Voorgerecht bij vis

15-10-2011 10:59 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond heb ik een klein etentje met drie personen. Het hoofdgerecht is pangasiusfilet met kokos. Wie weet een lekker voorgerecht dat daarbij past?
bijvoorbeeld : sla met mango/cashews en gerookte kip of gamba's
staartjes van rivierkreeftjes en garnaaltjes met salade? gamba's? Sjalotjes met daar een lapje ham (gekookt of gerookt maakt niet uit) en een lekker dipsausje? maken we hier thuis soms ook wel eens voor zo bij een glaasje, best lekker. Mijn moeder heeft ooit ene champignonkaassoepje gemaakt en dan had ze van bladerdeeg een soort hoed (kom met soep erin daar bladerdeeg over spannen en in de oven) gemaakt over de kom soep. Is meer gewoon maar wel speciaal om te eten.
gevulde advocado's?
iets met avocado/surimi.

bij een hoofdgerecht van pangasius zou ik het voorgerecht vega doen, of met kip, surimi of garnalen.
EN wat vinden jullie van een spinazie salade met ananas? Pff... ik vind koken erg leuk, maar combinaties maken vind ik erg lastig!
Alle genoemde alternatieven zijn beter dan de spinaziesalade met ananas! Succes en eet smakelijk!
hahahaha ok duidelijk haha die is dus afgekeurd!
Geen idee, maar ik wil wel graag het recept voor panga met kokos.
quote:filippa schreef op 15 oktober 2011 @ 11:03:

bijvoorbeeld : sla met mango/cashews en gerookte kip of gamba'sHier zou ik ook voor gaan! Veel plezier vanavond.
Of een klein soepje in een glaasje?

Broccolisoep of courgettesoep met een creme van slagroom met een likje mierikswortel erdoor.

Appetijtelijke amuses? (posting van MyleneValerie, stukje omlaag scrollen)
Hier het recept voor de liefhebbers:

4 personen

* 2 struiken paksoi

* 300 gr pangasiusfilet in 4 stukken

* 1 rode ui gesnipperd

* 200 ml kokosmelk

* 250 gr eiernoedels

* el sojasaus

1.Verwarm de oven voor op 200 °C. Verdeel over 4 vellen aluminiumfolie (van ca. 30 cm) de helft van de paksoi. Leg de vis erop. Bestrooi met de ui en peper en zout naar smaak.

2. Vouw de folie rondom de vis omhoog en schenk de kokosmelk over de vis. Vouw de pakketjes losjes, maar goed dicht. Bak de vis in ca. 15 min. in de oven gaar.

3. Kook ondertussen de noedels volgens de aanwijzingen op de verpakking.

4. Verhit de olie in een wok en roerbak de rest van de paksoi 2 min. Schep de noedels en de sojasaus erdoor en bak nog 1 min. Verdeel de noedels over 4 borden en leg het vispakketje ernaast. Lekker met partjes limoen.

Erg lekker!!!!!
Ik denk dat ik inderdaad ook ga voor de mango salade etc. Bedankt voor jullie tips!! En voor de mensen die het recept uit willen proberen: eet smakelijk!
Als je dit hebt gelezen eet je nooit meer kweekvis

http://www.hollandsenieuw ... s-uit-het-vriesvak_12147/
dan lees ik het maar even niet;)
quote:salsagirl86 schreef op 15 oktober 2011 @ 11:40:

Hier het recept voor de liefhebbers:

4 personen

* 2 struiken paksoi

* 300 gr pangasiusfilet in 4 stukken

* 1 rode ui gesnipperd

* 200 ml kokosmelk

* 250 gr eiernoedels

* el sojasaus

1.Verwarm de oven voor op 200 °C. Verdeel over 4 vellen aluminiumfolie (van ca. 30 cm) de helft van de paksoi. Leg de vis erop. Bestrooi met de ui en peper en zout naar smaak.

2. Vouw de folie rondom de vis omhoog en schenk de kokosmelk over de vis. Vouw de pakketjes losjes, maar goed dicht. Bak de vis in ca. 15 min. in de oven gaar.

3. Kook ondertussen de noedels volgens de aanwijzingen op de verpakking.

4. Verhit de olie in een wok en roerbak de rest van de paksoi 2 min. Schep de noedels en de sojasaus erdoor en bak nog 1 min. Verdeel de noedels over 4 borden en leg het vispakketje ernaast. Lekker met partjes limoen.

Erg lekker!!!!!Klinkt lekker, al vind ik het meer een hoeveelheid voor 2 personen.
haha klopt, zo staat het op de site van de AH. Daar staat ten eerste al 1 struik paksoi daar heb ik er twee van gemaakt al want paksoi slinkt heel erg. Verder gebruik ik meer dan het dubbele aan vis en noedels. De pagasiusfilet is best duur vind ik zelf dus dat haal ik altijd bij de toko zelfde als paksoi en de kokosmelk. Scheelt veel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven