Vreemdste gerecht dat een restaurant je ooit heeft voorgezet

16-03-2009 19:03 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisterenavond had ik een zeer vreemde culinaire ervaring. Ik ging eten in een restaurant. Nou ben ik vegetarier en dan heb je niet altijd veel keuze. Nu ook weer niet, de keus was pasta met blauwe kaas saus of pasta met blauwe kaas saus. Nu hou ik niet echt van blauwe kaas dus ik vroeg of ik misschien een andere saus bij de pasta kon krijgen.

De serveerster zei: de sausen die we hebben zijn blauwe kaas saus, pepersaus en stroganoffsaus.

Ik dacht eerst nog dat ze een geintje maakte, dat waren de verschillende sausen die je bij de vleesgerechten kon krijgen. Dus ik nog 'haha, nou dat lijkt me niet echt lekker'. Zij aan de kok vragen en jawel die kon wel iets vegetarisch maken.



Eten werd gebracht en wat lag er op mijn bord? Pasta met stroganoffsaus. En dat is dus een eeeeeh, typische combinatie die ik nou niet direct thuis ga nakoken.



Nee echt, zo slecht heb ik nog nooit gegeten in een restaurant! Volgens mij kwam het nog uit een pakje ook, het was zoet, zout en vet. Jakkes!



Wat is het vreemdste dat een restaurant jullie ooit heeft durven serveren?



(overigens durfde ik er niets van de zeggen, ik was mee uit eten genomen door een familielid en wilde niet de sfeer bederven door te klagen, suf he...)
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Alle reacties Link kopieren
Zozo, culimair hoogstandje hoor!



Simpele witte rijst met een enórme berg zout erdoor, in Frankrijk toen ik een jaar of 10 was. Ik weet het 20 jaar later nog, was geen succes dus.
En sneller dan de wind, dit was ik voor...reken er goed op.
Fruits de mer froid, en France, mijn eten probeerde van mijn bord af te lopen :(
Alle reacties Link kopieren
hahaha, rijst met zout?! Dat is wel heel erg!
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in Berlijn een keer een soort zemelenprak gehad, zonder garnering of wat. Alles wat er op m'n bord lag was een grauw papje, zo goor! Ik had geen idee wat ik had besteld, onder het motto 'ik lust toch alles'... Maar de geur/aanblik van dat eten+ de moeheid van de dag maakte dat ik niks heb gegeten Zo genant toen de ober het weer op kwam halen En ga dat in het Duits maar eens duidelijk maken



Het was nog een best duur restaurant ook...
Alle reacties Link kopieren
Ik was een keer in een restaurant in de haven van Barcelona. Daar had ik een 3-gangen diner. Het voorgerecht was lekker, het hoofdgerecht was al niet echt herkenbaar. Maar het toetje sloeg alles. Tada, een kartonnen bekertje vanille ijs . En het was geen goedkoop restaurant. Achteraf was het wel heel lachwekkend.
Alle reacties Link kopieren
Boyau le dinde!



Zou het niet bestellen als het op de franse kaart staat. Bleken namelijk kalkoen ingewanden te zijn. Niet erg lekker dus, voor erg rubberachtige en zout.
Spijker, waarom zou je met klagen over het eten de sfeer met je tafelgenoot verpesten?



Ik zou in zo'n geval op safe spelen en frietjes en een salade bestellen. Als vegetarier weet je toch dat je in veel restaurants niet veel keuze hebt?
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Lamshersenen, ergens in Bretagne.
Over rare dingen: ik vond kwal echt niet lekker. Maar toch braaf proberen, want een delicatesse en op een traditionele chinese trouwerij vond ik dat ik maar moest slikken. Maar dat viel niet mee, want kwal stuitert echt door je mond heen!
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Spaghetti met niets anders dan enorm veel olijfolie. Gatver.
Alle reacties Link kopieren
In Italie, iets ondefinieerbaars a la ravioli op een bedje van hooi. Ja serieus, er lag hooi op mijn bord.
Alle reacties Link kopieren
In een Australisch restaurant in hartje Praag ooit een keer zwaardvis gegeten. Dat was de eerste keer, het rook en smaakte heel erg vreemd tot ik de geur kon plaatsen... Het rook naar ammoniak.. en niet zo'n klein beetje ook (denk dat de geur beter door kwam toen het gerecht wat afkoelde)... Ik werd er zo misselijk van dat ik naar het toilet ben gegaan en mezelf er " vanaf " heb geholpen. Zelfs de serveerster trok wit weg toen ik haar vroeg te komen ruiken.. Ik kreeg een nieuw gerecht (nee, geen zwaardvis meer voor mij..) en een drankje gratis.. Maar ik kom daar nooit weer!!!

We zijn na afloop op een terras gaan zitten waar ik mezelf getrakteerd heb op een glas Hennessy v.s.o.p (ok, meerdere..) Maar deze ranzige ervaring zal ik echt nooooit meer vergeten.....

(denk echt dat er gewoon een fles bovenop leeg is gevallen... blegh...)
anoniem_48628 wijzigde dit bericht op 16-03-2009 19:27
Reden: Was in Tjechie.. niet Tjechisch..
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gekookte koeientong en gekookte varkensneus, in Italië. Echt zo goor, alleen al om te zien... Jakkes. In mijn naïviteit had ik in het hotel 'gekookt vlees' aangekruist als hoofdgerecht voor de avond. Tip: niet doen dus, mocht het ooit voorkomen!!!



De keren daarop gewoon weer een visje genomen. Die waren heerlijk!!!
zeekomkommer (maleisie) : yuk, net alsof je kraakbeen zit te eten

slang (china) errug lekker!

kwal (singapore) : tja, dat voelt zoals het eruit ziet erg glibberig en taai

gefrituurde bamboewormen en sprinkhalen (thailand) : niet slecht!
Alle reacties Link kopieren
Over vreemd eten gesproken... Lees dit net op nu.nl. Brrr.



Vrouw eet vriendin op

Uitgegeven: 16 maart 2009 19:10

Laatst gewijzigd: 16 maart 2009 19:10

MOSKOU - Een Russische vrouw is gearresteerd omdat ze haar vriendin heeft gedood en opgegeten. Dat meldde het Russische persbureau Interfax maandag.



De vrouw was begin maart op een avond met een vriendin stevig aan het drinken in de buurt van Irkoetsk in Siberië, toen een woordenwisseling ontstond tussen de twee.



Volgens rechercheurs vermoordde de verdachte haar vriendin met een bijl, waarna ze enkele lichaamsdelen bereidde en opat.



De overige lichaamsdelen werden aangetroffen in een vuilnisbak in de buurt. De verdachte heeft haar daden toegegeven.
Alle reacties Link kopieren
ik ben bij de Sichuan hot pot afgehaakt in chengdu. restaurant 1 had alleen een kaart in het chinees. hm, toch even verder. restaurant 2 had alleen een kaart met plaatjes. nog heel even bij de buren kijken. maar goed ook. traditionele sichuan hotpot bevat nl. net iets té veel orgaanvlees naar onze bescheiden mening: van varkenssnuit tot varkenspoot en staart, kippenhersens. echt alles verdwijnt daar in de hotpot. we zijn als een gek teruggerend naar de expat bar waar we een heerlijke hamburger met frite hebben genuttigd. dan maar niet blenden met de locals.
Alle reacties Link kopieren
wat ook ranzig was in frankrijk, maar eigen fout: tartar au oeuf cru. juist. rauw vlees met daarop een rauw ei. en die serveerster maar roepen "c'est cru, oaui?" tuurlijk joh. maar rauw is daar dus echt rauw. getv.
Alle reacties Link kopieren
Lasagne met chocoladevlokken.



Ik dacht: lasagne, lekker!

Ik dacht: chocolade, lekker!



Maar de combi... echt té smerig! Was best een chique restaurant dus t zal wel een hele exclusieve combi zijn, maar ik vond het echt niet te eten.
Alle reacties Link kopieren
Het 'vreemdste' wat ik ooit in een restaurant heb gekregen is een leeg bord... Oke, ik ben vegetariër, maar dat sloeg alles. Ze hadden werkelijk niets anders op de kaart dan de doorsnee omelet met champignons uit een potje (blèèèch). Ze gaf me uiteindelijk de optie van een leeg bord en zij dat ik met de apart geserveerde groentjes van de anderen mee kon eten omdat de kok toch echt niet wist wat hij anders moest maken. Zelfs pasta met een of andere suffe saus hadden ze niet.



Ik houd dus absoluut niet van fantasieloze 'pakjes' restaurants (zoals de welbekende beo) - al zou ik geld toe krijgen ik vind het een belediging voor de klant (ook al eet je wel vlees).
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
shyte, je vis was bedorven. Dan ruikt het vaak naar amoniak.

rare dingen

Hond en sprinkhanen in China beide best te doen

Zwaluwvgelnestjes soep bah

fufu in ghana zeg maar de lokale piepers, heel erg bah!
Alle reacties Link kopieren
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven