Wat doe ik er mee: Raathoning

23-09-2010 14:02 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik heb een bakje schitterende raathoning. Mooi om naar te kijken, maar wat kan ik er mee maken of doen, behalve op brood smeren? Iemand een idee?
Misschien ook wel handig, het is ongeveer 600 gram.
Heerlijk van genieten. Dat schijnt de meest luxe vorm van honing te zijn.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Door de Griekse yoghurt
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Kipfilet in lange stukken snijden, bacon omheen winkelen en honing/moster/citroen dressing opsmeren en in de oven zetten.
Kun je het eigenlijk "gewoon zo" eten? Ik bedoel, ik hoef niks te doen om het "eetbaar" te maken? Toch?
quote:Fame schreef op 23 september 2010 @ 14:18:

Door de Griekse yoghurt

Inderdaad, met walnoten!

De raat zelf kan je trouwens ook eten, maar lekker is dat niet. Ik laat hem uitdruppen en gooi hem dan weg. Er zijn ook mensen die erop kauwen tot alle gezonde stoffen eruit zijn en spugen het klompje bijenwas dat overblijft weer uit.
Is het echt zo extreem veel lekkerder dan gewone honing btw? En waar koop je dat dan? Ben wel gek op honing namelijk!
Ik moet het nog proeven, maar je kunt het zo bij een imker halen.
Wat is het verschil dan met gewone honing?
Het verschil is dat deze honing nog in de honingraat zit! In mijn geval een raat die door de bijen zelf gemaakt is.

Op advies van Fame een stukje afgesneden en door de yoghurt geroerd. Ook wat honing van de raat geschraapt - zoiets nog nooit geproefd!

@ Confiture: als je van honing houdt, MOET je dit een keer proeven! Zo anders dan die (gesuikerde?) Supermarkt-meuk!

Die "stukjes" raat zijn inderdaad niet echt lekker, maar die honing.... (je vist die stukjes trouwens makkelijk uit je yoghurt hoor.)
@ waxine: dit smaakt echt naar honing. Kan het niet anders uitleggen.

Volgens veel internetsites is het ook geweldig goed voor je gezondheid. Geen idee, t is errug lekker.
quote:Waxine schreef op 23 september 2010 @ 18:15:

Wat is het verschil dan met gewone honing?Zie Imkerpedia
Was gisteren toevallig bij de turkse groenteboer hier en daar zag ik potten staan met honing en raat. dus misschien hebben ze het ook wel bij de toko....

Overigens nog nooit geprobeerd maar toch maar een testen.
Gewoon doen! Errug lekker!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven