voor 2 dagen koken

28-08-2011 15:19 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kookt er voor 2 dagen?

Ik ben alleen en eet niet graag hetzelfde als de dag ervoor.

Nou wil ik wel in grotere porties gaan koken omdat ik niet elke dag wil koken. Ook wil ik wat vaker warm eten op me werk, hebben een magnetron dus kan het gewoon opwarmen.

Maar welke gerechten zijn nou nog echt lekker de 2de dag of de 3 de dag..kan je wel als ik bvb maandag avond kook en een deel in de koelkast bewaar het nog woensdag middag eten bvb?

Ik eet graag rijst en geen aardappels.. vis kip biefstuk gehakt..geen varkensvlees..hou van oosterse gerechten.
quote:plasticfantastic schreef op 29 augustus 2011 @ 13:34:

[...]

Stomme vraag misschien maar waar koop je deze diepvriesbakjes die je ook in de magnetron kunt zetten?

Waar niet?

Ik gebruik veel boterkuipjes en bakjes van de chinees en van de bami/nasi groentepakketten. Kunnen allemaal in vriezer en magnetron.

Meestal zit er wel een stickertje op met min/max temperaturen. AH heeft verschillende maten met blauwe deksels.

Ik eet nog wel eens noodlesoep van Unox, grote bekers. Daar vries ik ook mijn eigen soep in in en gaat ook prima in de magnetron.
Wat voor deksels gebruik je daar dan voor Thee?
Ik bewaar hersluitbare bakjes van kwark en dergelijke. Die kunnen niet in de magnetron, maar ik doe het eten gewoon over in een glazen magnetronschaal voor ik het verwarm. Is de goedkopere oplossing zeg maar!
Als je trouwens goedkope goede bakjes wil hebben dan moet je naar de Ikea. In alle soorten en maten voor een paar cent.

17 dozen in verschillende maten voor slechts 3,99. Magnetron- en vriezerbestendig.
Thanks!!
quote:Nelletje schreef op 29 augustus 2011 @ 16:01:

Wat voor deksels gebruik je daar dan voor Thee?

Bedoel je voor de soep?

Geen. Invriezen en daarna in diepvrieszakje met etiketje erop.

Haha, het verpakt ingevroren wat makkelijker.

Trouwens, voor de pastasaus gebruik ik vaak (wegwerp) plastic bier'glazen' omdat je tomatengedoe en zo vaak lastig schoon krijgt. Niet milieubewust maar wel handig.
quote:pinks schreef op 29 augustus 2011 @ 16:03:

Ik bewaar hersluitbare bakjes van kwark en dergelijke. Die kunnen niet in de magnetron, maar ik doe het eten gewoon over in een glazen magnetronschaal voor ik het verwarm. Is de goedkopere oplossing zeg maar!

Dat doe ik idd ook en als ik laat ben met uit de vriezer halen dan even kort in de magnetron en dan over in glazen schaaltje.

Soms vries ik kleine beetjes jus, hachee etc. in voor bij stamppot, dat doe ik in kuipjes van toetjes. Da's eigenlijk nog de enige soort die ik heb meegemaakt die de magnetron niet overleven.
Ik heb een bakje boerenkool van mijn moeder meegekregen vrijdag en dit tot nu bewaard in de koelkast..

Met dit weer heb ik er geen zin in dus vroeg ik me af of ik het nu nog kan bewaren in de vriezer?
Lijkt me geen probleem, het is koel bewaard dus gewoon in de vriezer gooien en later opeten. Maar ik ben makkelijk hoor .
Volgens mij kan het, ik doe het zelf namelijk ook vaak. Maar ik ben ook makkelijk hoor .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Vrijdag, nu zondag. Ik zou het gewoon invriezen. Ben net als mijn 2 voorgangers makkelijk daarin. En valt het een keer tegen, alleen een gevalletje van 'jammer'.
Thanks ladies, dacht er zelf ook zo over, makkelijk nr. 4 dus!! ;-p

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven