Wat eten we vandaag ?

12-09-2018 17:51 3122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een zoveelste deel van een topic over koken, eten en alles wat daarmee samenhangt - of niet…

Afbeelding


Het vorige deel vind je hier : eten/wat-eten-we-vandaag/list_messages/377891
irmaladouce wijzigde dit bericht op 03-09-2019 10:21
Reden: Het oude plaatje is niet meer beschikbaar
19.33% gewijzigd
Ok, thnx voor de waarschuwing. Ik heb nog nooit een pie van Pieman gegeten (volgens mij), dus ik kan ook een van de andere proberen natuurlijk. Wel zonde dat het niet helemaal in balans was. Je bent normaal altijd wel enthousiast, toch?
Vanavond ga ik hamburgers maken, met zelfgemaakte hamburgerbroodjes en zelfgemaakte hamburgers.
Ik maak er een kikkererwten/couscous salade bij.
Ben benieuwd naar de broodjes.
Linzenpie gescoord op de markt. En die ga ik eten met een salade van de rest van de sperzieboontjes, tomaat en gegrilde paprika.
Alle reacties Link kopieren
GeorgieBrown schreef:
20-03-2019 11:28
Ok, thnx voor de waarschuwing. Ik heb nog nooit een pie van Pieman gegeten (volgens mij), dus ik kan ook een van de andere proberen natuurlijk. Wel zonde dat het niet helemaal in balans was. Je bent normaal altijd wel enthousiast, toch?
Ja de meeste andere vind ik wel prima!
Alle reacties Link kopieren
Oh je hebt er al een gehaald zie ik. Snel gedaan :winkie:

Ik eet vanavond een soort frittata/ tortilla achtig dingest :$

Stukjes (voorgegaarde) aardappel,sjalotje, waterkers, eieren en ik heb nog wat gerookte zalm. Kan er prima bij volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
Ik had eigenlijk zondag de pies van de pieman willen halen maar ben uiteindelijk niet weggeweest dus een andere keer weer.
Jackfruit heb ik ook wel eens gehad, mocht dat een keer gratis proberen van de Ah maar ik vond het niet zo lekker.

Wij aten couscousalade met komkommer,tomaat, feta en een hoop pitjes en eem spinazie-kaasrondo.

Wij eten morgen hamburgers maar niet zelfgemaakt dit keer. Of met een broodje of met wat gebakken aardappels en komkommer/tomaat.
Vrijdag heb ik een lange dag dus maak morgen ook vast een portie kip/ korma. Ben morgen nl vrij. Ga wat huishouden en in de middag een stukje fietsen met iemand.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren ook een spinazie-kaas rondo gegeten samen met left over krielaardappels die ik opgebakken had en ovengeroosterde wortel.

Net k&k ravioli met funghi samen met kastanjechampignons, pancetta, courgette, zongedroogde tomaat gegeten. De ravioli was niet veel aan. De add ons maakten het lekker. Volgende keer kan het ook met gewone pasta.

Ik heb nog nooit jackfruit gegeten. Heb ze wel zien hangen op reis maar nooit in de gelegenheid geweest om te proeven.
Alle reacties Link kopieren
vanavond, zalm tagliatelli prei en roomsaus van delhaize, eigenlijk klaargemaakte maaltijd, juist opwarmen, is dat ook koken? misschien niet, maar best lekker.
Ik ken Jackfruit ook nog niet. Wel over gelezen, nooit geproefd. De pieman ook nooit gezien trouwens!

Wij aten vanavond een gnocchigratin met gele paprika en courgette. Was lekker.
Alle reacties Link kopieren
:hello: ik leef nog maar heb elke splinter energie nodig om huidige klus tot een goed einde te brengen icm mn zere been. Nog anderhalve week. De klus dan, been gaat nog wel wat langer duren.
Vanavond bestelden we tussen kantoor en een avondmeeting door vrij legendarisch slechte pizza. Ik had een bresaola, die echt wel intrigerend klonk, met gedroogde carpaccio, geitenkaas en munt. De munt zat er niet bij, en verder was dat t, een soort rookvlees en een paar klodders geitenkaas (ok, en wat tomatensaus) Niet heel vies maar zeker niet up to my standaards ;-)

Die auberginesoep klinkt heerlijk, ga ik zeker ns maken!
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik spring er ook weer 'ns in. Het was druk met werk en ik was ook nog een lang WE op schok (Flemish idioms – heel toepassselijk want ik was in A'pen en dat was fijn, o.a. de allerlekkerste pita met falafel ter wereld gegeten in een tent die er 100 jaar geleden toen ik er studeerde ook al zat).

Gisteren aten we pasta op basis van rode linzen met een doperwten-sjalot-citroen-munt-parmezaan-roomsaus. Veldsla erbij. Dat viel allemaal goed in de smaak.

Vanavond worden het restjes wegens hap-snap-donderdag (iedereen eet op een andere tijd). Er ligt nog gerookte zalm, tomaat, sla en zure room. Er is brood om te roosteren. Het komt dus goed (hoewel er niet veel aan is, aan die tomaten).

En gnocchi ga ik dit WE maar weer eens maken. Bedankt voor de inspiratie, Teigera !

Sterkte met klus en been, Moosey!
Alle reacties Link kopieren
Wij aten gister vega pasta bolognese.

https://chickslovefood.com/recept/vega-pasta-bolognese/

Was lekker, je moet wel een blender of keukenmachine hebben.
Do you want to be right? Or happy?
:hug: arme Moos. (maar ik moet toch een beetje lachen om je post, want het is allemaal zo tragisch (vooral het verhaal over de legendarisch slechte pizza) dat het bijna grappig is)

Wat is 'op schok'? Irma?

PIe was wel lekker gisteren. Had mss iets spicier gekund. Maar goede maaltijd met de salade erbij.

Ik moet nu even dingen inslaan, want alles is op.
Alle reacties Link kopieren
Ik at vanmiddag ergens een heerlijk smorebrod (open broodje met rosbief en geitenkaas) en er een kopje champignonsoep bij. Heb zowat de hele middag buiten gefietst, lekker dit weer!
Net dus een hamburger met sla op, man had er een snee brood bij maar dat vond ik niet nodig.
Dadelijk eventjes naar de sportschool toch want morgen en overmorgen gaat dat niet lukken.
Morgen eten we kip korma met boontjes en naanbrood erbij. Staat allemaal al klaar dus lekker makkelijk.
Sterkte Moos! Hang on! En onthou, je klus gaat vast beter dan de pizza was...

wij aten vanavond een kipstoof met o.a. pinda en zoete aardappel, met rijst.
Alle reacties Link kopieren
GeorgieB, "op schok zijn " betekent zoveel als "op stap zijn" of "een uitstapje maken".

Vanavond opnieuw hap-snap vanwege sportgedoe van puber. Ik draai een groentela-soepje in elkaar of een simpele, gemakkelijk op te warmen pasta.

Alvast een fijn WE allemaal! Het belooft hier prachtig weer te worden – mss kunnen we tussen de middag een keer buiten eten…
Alle reacties Link kopieren
“Legendarisch slechte pizza” - zonde hee, kan zo lekker zijn :steam:

Gisteravond at ik kisir. Met little gem om te “rollen”. Lekker! Vanavond maak ik pasta alla Norma. Buiten begint t zonnetje er (eindelijk!) door te komen. Hoop dat de temperatuur ook een beetje meewerkt.

Fijn weekend allemaal!
Lekker rastan, kisir.

Wij waren vandaag lekker veel buiten! En jongste frut haalde z'n eerste zwemdiploma (spetterdiploma eigenlijk meer, haha). Wat een feestdag :)
Ik maak zometeen boerenkoolstamppot met pesto, rauwe ham en brie. M'n ouders hadden veel boerenkool in de tuin dus we worden af en toe 'voorzien' vanuit die hoek. Helemaal geen straf.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag lekker ongezond patat met een frikandel speciaal. Eigenlijk vind ik dat niet lekker, maar ik had er nu echt zin in, haha.
Wel een lekkere, gezonde salade bijgemaakt van kikkererwten, tomaat, komkommer, gegrilde paprika, peterselie , ui en knoflook.
Dank Irma, ik heb het echt nog nooit gehoord.

Ha, Teig, gefeliciteerd! Nu al een diploma. Een wonderkind.

Lekker Rast, pasta Norma!

Patat kan wel lekker zijn, als bijgerecht vind ik. Als maaltijd op zich ben ik er meestal snel klaar mee.

Ik maak pasta met geroosterde bloemkool en geroosterde hazelnoten (en verder knoflook, peterselie, 1 ansjovisfiletje en parmezaan)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dus gewoon al sinds gisteren zin in friet( https://www.linda.nl/nieuws/dit-is-het- ... -of-patat/) :P en eigenlijk heb ik daar nooit zin in. Maar net braaf mijn bordje korma gegeten. Morgen gaan we een dagje weg dus als ik dan nog zin in friet heb pak ik het dan wel.
Gefeliciteerd Teigera!

Gister maakte ik een preischotel, was lekker.

Vandaag had ik een diepvries pizza met veel groente. De bodem was lekker, de groenten waren lekker. Het was alleen een witte saus, en die smaakte me niet echt.
Had ik ook niet gezien toen ik hem kocht. Wel erg jammer want de rest was erg lekker.
Wij hebben een saag met lam in elkaar gedraaid vanavond. Met naan. 1e probeersel, zeer geslaagd :)
Dankjulliewel :-D

Vanavond wordt het een karbonaadje met koffiesaus, gekookte aardappelen en wortelen. Old school!
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
22-03-2019 18:37
Ik heb dus gewoon al sinds gisteren zin in friet( https://www.linda.nl/nieuws/dit-is-het- ... -of-patat/) :P en eigenlijk heb ik daar nooit zin in. Maar net braaf mijn bordje korma gegeten. Morgen gaan we een dagje weg dus als ik dan nog zin in friet heb pak ik het dan wel.
haha, moest wel lachen om dat stukje. Maar als nuchtere Achterhoeker is het gewoon patat hoor. Friet is veel te chique :hyper:

Net de wekelijkse pan soep gemaakt. Op verzoek van gezinsleden 'gewoon groentesoep". Helaas...

vanavond kipkluiven uit de oven, liggen nu in de marinade. Basmatirijst en sajoerboontjes erbij.

En ik deel toch even het recept wat ik gebruikt heb voor de salade van gisteren. Niks erg speciaals, maar wel erg lekker en ook goed geschikt als lunchsalade:
https://kookmutsjes.com/recept/kikkererwten-salade/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven