Wat eten we vandaag?

20-04-2017 10:08 3499 berichten
Alle reacties Link kopieren




Hier praten we over van alles en nog wat maar vooral over eten, iedereen is welkom!

Het vorige deel vind je hier
Alle reacties Link kopieren
Meeten ja! Goed idee. Ik dacht er laatst ook nog aan (hoewel ik het er eveneens laatst met GB over had dat 'laatst' zowel gisteren als 2 maanden geleden kan zijn in sommige gevallen, ik heb geen idee ;-D )

Ik deed stapels boodschappen vandaag voor cateringklussen, en kom er net achter dat ik een essentieel klein onderdeel vergeten ben, waarvoor ik echt morgenochtend ook nog even langs de groothandel moet. Grmbl. Nou ja.

Gefeliciteerd Info! En gezellig dat je weer ns aanwaait.

Fijn dat het fysiek goed gaat Teig. En Frut II moet natuurlijk nog een beetje oefenen, ik hoop dat de moeizaamheid minder gaat worden.

Lief kookte, witlof ham-kaas uit de oven met aardappeltjes mee gegratineerd in de ovenschotel. Was heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Meeten ja!!! :hyper:
Begin volgend jaar ergens dan?! Eten niet meldenswaardig. En verder eigenlijk ook niet.

Info, leuk nieuws, gefeliciteerd! :rose:
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd, Info. Wat leuk ! Hopelijk voel je je gauw wat beter.

Tja, Teigera, zoals Moosey al zei : Frut II moet nog wsch nog een beetje wennen...

Sterkte met je klussen Moosey. 't Zal wel een drukke tijd zijn voor je ?

Hier nog steeds druk. Dus ik heb niet veel culinairs te melden. Zaterdag aten we kaasfondue met brood, gekookte krieltjes,brocoli en zuurgarnituur. En zondag maakt man een zeer smakelijke groentelarestjes-curry (pompoen, courgette, paprika, aubergine).
Klopt, frut II is de wijde wereld ingegooid en moet zich nu staande leren houden ;-) . Komt goed. We wennen aan elkaar, we gaan de goede kant op.

Vanavond ga ik proberen weer zelf te koken (als frut II zich dan niet meldt voor voeding), wordt een warm bulgurgerecht met verschillende groentes en feta, erbij een jalapenoburger.
Haha, een vroege confrontatie met de realiteit, Teig. ;-D Komt zeker goed. Het is met Frut I toch ook goed gelukt?

Ik zal even kijken voor meetdata in een datumprikker. Ergens in Feb/Maart?

Net even groenten ingeslagen. Vanavond of geroosterde spruiten, of roerbak, kan ook. Of een soort vegetarische moussaka. Even zien waar ik zin in heb. Edit: of spinazie soufflé, dat was eigenlijk mijn plan A

Intussen ben ik bezig met het uitproberen van dit: http://olivesfordinner.com/2015/03/carrot-lox.html In elk geval het oven gedeelte doe ik vandaag. Ik kon geen liquid smoke vinden nog. Dus mss kijk ik morgen even. Of ik rook ze gewoon, dat kan ook. Maar dan moet ik eerst bedenken hoe ik het ga doen met die marinade. Eerst roken en dan marineren, of andersom...
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik zondag en maandag geen boodschappen had gedaan en geen zin had in iets uit de diepvries moest dat na mijn werk nog. Ik had totaal geen inspiratie en dat resulteerde in heel saai ovenfrietjes,een kipschnitzel en erwtjes en appelmoes.. was te eten maar saai.
Dadelijk even kijken of er wat in de diepvries ligt voor morgen anders heb ik morgen hetzelfde probleem.
Alle reacties Link kopieren
Beschikbaarheid ingevuld, weet nog niet precies hoe ik zit met de zaterdagen werken komend jaar. De dagen die ik niet kan zijn wel zeker ivm vakantie en verjaardag man.
Alle reacties Link kopieren
Zit in een hotel in Den Haag. Vanaf morgen opbouwen voor groot event wat ik heb georganiseerd donderdagmiddag. Heb hier een simpel erwtensoepen gegeten. Was goed.

Meet ingevuld, kan veel data niet. Sorry, drukke dagen in die weken

Frut II heeft in ieder geval een superlief zusje
De spinaziesoufflé komt binnenkort, want ik had diepvries spinazie en de rest was vers. Het werden de geroosterde spruitjes met aardappel en pecannoten, zoiets als het recept wat Teig hier een tijdje terug postte. Mix met een Nigella recept (met citroen en citroenrasp en rozemarijn),omdat ik geen ricotta had.

Carrot lox staat in de koelkast. Eerst gerookt en nu gemarineerd. Ben zeer benieuwd wat 't wordt.

Als het niets wordt met de data kan ik er nog wel wat aan toevoegen in maart.
Alle reacties Link kopieren
Ah ja! Leuk dat je het aan het proberen bent GB! Het zou kunnen dat roken na het marineren beter had gewerkt, rook hecht zich vooral aan vet. Maar als je een beetje stevig hebt gerookt zal t ook wel gaan. Ben benieuwd hoe het wordt!

Hier druk ja, dag 1/5 van de catermarathon. Ik kookte aardappel-pompoenpuree, gestoofde prei, speklapjes, gebakken paddestoelen en spinaziesalade. En kersenclafoutis. En alvast tomatensaus voor de lasagna van donderdag.
Ik neem wel wat mee morgen.

Vanavond maak ik iets met aubergine. Ws een soort moussaka achtig iets.
Interessant hoor GB, je carrot lox-experiment.

Koken gisteravond is gelukt :) dus vanavond maar weer proberen. Wordt een volkoren pasta met tomatensaus, courgette, ui, prei & paprika, wat stukjes chorizo en een worstje dat nog in de vriezer lag.
Fijn dat het koken een succes was gisteren Teig. En fingers crossed voor vandaag.

Moussaka staat in de oven. Is zeker genoeg voor 2, mss 3 dagen (afhankelijk van hoe lekker het is, maar het lijkt veelbelovend, haha).
Alle reacties Link kopieren
Ik had een bakje soep uit de diepvries en een kaasbroodje( zo’n bladerdeeg ding wat eigenlijk niet eens zo lekker is) en man had wat pizza wat over was van zondag.
Ha, vanavond weer faliekant mislukt, dat koken. Gelukkig heb ik een lief die dan overneemt. Wel heb ik vanmiddag met grote frut kruidnoten gebakken, en vanavond bonsten de Pietjes op het keukenraam en lieten een zak met cadeautjes achter! Ze was hevig onder de indruk en dat was heel schattig :-D .
Alle reacties Link kopieren
Haha, leuk Teig :)

Dag 2/5: modulaire noodlesoup met oa paksoi, rettich, oesterzwammen, spek, sesamomelet, bosui, wortel etc (en geen taugé en koriander, die ik wel had gekocht maar vergeten was neer te zetten...) en okonomiyaki met zelfgemaakte misomayonaise. Toe wat minder geslaagde kokospanacotta (niet zoet genoeg en te stijf, agar blijft toch lastiger dan gelatine) met gelukkig wel lekkere ananascompote.
Morgen het zwaartepunt van de marathon, buffet voor 80 man op een andere locatie terwijl lief de door mij voorbereide lasagna en erwtensalade en sinaasappeltiramisu serveert op de ene locatie ;-D Gelukkig komt GB helpen :)
Alle reacties Link kopieren
Vroeg wakker voor de grote dag. Had 3 wekkers gezet maar niet nodig dus. Vanochtend de puntjes op de i zetten en dan mogen m’n 250 gasten komen. Gelukkig is gister met de opbouw niets mis gegaan. Het hotel waar ik zit heeft geen restaurant maar zit wel in een fijne multiculti wijk met veel kleine eetcafe’s dus gisteren Surinaams kipbroodje gegeten

Leuk Teig.

Veel succes Moos en fijn dat je snijslaafje komt helpen ;-)
Alle reacties Link kopieren
Succes Moos en Koor ook vandaag.

Ik ben een dagje vrij want werk ook zaterdag deze week. Ben moed aan het verzamelen om weer eens naar de sportschool te gaan, kan nog niet zo lang lopen en crosstrainen als ik zou willen maar moet toch wel wat doen.
Op de terugweg doe ik boodschappen moet ook nog verzinnen wat we eten.
Ik heb de laatste tijd weinig zin om te koken merk ik.
3 wekkers... Echt? :rofl: Succes KV!

Ik ben fris en fruitig en ik stap zo in de auto richting Moos/werklocatie. Wat ik eet is een verrassing. Wat Moos mij voedert.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb kip tikka massala opgezet met tomaat en pompoen en kokosmelk ( dat hoort niet maar vind ik lekker) erdoor en erbij straks gele rijst. Heb meteen een paar porties extra gemaakt voor in de diepvries.
Drie wekkers Koor? Zou denken dat je door de stress sowieso al bij elk geluidje wakker schiet... Wens je een heel geslaagd event toe vandaag!

Moos en GB, jullie ook veel succes en werkplezier gewenst.

Wij hebben een luie dag. Althans, we doen veel, maar in huis vooral. Eindelijk proefdruk geboortekaartje besteld, dat soort dingetjes. We doen geen boodschappen vandaag omdat in de vriezer nog een bak moussaka stond, die eten we dus vanavond.
Alle reacties Link kopieren
Hoop dat t goed is gegaan KV!

Wij gingen van een relatief leien dakje. Er was een Russisch menu besteld dus wij maakten borsjsjt, een soort varkens-kipgehaktballen met groene kool erin in tomatensaus, gegratineerde tomaten (met brood-salie-patmezaankruim erop, erg geslaagd) op gesmoorde groene kool, witlofsalade met paddestoelen, blinis met wodka gravad lax en ingelegde groenten, aardappelsalade en brownie met frambozencoulis. Viel allemaal erg in de smaak. Nu wel tijd voor een stukje slapen :yawnee:
Alle reacties Link kopieren
Hm ik had vanmorgen iets gepost maar het staat er niet. Raar forum af en toe.
Ik eet straks op mijn werk een kopje soep en een broodje met wat humus.
Man eet ( uit de diepvries) chili con carne met rijst.

Morgen moet ik ook werken en zorgt man voor het eten dus ik moet of hem aansturen wat ik wil of me laten verrassen en daar ben ik niet zo goed in.. ;-D
Hmmm Moosey, die tomaten klinken inderdaad erg lekker!

Vanavond wil ik Parmezaanse kipnuggets maken, met zelfgemaakte guacamole, wraps en verschillende soorten rauwkost.
Je was toch niet zo geïnspireerd/gemotiveerd, Dolfje? Dan laat je het lekker aan je man over. Makkelijk. :-D

Gisteren at ik dingen van de catering van Moos. Was lekker. Vandaag wordt het part 2 van de Moussaka (die te lekker was om nog een part 3 te hebben).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven