Wat eten we vandaag?

20-04-2017 10:08 3499 berichten
Alle reacties Link kopieren




Hier praten we over van alles en nog wat maar vooral over eten, iedereen is welkom!

Het vorige deel vind je hier
Vanavond patat met kibbeling op,rauwkost en Griekse aardbeiyoghurt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ging gister uit eten met lieve vrienden, ik werd alleen om een uur of 16.00 gebeld door het restaurant dat ze een tafel voor me hadden van 18.00 tot 20.00 (terwijl ik al weken geleden had gereserveerd) Ik was zo verbaasd dat ik er aan de telefoon niks van zei. Één van onze tefelgenoten was alleen nogal verlaat, en na wat soebatten en lief lachen mochten we de tafel toch gewoon houden. Wat heel fijn was want t was heerlijk en zo vreselijk gezellig dat we pas om half 10 ns richting concertlocatie gingen. Toch nog bijna een uur van t bandje gezien gelukkig, want dat was ook te gek.
Qua eten deelden we vanalles, zo ongeveer al het eten werd in een houtoven bereid. Voor hadden we zálige kokkels met een daslookbouillon/saus en een prei-gerecht met vanalles wat ik niet meer weet. We namen allevier de hoofdgerechten, nl:

-wild zwijn met aardappelpuree en pastinaak en heel goeie saus
-confit de canard met geroosterde wortels
-skrei met bloemkoolcreme
-cassoulet met knollen en spruiten

Allemaal erg lekker. Verder fijne wijn en fijn bier erbij en wij hadden een topavond.

Vandaag moest ik werken (gelukkig pas om 13.00u, ik moest nog wel n beetje herstellen van gisteravond) en at ik bij een restaurantje in de buurt, iets met steak aan een spies (het vega en het visgerecht waren echt té saai) met chimichurri en dahl en aubergine. Was lekker, hoewel iets te gaar en de dahl wel heel erg naar kerrie smaakte.

Oh, en ik was nog een paar toko’s binnen geweest in Rotterdam, en daar vond ik eindelijk gepofte rijst. Wel in een megabaal van 400 gram, maar soit, toch gewoon meegenomen. Voor de meet ga ik daar een salade mee maken.
Haha Moosey, was dat telefoontje een verzoek om op tijd weer weg te wezen? Dat klinkt inderdaad erg onvriendelijk zeg. Fijn voor je dat het niet hoefde.

Vanavond wordt het gebakken stukjes polenta met Italiaanse kip http://www.deliciousmagazine.co.uk/reci ... n-chicken/.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt lekker Moos, maar jammer van het telefoontje inderdaad.

Goed recept, Teig, Ben gek op gebakken polenta.

Gister met 2 vriendinnen naar Nineveh in het RMO geweest. Was heel mooi maar wel druk. Geluncht met een heerlijke club sandwich en ´s avonds een goede pizza met gegrilde groenten, parmaham en pecorino gegeten.

Vanochtend weer lekker gesport. Mag weer rustig aan op apparaten aan de slag en dat is heel fijn.
Vanavond maak ik nasi met een gebakken eitje.
Gisteren een at ik een beetje pasta salade dat ik nog had en een stukje frittata.

Vandaag weet ik nog niet. Gaan een paar dagen weg (met Moos o.a.) en we zitten op een boot. Vanwege het tijdstip zijn we ws aangewezen op het aanbod aan boord. Fingers crossed.
Alle reacties Link kopieren
Vanavond werd het pizza. Niet heel erg inspirerend, maar goed, soms gaat het zo.

Gisteren waren we uit eten. Echt heel lekker. Ik had vooraf bietentartaar met hertenrilette en gembergel. Daarna een stuk procureur met groentes. Allebei erg goed. Mijn lief een eendebout met allerlei lekkers als voor en als hoofd een stuk skrei. Daarna deelden we nog een portie stoofperen creme brulee. Die was echt lang niet zo lekker als de rest, de textuur klopte niet, ik had liever gewoon creme brulee gehad met daarbij wat lekkere stoofpeertjes, maar goed, verder was het echt prima. Owh wacht, we vonden de wijnen ook niet je van het, dat had spannender gekunt. Daarna sliepen we met z'n tweeen een nachtje in een hotel in sneek (daar aten we ook), en dat was echt heel fijn. Lekker lang in bed liggen, ontbijten en toen nog weer even in bed liggen.

Jammer genoeg dit weekend twee sterfgevallen in de directe omgeving. Niet perse heftig voor ons, maar wel heel heftig voor mensen dicht aan ons hard, dus al met al nog best even commotie.
@Kaaaaaaaaaaaatje: klinkt als een fijn weekend voor jullie twee, behalve de laatste alinea dan. Dat doet toch wat met je lijkt me.

Wij eten vanavond pasta met prei, spekjes, geitenkaas en tomaat, met een walnotenbasilicum-gremolata.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Kaaat ook al is het niet direct voor jullie maar voor mensen in je omgeving. Fijn dat het een leuk weekend weg was.

Wij eten vandaag dit : http://kookidee.nl/recepten/hoofdgerech ... okt-eitje/
Wel met spekjes erdoor want die heb ik nog en ik maak meteen een dubbele portie voor in de diepvries om volgende week mee naar werk te kunnen nemen..
Alle reacties Link kopieren
@Teig, het was inderdaad een heerlijk weekend zo met z'n tweeen. En zelfs met het slechte nieuws was het wel fijn dat we daar even echt bij stil konden staan samen.

Hoe is het om weer aan het werk te zijn?
Alle reacties Link kopieren
Er komt weer allerlei heerlijks voorbij ! Hopelijk krijg ik opnieuw wat inspiratie, want de laatste tijd is het weinig noemenswaard. Ik merk dat ik het toch wat lastig vind om iedere dag gevarieerde, simpele en snelle vega-maaltijden op tafel te krijgen.

Wel maakte man een keer risotto bianco van Jamie (met selderij) met een pesto van basilicum en walnoten. Dat was lekker. En ook werden er door man in een weekend pizza's gebakken, o.a. met gegrilde groentes. Heerlijk. En ik maakte vorige week een gratin dauphinois, waarbij k&k gemengde botergroente uit de diepvries kwam. Verder helaas toch veel K&K : groentenballetjes, springrolls, loempiaatjes, vegadinges – en dan steeds met groenten/sla/rauwkost…

Gisteren aten we op verzoek van puber rogan josh van bio lamsvlees, naan, mango, zoetzure komkommersla, en raita. Dat was erg lekker.

Voor vanavond heb ik K&K falafelburgers op maïsbroodjes met yoghurt-knof-tahin-koriander-munt-saus, gemengde rauwkost en eikenbladsla. En verder ga ik eens zwaar peinzen over de rest van het weekmenu…
@Kaaaaaaaaaaaaatje: mwah, werk bevalt nog niet heel erg. Heb voortdurend het gevoel dat ik zowel thuis als op werk tekortschiet, dus dat is erg onprettig. Het is op beide fronten gewoon erg druk.

Geen idee nog wat we vanavond eten eigenlijk. Dat laat ik lief regelen.
Alle reacties Link kopieren
Wij eten gebakken aardappelen met kiprollade en wortels.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag tortiglioni met pittige tomaten-courgette-tonijn-saus. Geraspte Gruyère of Parmezaan erover.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
13-03-2018 07:49
Wij eten gebakken aardappelen met kiprollade en wortels.
En rode kool. Ik had nog maar een paar wortels, die rooster ik met de rollade mee.
Wij aten restjes uit de vriezer: enchilada's voor lief en frut en boerenkoolstamppot voor mij. Helemaal geen straf :).
Alle reacties Link kopieren
Vandaag voor lunch met puber is er nog pasta van gisteren. Verder ligt er nog een falafelburger van maandag en is er nog brocoli over. Restjes dus.

Voor morgen heb ik een hartige taart (K&K bladerdeeg) met rata en mozza/gruyère bedacht. De rata bereid ik vanmiddag vast voor. En vrijdag wordt het wsch pad thai met rijstnoedels, veel groenten, verkruimelde kroepoek en/of gehakte cashews.

Pff... het is alweer half maart. Bijna Pasen en dan nog een paar (korte) weken en het schooljaar is alweer voorbij. Time flies...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een bakje nasi goreng uit de diepvries gehaald, lekker met een gebakken ei.
Alle reacties Link kopieren
@Teig, dikke knuffel. Ik heb geen tips voor je, behalve dat het er misschien wel even bij hoort om je zo te voelen in de eerste weken als je weer aan het werk bent en dat je dus over een week of wat nog maar eens moet kijken of je je nog zo voelt.

Gisteren een visje, snijbonen en aardappelen, was lekker.
Vandaag eet ik een restje chili met gepofte zoete aardappel, want lief gaat ergens eten.

@Irma, je doet net alsof het een optie is om zelf bladerdeeg te maken.......... dat is toch niet zo toch?
Alle reacties Link kopieren
Kaaaaaaaatje schreef:
14-03-2018 09:31
@Irma, je doet net alsof het een optie is om zelf bladerdeeg te maken.......... dat is toch niet zo toch?
Nee, wat mij betreft niet, Kaaaaaaaatje !
Maar ik ken iemand die dat soort dingen vast en zeker zelf maakt. Die maakt b.v. ook zelf blinis, confituur, ketchup, pommes duchesse, pâté, limonade, vacherin glacé,...
Alle reacties Link kopieren
Echt? pffff, ik word al moe als ik er aan denk, dan heb je verder helemaal niets te doen toch?
@Kaaaaaaaaaaatje: ik hoop ook dat het over een tijdje allemaal beter gaat en ik wat meer balans vind :).

Vanavond aten we een Scandinavisch visstoofpotje, meer vissoep eigenlijk: met knolselderij, aardappel, dille en forel. Was heel lekker.
Vanavond pasta tonno,rauwkost en Griekse fruityogurt
Lief kookt vanavond een vegetarische stroganoff, met paddestoelen en spinazie. Ben benieuwd, het klinkt wel lekker.
volkoren spagetti met tomaatsaus,gemengte sla met diverse sorten groente doorheen en olijfolie met kruiden,fruityoghurt
Alle reacties Link kopieren
Wij aten heerlijke bruschetta en man had een pizza en ik spaghetti cacio e pepe. Dat was zalig!
Vandaag dag twee in deze prachtige stad maar wat is het druk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven