik de vraag al 2x gesteld, allebei de keren kreeg ik een ander antwoord.

Wie kan dit mysterie oplossen? :lol:
Ik gok dat het geen 531 kan zijn met ook nog het gehakt en de kaas erbij. Maar waarom wil je dat zo graag weten?
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is inclusief de extra items die erbij moeten. Stond tijdje geleden op Facebook bij AH
Alle reacties Link kopieren Quote
choca schreef:
07-06-2023 21:45
Het is inclusief de extra items die erbij moeten. Stond tijdje geleden op Facebook bij AH
Mits je uiteraard de hoeveelheden aanhoudt die men voorschrijft.
Alle reacties Link kopieren Quote
Precies!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Inhoud en gewicht
1220 Gram

Portiegrootte:490 gram
Aantal porties:4

1 portie van 490 gram bevat dus 531 kcal. Aangezien je niet eens 4 porties uit 'enkel het pakket' kan halen qua gewicht, zal dat wel om het bereide product inclusief gehakt en melk en geraspte kaas moeten gaan.
Uiteraard alleen als je precies volgens het recept werkt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Er staat bereide product dus als je het bereid zoals AH zegt dan zou het dus incl. de kaas enzo moeten zijn. Maar ik vraag me af of dat wel klopt want het hangt er natuurlijk ook vanaf welke kaas je pakt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Graze schreef:
07-06-2023 21:50
Er staat bereide product dus als je het bereid zoals AH zegt dan zou het dus incl. de kaas enzo moeten zijn. Maar ik vraag me af of dat wel klopt want het hangt er natuurlijk ook vanaf welke kaas je pakt.
Belegen staat er. 150 gram.

Maar je moet die kaas dan ook exact evenredig over de lasagne verdelen. :$
Alle reacties Link kopieren Quote
Offtopic, maar staat er nou echt bij kenmerken dat het veganistisch en lactosevrij is, om vervolgens met droge ogen te verklaren dat je gehakt, melk en kaas moet toevoegen???

Strikt genomen klopt dat natuurlijk, het pakket bevat alleen groenten, en die zijn inderdaad veganistisch en lactosevrij. Maar, echt? Ik vind het toch wel iets bizars hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
07-06-2023 21:54
Offtopic, maar staat er nou echt bij kenmerken dat het veganistisch en lactosevrij is, om vervolgens met droge ogen te verklaren dat je gehakt, melk en kaas moet toevoegen???
Ja en dit is een pakket voor een kruidig groentegerecht. KIP Piri Piri. https://www.ah.nl/producten/product/wi5 ... verspakket
Banananaa schreef:
07-06-2023 21:43
Ik gok dat het geen 531 kan zijn met ook nog het gehakt en de kaas erbij. Maar waarom wil je dat zo graag weten?
Dat gok ik ook, maar het lijkt me weer erg veel voor alleen groenten, saus en lasagnebladen.
Jufjoke schreef:
07-06-2023 21:54
Offtopic, maar staat er nou echt bij kenmerken dat het veganistisch en lactosevrij is, om vervolgens met droge ogen te verklaren dat je gehakt, melk en kaas moet toevoegen???

Strikt genomen klopt dat natuurlijk, het pakket bevat alleen groenten, en die zijn inderdaad veganistisch en lactosevrij. Maar, echt? Ik vind het toch wel iets bizars hebben.
Ik vind dat ook bizar inderdaad.
choca schreef:
07-06-2023 21:45
Het is inclusief de extra items die erbij moeten. Stond tijdje geleden op Facebook bij AH
Dat was specifiek voor het verspakket Marokkaanse couscous volgens mij. Het verschilt blijkbaar per pakket, om het nog maar even ingewikkelder te maken.
Alle reacties Link kopieren Quote
De voedingswaarden gelden voor het bereide product :)
apppie schreef:
07-06-2023 22:00
De voedingswaarden gelden voor het bereide product :)
Dus inclusief of exclusief de extra ingrediënten die je zelf er nog bij koopt?

Want ik voeg ook wel eens geen gehakt toe, bijvoorbeeld. Of linzen ipv gehakt.
PrettyBrave schreef:
07-06-2023 22:01
Dus inclusief of exclusief de extra ingrediënten die je zelf er nog bij koopt?

Want ik voeg ook wel eens geen gehakt toe, bijvoorbeeld. Of linzen ipv gehakt.
Maar waarom zou je de calorieën precies willen weten? Ik snap calorieën tellen nooit zo goed, dat zorgt toch alleen maar voor gedoe.

Maar ook het ene gehakt is het andere niet, etc.
Banananaa schreef:
07-06-2023 22:07
Maar waarom zou je de calorieën precies willen weten? Ik snap calorieën tellen nooit zo goed, dat zorgt toch alleen maar voor gedoe.

Maar ook het ene gehakt is het andere niet, etc.
Omdat ik er te veel van heb gegeten en wil weten hoe erg de schade is.
Alle reacties Link kopieren Quote
PrettyBrave schreef:
07-06-2023 22:09
Omdat ik er te veel van heb gegeten en wil weten hoe erg de schade is.
Ah je hebt dus een eetstoornis?

"Schade, teveel''? Dan neem je morgen een boterham minder en klaar toch.
Mijniebelle schreef:
07-06-2023 22:12
Ah je hebt dus een eetstoornis?

"Schade, teveel''? Dan neem je morgen een boterham minder en klaar toch.
Ik heb meer dan een halve lasagne op, dus ik denk dat het vrij objectief is dat het te veel is.

En het is schade, ja, want ik moet onder de 2100 calorieën blijven van de diëtist.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
07-06-2023 21:54
Offtopic, maar staat er nou echt bij kenmerken dat het veganistisch en lactosevrij is, om vervolgens met droge ogen te verklaren dat je gehakt, melk en kaas moet toevoegen???

Strikt genomen klopt dat natuurlijk, het pakket bevat alleen groenten, en die zijn inderdaad veganistisch en lactosevrij. Maar, echt? Ik vind het toch wel iets bizars hebben.
Nou, het is dus mogelijk om er plantaardige melk en kaas en gehakt aan toe te voegen, naar keuze. Het is dan wel handig om te weten dat de basis veganistisch en lactosevrij is.
Vanillana schreef:
07-06-2023 22:18
Nou, het is dus mogelijk om er plantaardige melk en kaas en gehakt aan toe te voegen, naar keuze. Het is dan wel handig om te weten dat de basis veganistisch en lactosevrij is.
Ik ga dit eens proberen. Ik voeg soms wel linzen toe in plaats van gehakt, of vegagehakt. Maar nooit plantaardige melk en plantaardige kaas, maar dat is wel een keer het proberen waard.
Alle reacties Link kopieren Quote
PrettyBrave schreef:
07-06-2023 22:01
Dus inclusief of exclusief de extra ingrediënten die je zelf er nog bij koopt?

Want ik voeg ook wel eens geen gehakt toe, bijvoorbeeld. Of linzen ipv gehakt.
In dat geval moet je zelf rekenen natuurlijk, maar als je precies de hoeveelheden op het pakket volgt kloppen de voedingswaarden (met een speling van 15%, de fabrikant kan het ook niet exáct berekenen).
Alle reacties Link kopieren Quote
Banananaa schreef:
07-06-2023 22:07
Maar waarom zou je de calorieën precies willen weten? Ik snap calorieën tellen nooit zo goed, dat zorgt toch alleen maar voor gedoe.

Maar ook het ene gehakt is het andere niet, etc.
Calorieën tellen is best verstandig als de hoeveelheid invloed heeft op je gezondheid. De meeste mensen zijn erg slecht in het schatten ervan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Morgen een balansdag dus. All is not lost als je een keertje iets teveel eet.
Alle reacties Link kopieren Quote
PrettyBrave schreef:
07-06-2023 22:20
Ik ga dit eens proberen. Ik voeg soms wel linzen toe in plaats van gehakt, of vegagehakt. Maar nooit plantaardige melk en plantaardige kaas, maar dat is wel een keer het proberen waard.

Ook daar zitten calorieën in, dus dan moet je zelf gaan (her)berekenen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven