vraag over eten ..

17-04-2012 22:08 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
heej

herkennen jullie mijn verhaal:

probeer af te vallen. Probeer soms weinig te eten. (heb normaal gewicht) wil wat afvallen.

Dus soms makkelijk voor mij om te weinig te eten . Merk ik dan achteraf. Word humeurig, ben zelfs van de wereld geraakt op deze manier.

Moet soms mijn eten ''''bijvullen'''' als ik een dag slecht heb gegeten om weer helder te zijn enzovoort..

Allemaal erg lastig.

Hoe kan ik dit voorkomen ? En wat moet ik eten? Ik fiets en beweeg vrij veel. Fietsen elke dag sowieso 3 kwartier. En daarnaast ga ik nu ook sporten zo veel mogelijk. Dan fiets ik een uur en sport ik ook nog een uur.

Kan iemand mij adviseren wat ik moet eten op een dag en zodat ik ook nog eens afval? (wil niet meer van de wereld raken met mijn rare voedingspatroon.). en volgens mij werkt het averechts en word ik hier alleen maar dikker van.

Please help.
Ik denk dat je iets te fanatiek bezig bent... Te weinig eten is zowiezo niet goed, ook als je wilt afvallen lijkt me... Misschien biedt een dietiste een uitkomst?
Dietiste kan je het beste helpen met een goed eetschema op te stellen.
Je moet uiteindelijk tot een goede balans komen in hoeveel je eet, wat je eet en wanneer je eet...

Dat is voor iedereen persoonlijk.. Ga inderdaad naar een dietiste..!
Je eet weinig zeg je... Dan schiet je lijf in de spaarstand!
Regelmatig eten anders word je idd chagrijnig. Kijk eens op de site van het voedingscentrum.
ja afvallen lukt ook niet echt op deze manier haha..

:(

wat eten julllie als je aan het afvallen bent????

en sporten jullie? (of fiets naar het werk ofzo? ) ?????
waarom wil je afvallen als je een normaal gewicht hebt?
iets te veel vetjes vind het nu niet mooi wil gewoon graag weer zoals vroeger lekker slank staat mooier:)
eiwitten eten (vis, vlees, ei) en matig zijn met koolhydraten als graanproducten en fruit
wat eten jullie op een gewone dag?????
quote:viva88 schreef op 17 april 2012 @ 22:51:

wat eten jullie op een gewone dag?????

O: 4 vk bh OF 5vezelrijke crackers met een stuk fruit OF yoghurt met muesli en een stuk fruit

T: fruit OF een vh bh met halvarine OF yoghurt

L: 4 vk bh OF groentsesoep met 3 vk bh emt halvarine

T: fruit OF ongezouten gemengde noten

A: 200 gr groente, 200 gram aardappelen.rijst/past 100/125 graam/vlees vis

T: fruit

1 glas coolbest, 2 bekers halfvolle melk en veel water

soms 3 x per week sporten, soms een hele week niet

en daar val ik gewoon mee af
Mja, mijn mening is dat je niet naar een ander moet kijken... Je moet kijken naar JOUW lengte, JOUW lichaamsbouw, JOUW behoeftes etc. Ga gewoon eens langs bij een dietiste (via de huisarts)
quote:claudine1982 schreef op 17 april 2012 @ 23:32:

Ga gewoon eens langs bij een dietiste (via de huisarts)Of een psycholoog....
Ja, ik herken je verhaal. Je praat jezelf iets aan door te willen afvallen terwijl je een normaal gewicht hebt. Dat is NIET goed!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
als je zoveel sport moet je erna juist koolhydraten aanvullen om geen spieren af te breken! Dit icm weinig eten zorgt er wel voor dat je je slapper kan voelen. Probeer bijv. je avondeten na het sporten in te plannen, dan hoe je niet nog een keer extra te eten en krijg je niet het idee dat je voor 'niks' hebt gesport. Als richtlijn geldt 60gr koolhydraten per uur sport.
oja en je zal juist meer afvallen wanneer je je spieren behoudt en opbouwt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven