Verwen voedsel

16-09-2012 10:03 49 berichten
Mijn lieve zusje die het momenteel zwaar heeft komt een paar dagen bij me logeren. Ik wil haar vewennen met lekker eten. Ze is gek op mijn kookkunsten. Maar ik heb totaal geen inspiratie. Wie helpt me?
Alle reacties Link kopieren
Wat ik altijd heerlijk vind,als troost zeg maar,lekkere zelfgemaakte warme chocomel,met echte slagroom,en dan van die kaneel koekjes of speculaasjes soppen.

Lekker samen met je zus op de bank onder een fleece dekentje met een dvdtje opdrinken.........

Is wel geen koken,maar toch verwennen toch?
Wat ik echt een troostmaaltijd vind is gevulde pasta met kipfilet, gebakken champignons en kaassaus(appie)

Heel machtig maar mmmm.
Met chocola koken! Of een lekkere taart bakken.
Mijn comfort food:

Kaasfondue

Speculaas

Appeltaart

3 chocolade ijs van Hertog

Nacho's (uit de oven!)

Salt&vinegar chips

Witte wijn
Chocolade fondue.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Lekker ouderwets stoofvlees met aardappels en stoofperen.

Of kip met rozemarijn uit de oven, tagliatelle met zalm, garnalen en pepersaus.

En wat lt zegt: lekker warme chocomel met lekkere dingen erbij
Ze houdt van jouw kookkunsten, wat maak je normaal dan? Dan weten we in welke richting we moeten meedenken.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Een enorme fruitsalade!
Ik weet niet wat ze lekker vindt. Je nick is weinig hoopvol
http://kvzkookblog.blogsp ... lde-zalm-uit-de-oven.html

Deze is heuull lekker!
Waar je mij blij mee zou maken is:

Zelfgemaakte cake

Maaltijdsalade met feta van de turk

Gekookte mosselen

suddervlees
Risotto

Warme brownies met pecannotenijs

Zelfgebakken brood met lekker smeersels, kaas en worst

Italiaanse gehaktballetjes in tomatensaus en focaccia om te dopen

Erwtensoep

Stoofvlees

Roti

Nasi goreng met saté, kroepoek, gebakken uitjes en een spiegelei

Lasagne met kaassaus en groene groente
Even ter aanvulling is het sowieso erg troostend als je een avondje helemaal niks hoeft, zelfs niet nadenken over wat je en of je iets wilt drinken of eten. Dus je junt bijna niet missen volgens mij, zeker als ze normaal gesproken al houdt van de dingen die je klaarmaakt.
Doe lekker een biefstukje met groente en mini krieltjes.
Mij maak je het meest blij met een patatje met veel mayo en daarna heel veel zoetigheid creme brulee, zelfgemaakte cake, bonbons, etc. Denk alleen dat je je kookkunsten daar niet bij nodig hebt.
Caramel shortbread, pavlova, sticky toffee pudding, brownies.
quote:redband schreef op 16 september 2012 @ 10:21:

Doe lekker een biefstukje met groente en mini krieltjes.

Daar zou je mij dus echt niet blij mee maken.... Maar smaken verschillen.

Verweneten is voor mij als je er moeite voor doet, verse ingredienten koopt en ook met kruiden en specerijen kookt ipv uit een zakje/potje.

Voor mij is het ultieme verweneten dus een stoofschotel die helemaal traditioneel gemaakt is en uren heeft staan pruttelen.
Ben & Jerry's natuurlijk.
Sucadelappen of ander suddervlees. Eerst even aanbraden met wat peper en zout erover. Daarna een paar uur sudderen in het braadvet, aangevuld met wat water, rode wijn, klein beetje balsamico dressing, uitje en een half potje zongedroogde tomaatjes.

Lekker met aardappels.

Als je wat te veel maakt kun je het vlees met wat van de jus de volgende dag weer gebruiken voor een vleessaus voor bij de pasta. Bak het vlees dan stuk en doe er wat italiaanse kruiden en evt wat extra balsamicodressng bij.
Het Jamie Oliver recept, met chocoladetoetjes (in kopjes). Staat bij spaghetti Putanesca(?). Lijkt mij heel goed troostvoer!

Zelf nog nooit op overigens. Ik doe niet aan troostvoer.
Iets/alles met avocado, curry, stifado, sushi.
quote:bergamot schreef op 16 september 2012 @ 10:28:

[...]

Daar zou je mij dus echt niet blij mee maken.... Maar smaken verschillen.

Verweneten is voor mij als je er moeite voor doet, verse ingredienten koopt en ook met kruiden en specerijen kookt ipv uit een zakje/potje.

Voor mij is het ultieme verweneten dus een stoofschotel die helemaal traditioneel gemaakt is en uren heeft staan pruttelen.

Ik eet ook veel vers en maak liefst alles zelf maar zie niet wat biefstuk met krieltjes met wel of niet koken uit pakjes en zakjes te maken heeft?

Niet onaardig bedoeld

Het is idd een grote beloning als het vlees gaar is en op smaak na uren op het gas gestaan te hebben.
Kaasfondue, verse tomatensoep, gegrilde paprika's, fudge, mufffins, turkse hartige taart.

Ik heb honger!
Pan stoofvlees, zelfgemaakte appelmoes en zelfgebakken frietjes

Gewoon weten dat iemand moeite voor je doet en een lekker maal voor je maakt kan al troostend zijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven