Wat eet je op dit moment deel 18

23-12-2019 07:35 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in het nieuwe "wat eet je op dit moment" topic.
Het 18e deel alweer wat we weer gezellig gaan volkletsen :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Misschien toch beter dat ik mijn luchtjes weer in het kastje zet :)
Ik heb lekker gegeten, zuurkoolstamppot met spekjes en gebakken ananas en rookworst. Over de gebakken ananas doe ik altijd wat chiliflakes en vaak doe ik er nog gebakken uien met verse zwarte peper bij door maar had vandaag geen zin in uien snijden.
Fijn Zenzeo dat je wat gewandeld hebt en brood met filet hebt gegeten!
Weet je al wat meer coetje over het waterballet?
Alle reacties Link kopieren
Raar dat die vrouw jou belde Liz!
Ik heb een aparte werktelefoon en die zet ik na werktijd op stil.
Hopen dat ze het voortaan uit haar hoofd laat om jou te bellen.

Ik laat alles even drogen en neem dan weer contact op met de verzekering,ze deden nu iig niet moeilijk toen ik de kwestie uitlegde aan de telefoon.

Wij aten lasagne en een salade,ik had salade van bloemkoolrijst.
Alle reacties Link kopieren
Cookie, leuk om te lezen hoe je zover bent gekomen qua werk. Ik zit er wel eens aan te denken hoe dat in zijn werk gaat als je bijvoorbeeld films mag vertalen. Ik denk dat menig mens niet beseft wat er allemaal bij komt kijken.

Liz, dat is dan wel een voordeel van het Duitse abonnement. Maar wel vervelend dat je dan op je privé nummer en buiten werktijd je lastig gevallen word.

Coetje, hoop dat je apparaten het nog doen als ze droog zijn. Fijn dat de verzekering niet moeilijk deed.

Thee, klinkt lekker jouw maaltijd. Heb je nog een bakje over die je later nog een keer kan eten?

Wij hebben vanmiddag Beren geteld. Oudste vond het wel leuk om te doen. Middelste had er geen oren naar en was wat aan het jammeren en wilde steeds getild worden.

Vanavond macaroni en komkommer in het zuur voor man en mij en zonder zuur voor de kinderen.

Heb twee koppen munt thee gehad en een bokkenpootje. Heb zin om iets te snaaien, maar wat .....🤷‍♀️
Alle reacties Link kopieren
Ze verzinnen toch allemaal wat om de kinderen bezig te houden.en de ouders erbij. Je hpbent er maar druk mee Viva.
Heb alles gelezen hier. Maar niet alles onthouden.wel dat cookie n lekkere red velvet taart wil maken .wat gezellig.samen met je dochter bakken.
thee zou het maar doen de flesjes in de kast.is wel voor het behoud van de parfum.
coetje hoop dat je de spullen weer droog hebt gekregen.
En zenzeo.alweer gelopen buiten .goed van je.
Vond het toch nog best frisjes. Heb vanavond uit het raam met de dochter van mijn zusje gepraat. Moesten beide lachen om de situatie. Echt stom dat ze niet even binnen kan komen koffie drinken. En n knuffel geven.

Ook nog heel lang aan de telefoon gehangen .met mijn schoonzusje. Je moet toch wat momenteel .en zo heeft iedereen zijn ding.
Missen van sociale contacten. Vind ik trouwens ook best vervelend .niet even er op uit, leuke dingen doen .terrasjes. En de leuke stadjes die mijn man en ik altijd samen opzoeken ..ik hoor steeds Rutten roepen. BLIJF THUIS..🥱
Meiden blijf gezond. Tot morgen 👍 :bye:
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Viva, ik heb lekker 2 porties in de vriezer. Net bij de thee een halve gevulde koek op. En vandaag ook nog kletskoppen gekocht. Denk dat ik nu nog een Nutrdrink neem voor wat extra calorieën. En misschien straks nog een bth.
Alle reacties Link kopieren
Nog niet buiten gelopen, nee. Kan net een paar stappen zetten.
Saaie dagen, dus! Verveel me...
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me al af of je buiten had gewandeld of dat je bedoelde dat je in huis gelopen had Zenzeo. Hopelijk ben je gauw weer op de been! Tip tegen verveling: houd je van denksport? Misschien kan je zoon van de supermarkt een puzzelboekje meenemen als hij daar komt voor boodschappen voor je.

Fijn dat de verzekering een beetje coulant was, Coetje.

Slaap lekker!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Ontbeten met beschuit met jam en een appelsapje. Nu een banaan.

Ben ik ook benieuwd naar, Viva. Ik heb nog nooit films vertaald. Ken wel iemand die live programma’s ondertiteld, dat lijkt me zo moeilijk!

Fijne dag!
Alle reacties Link kopieren
goedemorgen! thee ik lees bij jouw berichten steeds bh ipv bth :facepalm: :lol:
coetje fijndat de verzekering niet moeilijk lijkt te doen, heb je veel schade of valt het mee? viva leuk dat beren zoeken, maar wel jammer dat middelste er geen zin in had en aan het dreinen was. zenzeo :hug: voor jou.
chris dat is ook raar ja dat je nichtje niet binnen kon komen en dat je haar niet even fijn hebt kunnen knuffelen.

vriend valt niet onder de NOW en zal dus ww moeten aanvragen en ander werk moeten zoeken. hij wil maandag eerst vragen of ze hem bij zijn oude werkgever nog kunnen gebruiken, hij is daar in januari pas weggegaan en alleen omdat zijn huidige baan dichterbij is en in dagdienst ipv ploegen. ik hoop maar dat hij daar weer terecht kan, we horen het maandag wel. en anders vragen we maandag ww aan voor hem en kijken we wel of er nog ander werk te krijgen is of niet.

zoon gaat straks naar ex voor het weekend, vandaag staan voor mij de tuin en de boodschappen op het programma. de tuin wou ik de hele week al doen maar buurman was de hele week met een motorzaag in de weer in het bos en dat trekt zoon niet, teveel prikkels. ik kreeg hem ook echt met geen stok de tuin in dus ik ben maar binnen gebleven met hem en doe dan vandaag de tuin wel alleen. het is geven en nemen he als je samen met anderen in 1 huis woont, zij horen mijn zoon zijn geluidjes/kreten ook echt wel daar ben ik me goed van bewust dus ik zal er nooit wat van zeggen tegen hun. ik ben nog steeds enorm blij dat ze ons dit huis hebben gegund ondanks dat ik alleenstaand ben, deeltijd werk en zoon meebreng. er waren toen 5 mensen meer die geinteresseerd waren met betere kaarten dan ik dus ze hadden makkelijk een ander kunnen kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Liz,wat balen voor je vriend! Zou mooi zijn als ie bij zijn oude werkgever aan de slag kan.Ik duim voor jullie.
En succes met je tuin,lief dat die mensen jou dit huis gunden.

Ik ben op de zaak aan het werk vandaag,ontbijt was koffie en nu een cracker filet americain.
Alle reacties Link kopieren
Goodmorning ladies,

Ontbijt vers fruit met Griekse yoghurt en een kop thee. We zijn net allemaal in de kleren en gaan zo koffie drinken. Man is op vrijdag altijd vrij, dus dat is wel gezellig.

Chris, ja ik vind het een leuk initiatief. Vind sowieso dat veel mensen creatief worden in deze tijd. Gek hè om zo met iemand te praten, vanuit het raam. Wik face timen er hier ook lekker op los. Wij merken wel dat man zijn ouders deze situatie lastiger vinden dan mijn ouders. Blijf thuis vinden veel mensen nog moeilijk te begrijpen, gezien een ander topic. Letterlijk zegt daar iemand 'ik bepaal zelf wel en als ik Rutte tegen kom dan zwaai ik wel even'. :facepalm:

Thee, wat ben jij goed bezig met eten! En heerlijk dat je nog twee bakjes over hebt voor een andere keer.

ZZ, niet leuk dat je je zo verveelt. Lijken mij ook lange dagen zo alleen. Ik weet niet waar je van houd, misschien kan je op Pintrest wat leuke ideeën vinden?
En komend weekend word mooi weer, lekker in je tuin een boek lezen?

Cookie, ja live vertalen lijkt mij bijna niet te doen. Maar toch kunnen mensen dat, net zoals een doventolk. Ik heb er echt bewondering voor.

Liz, haha het is maar één letter meer, maar maakt juist het verschil. Met drie kinderen op pad, is er vaak wel één die het net even allemaal anders maakt. Balen van vriend zijn werk. Is zijn vorige werk een sector waar veel vraag naar is momenteel? Hopelijk kan hij terug! Fijn dat die het huis jullie zo gegund is destijds. Sowieso met buren is het geven en nemen en het is altijd maar weer afwachten of dat lukt. Lekker dat je nu even je handen vrij hebt voor dat soort dingen.

Coetje, werkze harde werker! Hoop dat je een lekkere werkdag hebt en vanmiddag een beetje op tijd naar huis kan.

Fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
viva bij vriend zijn oude werk spuiten ze prefab huizen, ik heb echt geen idee hoe hoog de vraag daarnaar is nu de economie op zijn kont ligt.
ik drink nu een kop koffie met een krentenwegge roomboter en kaas en zoon zit tegenover me aan zijn ontbijt, een bak muesli met vanille yoghurt en 2 boterhammen met kipsmeerworst. zelf at ik toenstraks een bak havermout met blauwe bessen en frambozen als ontbijt.
Alle reacties Link kopieren
zoon is elke dag laat wakker (tussen 9.30 en 10 uur) maar slaapt wel gewoon zodra ik hem s avonds om 20.30 naar bed breng, ex vind dat niet goed omdat hij zo geen ritme heeft en niet aan de zomertijd went. wat vinden jullie? ik heb zoiets van hij slaapt gewoon door snachts en is overdag goed te pas, we hoeven nergens heen dus waarom zou ik hem wakker maken.
Alle reacties Link kopieren
Denk je dat het een probleem geeft als hij weer naar school moet, Liz? Zeker als hij zo lang achter elkaar kan slapen en overdag niet vermoeid is lijkt me het wel fijn.

Net terug van zes kilometer lopen en nu aan de koffie :)
Alle reacties Link kopieren
Liz,als zoon verder goed slaapt zou ik het ook zo laten,wie weet hoelang deze situatie nog duurt.
Ik probeer hier voor de kinderen ook een zo normaal mogelijk ritme aan te houden,maar die staan ook pas rond half 10 op,behalve jongste want dat is altijd al een vroege vogel geweest.
Ik sta zelf ook normale tijd op ivm werk en in het weekend slaap ik soms uit.
Alle reacties Link kopieren
Viva,gezellig dat man vrij is! Maak er een mooie dag van samen.
Alle reacties Link kopieren
Mogge. Kan ik niet goed over oordelen Liz.maar het lijkt mij dat als ie verder goed slaapt .het geen probleem is .al moet hij als hij weer naar de opvang kan weer wennen aan het vroeger opstaan.

Ja sommige mensen doen echt achterlijk Viva.las gisteren op Facebook.iemand die vroeg of er n kapster was die haar haar wou knippen en verven. 😡ze. kreeg aardig veel negatieve reacties .daar vraag je dan toch om.hoe dom kun je zijn .
Heb vanmorgen zelf n stukje van de voorkant en zij kanten geknipt .van de week ,ook zelf geverfd .had ik al verteld .het is niet anders.
Iedereen mist wel iets ..uitgaan .contacten.
Maar maak er wat van .Alles komt goed . OOIT ❤️
Kom zo terug ik moet even iets anders doen.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Daar ben ik weer.
Ontbijt was bruin bolletje met Philadelphia smeersel.en boerenmetworst.
Koffie en rozijnenbol.
cookie alweer gelopen.

Zenzeo is Diamant Painting iets voor jou.?ik weet ook niet wat je met al die kant en klaren stukken moet doen..maar zie ze eerst maar eens klaar te krijgen.
n kennissen van mij.doet n foto van kleinzoon.in zwart wit. lijkt mij heel moeilijk zwart wit. Met misschien n foto van je kleindochter.
Ja ik zeg ook maar wat hoor. 😬

Leuk coetje n elektrisch deken voor je schoonmoeder.

Nou ik ga weer .moet nog huishouden doen 🤪😇
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Ben al n tijdje bezig in het rommelkamertje. Haal er steeds iet uit.controleer dozen en mandjes wat er in zit .en wat weg kan. Wat ik nagekeken heb blijft achter in de woonkamer staan.
Als het voor eind van de maand maar weer opgeruimd is.
Nu wel mooi de tijd voor.maar doe het niet de hele dag .steeds n uurtje. Of zo.🥱
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Ik hou eigenlijk helemaal niet van knutselen of puzzelen oid.
Zoon is net de deur uit, maakte boterham met kaas voor me en watermeloen en mango. Koffie erbij.

Kleindochter heeft nu de slaapkamer van haar ouders gekregen. Daar hing een enorme tv aan de wand en die mag ze hebben (want het verwijderen is zo'n gedoe).
Ze is er zo blij mee!! Nodigt haar zus uit "om samen een film te komen kijken". Ze heeft daar alle netten op.
Het is echt een schatje.

Ik zou die slaaptijden mooi zo houden, Liz. Heb je 's ochtends ook nog even tijd voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren
wat leuk zenzeo dat kleindochter zo blij is met haar nieuwe kamer en tv! lastig om wat te bedenken als je niet van knutselen of puzzelen houdt.. is lezen of serie kijken ook niks voor jou? of een legpuzzle ipv denksport?
bedankt voor jullie antwoorden, zelf heb ik zoiets van als we weten wanneer de opvang weer begint kan ik een paar dagen van te voren altijd beginnen met hem wakker maken en zo laten wennen aan dat ritme. maar dan ligt hij overdag ws ook weer vaker op bed, dat deed hij eerder ook vaak en nu nooit meer valt me op.
ik las net op fb een politiebericht van de duitse politie dat nederland sinds gisteren schijnbaar een risicogebied is geworden en dat je mogelijk 2 weken in quarantaine moet als je daar vandaan komt. nou dan heeft vriend een probleem gezien hij komende week nog elke dag naar nl moet om te werken, en ik nu ook want ik heb net boodschappen gehaald daar :-?
ik heb er verder niks van gehoord of gelezen of gemerkt, ik kon gewoon de grens over en weer terug, er stond ook niemand te controleren ofzo.. of zou het ms een kletsverhaaltje zijn om mensen bang te maken en zo te voorkomen dat we de grens overgaan richting oosterik met pasen?
Alle reacties Link kopieren
Zenzeo heb je ook iets van thuiszorg ofzo of ben je voor dingen die je niet kunt afhankelijk van zoon? Hoop dat je snel wat verder opknapt zodat je misschien weer even de tuin in kunt al is het maar om in te zitten.
Chris ik heb ook zo'n rommelkamer maar heb me er nog niet toe kunnen zetten.
Cookie als je gaat wandelen 's morgens, ga je dan vanuit huis of rijd je ergens naar toe. Anders heb je waarschijnlijk wel veelal hetzelfde rondje.
Had een late ochtend-Nutridrink dus nu ook wat later brood. Heb tarwebrood, ook van de bakker maar vind het maisbrood een stuk lekkerder, net alvast weer een nieuw halfje meegenomen. Dus 1 btm met kaas en 1 met vlokken en de laatste paar aardbeien. Denk dat ik zo maar een dutje ga doen want last van schouder en slapen lukt meestal wel en dan minder pijn.
Voor vanavond heb ik een dr. Oetker pizza meegebracht bij Jumbo. Doe er extra champignons bij op.
Alle reacties Link kopieren
haha thee wat dacht je laat ik maar btm ipv bth schrijven voor liz? :lol:
ik had een pittige kipsalade met karnemelk, eet nu een fruitsalade en ga daarna de tuin in.
Alle reacties Link kopieren
Liz, hopelijk mag vriend weer terug naar zijn oude werkplek! Wat betreft het slapen van jouw zoon, vergeet ook niet dat hij ziek is geweest. Dat is ook een aanslag op je lijf. Verder als hij in de nacht goed slaapt, dan heeft hij het waarschijnlijk nodig. Waarschijnlijk in quarantaine ... lekker duidelijk ook weer. Hoop dat het niet nodig is.

Thee, hopelijk voel je je straks weer wat beter na het slapen. Vervelend dat alleen zo de pijn een beetje te doen is. Lekker pizza op het menu vanavond, lekker.

ZZ, wat lief en fijn dat zoon jouw zo helpt. En wat kan een kind blij zijn met eigenlijk maar een kleine verandering. Wie weet word jij binnenkort (als alles een beetje weer normaal gaat) ook bij haar uitgenodigd om een film te komen kijken. Vind je iets met foto's of fotografie leuk om te doen?

Cookie, al weer sportief geweest, goed hoor!

Chris, belachelijk die oproep voor een kapper. Dat is nou totaal geen prioriteit, het kan vervelend zijn, maar dat is dan even niet anders. Het huishouden is nooit klaar hè. Ik wil het speelgoed van de kinderen eigenlijk ook al een tijd opruimen en uitzoeken. Maar ik vrees dat ik dan twee boze meisjes naast mij heb staan en niets weg willen doen.

Lunch was een boterham met kaas en komkommer en een beker karnemelk.

De kinderen zitten nu te chillen op hun billen en kijken tv. Jongste slaapt en man is boven aan het kijken voor de sjoelbak en dominostenen.
Alle reacties Link kopieren
Hier was lunch een tosti mozzarella en een boterham met vlokken. Raar zo achter elkaar, maar had zo'n zin in vlokken :)

Meestal loop ik nu gewoon hier vanuit huis, Thee. Ik woon redelijk dichtbij de bossen dus dat doe ik meestal. Of ik fiets even naar een ander stukje bos voor de afwisseling. Ik ga het liefst ook naar het grote landgoed hier met de auto, maar daar staan elke keer als ik het weer probeer zoveel auto's dat ik gelijk weer om kan keren :-|

Wat geweldig van die slaapkamer en televisie, Zenzeo! Wat doe je normaal eigenlijk overdag als je thuis bent?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven