Wat eten we vandaag?

07-02-2020 14:48 3214 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer een nieuw deel van een langlopend topic. Praat , eet, en kook gezellig mee!

Het vorige deel vind je hier :eten/wat-eten-we-vandaag/list_messages/427421


Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
We aten vanavond stamppot prei.

Gisteravond waren wij uit eten en slapen en de kinderen logeerden bij opa en oma. Ik had een wild menu met
- coppa van wildzijn, met eendelever paté, knolselderij en wortel
- open ravioli van eend met cantherellen en andere lekkere dingen
- Hertenrug met lekkere dingen
- Kaneelparfait met gebakken appel en 5 spicemousse.

Was echt heerlijk. Sowieso 2 nachten en een hele dag zonder kinderen was echt heel erg lekker. Fijn wat tijd voor elkaar.
Oh wat een luxe Kaaaaaaaaatje, klinkt als een heel fijn weekend zo samen!

Wij eten vanavond red roast pork met rijst en roerbakgroenten.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat wij vanavond wortelstamp met rookworst eten.
Alle reacties Link kopieren
Wel, de moussaka schoof door naar gisteren, want de verkering die zaterdag mee at, bleek geen aubergines te eten. Naja, dan ben ik de beroerdste niet, en het werd tijdig meegedeeld. Dus de risotto die vrijdag gepland stond schoof door naar zaterdag. En vrijdag aten we dan maar toast met gerookte zalm en sla/rauwkost.

En de bechamel was gelukt, hoera ! Maar toen het hele spul uit de oven kwam, had de bechamel een beetje een plastic-achtig aspect. Iemand een idee waar dat door komt? De smaak was prima. Ik vind ‘t wel enorm arbeidsintensief hoor, een bechamel maken…

Vanavond met veel groenten gewokte noedels. Met verkruimelde kroepoek erover en pindasaus erbij.

Sterkte met je werk-sores, dolfje!

Je WE klinkt gewéldig, Kaaaaatje!
Ik heb portobello's meegenomen gisteren. En ik heb nog een beetje rijst. Dus ik ga de portobello's vullen met rijst en wat groente en mss iets met een miso dressing ofzo. (vaag, ik weet het, maar ik ben er nog niet helemaal uit).
Alle reacties Link kopieren
Groene curry met boontjes, paprika, courgette en kikkererwten en jasmijnrijst.
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt fantastisch Kaaaaaatje!!

Wij aten vandaag ratatouille met aardappel kroketten en een biefstukje/hamburger.

Morgen erwtensoep uit de vriezer voorraad.
Alle reacties Link kopieren
Zuurkoolstamp met zuurkool uit het vat van de groenteboer, zuurkool gestoofd met een scheutje Riesling, gesneden rauwe ham erdoor en gebraden Kassler.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ik at met vrienden eten van de beste afhaalthai van de stad, en dat was wederom waanzinnig. Vooral de salade Siam (met veel hele knapperige groenten en behoorlijk wat pepers) en de gegrilde zeebaars met iets van een lakje en zelfs wat gecaramelliseerde ananas (wat ik normaal haat in eten) waren goddelijk. Morgen in een theater werken en nóg een keer afhaaleten eten, het moet niet gekker worden. Zal ook wel weer iets Aziatisch worden.
Alle reacties Link kopieren
Lekkere dingen hier!

Vandaag hadden we bloemkool, ui, peultjes en bamboescheuten in kokosmelk/gele curry kruidenpasta met knoflook/citroen garnalen. Met zilvervliesrijst en veldsla.

Verder niks spannends, hartige havermout met een restje groenten.

Ovenschotel voor morgen staat ook al klaar: pancetta, ui en courgette’spaghetti’ in een ei/kaassausmixje. Gebakken champignons en peterselie erbij. Tomatensalade ook nog, denk ik, met uitje, p+z, azijn, suiker en salie.
Alle reacties Link kopieren
Man eet noedels met kip korma uit de diepvries en ik bak voor de vergadering eens een eitje op brood om mee te nemen want moet vanavond werken dus dat prop ik ergens tussendoor naar binnen. Wie deze stomme roosters/werktijden toch bedacht heeft.. normaal heb ik er geen problemen mee maar ja nu vind ik alles stom. Weet nog steeds niks over het verloop. Heb wel iets in mijn hoofd zitten waardoor ik eventueel toch kan doen wat ze willen , zal dat van de week eens voorstellen.
Alle reacties Link kopieren
Hier aten we gister risotto. Die was doorgeschoven van de zondag, toen hebben we patat en snacks in de airfryer gegooid.

Vanavond was het capucijnerschotel met gehakt, spekjes, prei en paprika.

Voor morgen staat er wraps op het menu, met kip, paprika, mais en kidneybonen.
Alle reacties Link kopieren
Lahmacun. Tweede keer deze week. Dit keer met véél groente, geitenkaas en knoflooksaus van Turkse yoghurt.

Aardbeien met slagroom toe.
Ik at bij m'n ouders: aspergesoep en daarna spruitjesstamppot met bacon en geitenkaas. Lekker.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren aardappelgratin, gestoomde romanesco, verse worst en/of krokante tofu en sla.

Vandaag volkoren farfalle met kerstomaatjes, witte wijn (er staat nog een bodempje van het WE), beetje room, kruiderij en versgerapste Parmezaan. Gepofte appel uit de oven toe, want de appels moeten op.
Goedemorgen! Ik heb nu even de tijd om koffie te drinken en dan straks uurtje sporten. Vandaag een late dienst. Heb een k&k maaltijdsalade met geitenkaas gekocht, jaja, k&k. Ik had geen bakjes meer in de vriezer! Moet weer eens mealpreppen, dat is duidelijk.
Lief en de kinderen eten vanavond boerenkoolstamppot met spekjes en rookworst.
We aten gisteren minestrone. Ik had nog veel kleine restjes groente. We hadden lekker stevig zuurdesembrood gehaald voor erbij. En daarna hadden we nog een kaasplankje, want ik was ook langs de kaasboer geweest. 3 waanzinnig lekkere kazen. Hmm.
Vandaag eten we op verzoek van Brown Gado Gado.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bakjes nasi goreng en kip ketjap uit de diepvries gehaald.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag ouderwetsche groentensoep mét ballen zónder vermicelli :biggrin: en daarbij zadencrackers met gebakken halloumi, nori en oranje paprika.

Verder andijvie(sla)stamppot met uitje, pancetta, melk, roomboter. Toetje (was eigenlijk ‘on the side’ maar eindigde als toetje, dus): kaasblokjes en gerookte/gezouten amandelen.
Lekker, andijviestamppot. Mss van het weekend even kijken of ik andijvie kan kopen.

@Mermedina, ik had je nog geantwoord, had je het gezien?
Alle reacties Link kopieren
Wij aten sheperds pie, dat las ik hier een paar dagen geleden. Smaakte goed en er is een portie over voor in de vriezer. Ik had een recept gevonden met koolraap erin. Dat aten we vroeger als groente met aardappelen en vlees. In dobbelsteentjes, gekookt (overgaar waarschijnlijk) en met een soort papje. Geen beste herinneringen aan dus, maar ik vond het nu wel lekker. Nog een halve over, daar ga ik zaterdag denk ik frietjes van maken in de oven.
Alle reacties Link kopieren
GeorgieBrown schreef:
02-12-2020 19:52
Lekker, andijviestamppot. Mss van het weekend even kijken of ik andijvie kan kopen.

@Mermedina, ik had je nog geantwoord, had je het gezien?
Als laatste bericht heb ik dat je ging kijken naar de app. Ik denk dat er iets niet klopt, want ik heb dezelfde berichtenreeks twee keer in mijn inbox :confused:

Edit. Het goede nieuws is dat het nu 2,5 spaarkaart is :lol:
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik vanmorgen een online ding heb en dat kan mooi vanuit thuis heb ik mijn baliedienst geruild en werk dus einde middag en vanavond. Man eet weer rendang en nasi uit de diepvries en ik een boterham en wat fruit. Eet vanmiddag voor ik ga een kom Dahl ( niet zelf gemaakt maar van picnic).
Vanavond wordt het een bofkipburger (van de Vegetarische slager) op een broodje met rauwkost en groentelarestjes (wortel, broccoli).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven