vleesgerecht bij risotto

28-08-2009 13:00 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort een etentje voor 8 personen en ik wil het mezelf niet al te moelijk maken, als hoofdgerecht dacht ik aan gegrilde groente (paprika/tomaat/champignons/courgette/ui in oven) en een risotto daarbij. Alleen kan ik maar geen lekker vlees gerecht bedenken wat hier bij past en niet te ingewikkeld is. Het mag ook kip zijn.

Wie heeft er tips?
Ossobucco
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Bij ossobucco wordt traditioneel risotto gegeten. Even googelen op ossobucco en er verschijnen talloze recepten.
Hé HPP, twee zielen...
Spekjes door de risotto is ook erg lekker.

Of gewoon zonder vlees, en dan champignons door de risotto.
champignons kunnen niet, want niet iedereen lust die.

ossobuco goed idee. Is dat met kalfsvlees? Of kun je ook ander vlees hiervoor gebruiken?
Eerlijk gezegd zou ik voor 8 personen nooit aan risotto beginnen... een uur roeren door een pan met rijst voor zo veel personen vind ik echt vreselijk!
Ik zou voor een knapperig vleesje gaan als contrast met de romige risotto. Wat dacht je van een met spek (pancetta) omwikkeld stukje kip of witvis met italiaanse kruiden?
Oeps, echt tammetuk? Ik heb nog wel een amuse en een voorgerecht, dus zoveel rijst hoef ik denk ik niet te hebben. Meer een schepje voor erbij.

En met al die groente al in de oven heb ik geen plek meer erbij voor aardappels roosteren.

Ik kan ook brood erbij doen maar dat vind ik wat saai.

daarom dacht ik aan risotto. Hmmm misschien nog eens heroverwegen dus?
mevrouw de kees, vis valt jammergenoeg al af omdat ook dat weer niet iedereen lust. Een stukje kip met pancetta omwikkelt klinkt goed, meestal maak ik zoiets in de oven, maar dat kan ook in een pan goed lukken dus?
Ik googlede even en het lijkt er op dat dit idd. veel in de oven wordt gemaakt, maar kun je dat niet eens van te voren proberen?
wordt wel geinspireerd door de pancetta; ik vind nu een recept met kalfsschnitzels met pancetta rozemarijn en citroenboter.

Dat lijkt me ook heerlijjk en ook lekker snel klaar. Ga toch wel voor de risotto erbij.
Waarom niet gewone rijst? Lekker gekookt met bouillon, helemaal nix mis mee toch? Neem dan zo'n rijst met een dikke ronde korrel, geen basmati ofzo, dat komt dan nog het dichtst in de buurt van risotto en is veel minder werk. Vooral als je veel mensen op bezoek krijgt, dan sta je ook veel rustiger in de keuken zou ik denken.
of je vult je paprika's en courgettes met gehakt , ook lekker
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Gebakken merguez? Van die kruidige worstjes van de Turkse/Marokkaanse slager.

Gamba's? Zal wel niet mogen ivm vis-haters zeker? :-)

... maar ik vind dat risotto ook goed zonder vlees kan.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Griekse kofta of Griekse mini gehaktballetjes? Kan je evt. nog verse tsazikisaus bij doen.

Of biefstukreepjes met champignons? Of een soort beef Terriyaki?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Bedankt nog voor jullie tips!

Ik ga toch voor het kalfsvlees met pancetta en citroenboter.

Ga het zowieso nog een keertje uitproberen.

MV, dat ziet er ook weer heerlijk uit!

Ik zou wel graag het recept willen van de griekse kofta, lijkt me heerlijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven