Wat eten we vandaag?

13-12-2020 09:35 1765 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het zoveelste deel van een bestaand topic. Kook , eet en klets gezellig mee.

Het vorige deel :
eten/wat-eten-we-vandaag/list_messages/ ... 1?start=25#

Voor als Viva stopt: https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-e ... ?page=2#34. Hier vind je ons 😀

Afbeelding
dolfje wijzigde dit bericht op 10-07-2021 03:45
34.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij aten bami. Lekker rustig met z'n drieën. De jongste was na pianoles namelijk in slaap gevallen en dat heb ik maar zo gelaten :P

(hij is 16 en weet hoe de magnetron werkt)
Lief en frut I aten bietenwraps (roze wraps mama!) met bonen en gehakt, frut II en ik aten bij opa en oma en kregen een bloemkoolovenschotel. Ook met gehakt trouwens, maar er was niks roze te bekennen. Slagroomvla toe.
En we kregen een bakje aardbeien uit eigen tuin mee, want opa en oma gaan twee weken weg met de camper en kunnen de oogst anders niet allemaal opeten. Lekker hoor.
Alle reacties Link kopieren
Mermedina schreef:
29-06-2021 18:21
Wij aten de vistaart die mijn naam is Haas linkte:

Afbeelding

Met snijsla in vinaigrette en sperziebonen. Echt yummmm. Dank voor het delen!

De theedoek heb ik ook, maar mijne lijkt toch niet zo op het voorbeeld. Ik had ook maar 6 plakjes glutenvrij bladerdeeg. En ik heb de feta bovenop gedaan.

Afbeelding

https://clubvanrelaxtemoeders.nl/waanzi ... orten-vis/
Leuk dat ie in de smaak viel Mermedina! Ik gebruik ook altijd maar 5 plakjes bladerdeeg, is genoeg om mijn springvorm te bekleden.

Wij aten weer een keer geroosterde bloemkool, met een kaasschelp en gebakken aardappelen.
Grappig MijnnaamisHaas, wij eten morgen iets vergelijkbaars als jij gisteren at. Maar vanavond eerst iets anders, een linzensalade met falafel, spinazie, komkommer, tomaten en feta.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen! Na gisteren heerlijk genoten te hebben van een paprikarisotto met o.a. burrata, staat er vandaag pittige aubergine met kikkererwten op het menu.
Verder is het weer deadline week, dus we vermaken ons weer prima!
Hopelijk hebben onze vakantiegangers beter weer in Italië......
samen sta je sterker
Alle reacties Link kopieren
Wij eten vanavond nasi goreng met boontjes en gemarineerde speklapjes. Had dus gisteren de rijst willen stomen maar dat ben ik vergeten dus dat doe ik nu. Moet vanmiddag werken dus wil voor ik ga het vast afmaken zodat ik vanavond zo aan tafel kan.
Gisteren maakte ik een beetje een vakantie/camping maaltijd. Pasta met courgette, paprika, makreel en kappertjes. En een salade met olijven en zongedroogde tomaat.

Vandaag weet ik het nog niet. Ik moet ook iets voorbereiden voor de lunch van morgen. Dat wordt ws een salade (sla, aardappel, paprika, courgette, feta, zoiets).
Alle reacties Link kopieren
Wij eten wraps vandaag op verzoek van de oudste. Ze mogen zelf gevuld worden, dat is altijd feest aan tafel.
Alle reacties Link kopieren
Ik gooi straks een kliek geroosterde ratatouille, nog te plukken rucola en crème fraîche door een paar bakjes verse kaasravioli van de Appie.

Geen zin. Geen tijd. Baaldag.

Vanavond bezoekuur bij De Zoon, ruim 40km verderop. Hij is inmiddels 6 weken opgenomen in een epilepsiekliniek. Zou deze week ontslagen worden, maar dat is uitgesteld. Er wordt nu gezegd dat hij hopelijk ergens volgende maand stabiel genoeg is.

We willen over 2,5 week op vakantie.
Heel erg verschrikkelijk ontzettend graag :|
Alle reacties Link kopieren
Oh en kaas natuurlijk. Gewoon de kaasdoos en de rasp op tafel.

(Keus uit parmezaan, pittig belegen, pepper jack en komijnekaas)
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
30-06-2021 17:30


We willen over 2,5 week op vakantie.
Heel erg verschrikkelijk ontzettend graag :|
Ik duim voor je!
Alle reacties Link kopieren
Ach Yette, wat naar allemaal. Dikke knuffel voor jou.

Ik heb ook wel zin in vakantie. Vooral omdat we het er op mijn werk ineens over hebben dat ik per maandag door ga stromen naar een andere functie en als ik diep in mijn hart kijk zou ik het liefste eerst nog even op vakantie willen, maar we gaan eind augustus en mijn vrije dagen zijn op. Ik hoop nu op volgende week een dag naar de sauna in mijn eentje met een goed boek.

Overigens lijkt de nieuwe functie me wel heel leuk en denk ik dat ik als ik er aan begonnen ben wel energie van krijg. Maar gewoon nu lijkt het hele idee van allemaal nieuwe informatie terwijl er iemand 5 wordt over 1,5 week, er iemand eindelijk weer fulltime aan het werk gaat na 5 maanden gedeeltelijk ziek thuis te hebben gezeten en er een 2 jarige is die eigenlijk van haar middagslaapje af moet (want met middagslaapje tot na 9 uur wakker, maar zonder vanaf 5 uur onuitstaanbaar) me niet zo aantrekkelijk.

Vandaag stamppot prei, toepasselijk bij het weer. Morgen het restje.

Vrijdag gaan we een weekend weg en ik geloof dat wij de eerste dag kookcorvee hebben en voor alle 8 volwassenen en 2 kinderen een vega maaltijd op tafel gaan zetten. Nu maar eens even bedenken wat dus (iemand nog een goed idee, eisen, vega, goed te maken met slechte spullen (pannen) en het liefst niet te veel verschillende ingredienten).
Alle reacties Link kopieren
Ik duim voor je Yette dat je zoon snel stabiel is en jullie vakantie door kan gaan. Zeker met alles wat jullie meemaken is het hard nodig om ook te kunnen ontspannen!

Gefeliciteerd met je nieuwe functie Kaaaaaatje! Ik snap je aarzeling mbt de drukte thuis, heel herkenbaar (niet dezelfde dingen maar wel dat er altijd van alles speelt wat doorwerkt in de week/privé balans). Ik hoop dat je werkgever je ruimte geeft om in te werken in je nieuwe functie.

Mbt de catering, ik zou een uitgebreide borrel plank doen met rauwkost, stokbrood met kazen, tapenade, olijven etc en een pan (linzen)soep
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Kaat!

Die borrelplank met soep is een leuk idee. Of, aIs er een oven is, thuis vast groentetaart bakken en die daar opwarmen? Met soep.
Een curry met gekookte eieren en bijv. boontjes, is ook niet heel ingewikkeld.
Van tevoren pastasaus of curry maken, daar alleen nog opwarmen en dan rijst / pasta erbij. Of inderdaad een verwarmende linzensoep met borrelplank, dat is ook altijd lekker. IJs toe voor de kinderen, bij de koffie een appeltaartje?

Wij eten vanavond een spinaziekaasrondo met geroosterde bloemkool en gebakken minikrieltjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik iets met pasta en champignons en courgette maak en heb nog 1 sucuk in de koelkast ( de rest in de diepvries gedaan want het ruikt nogal sterk).
Alle reacties Link kopieren
Yette, ik hoop dat jullie met vakantie kunnen gaan, je vakantiebestemming heb je wel eens beschreven en dat klinkt paradijselijk.

Kaaaaat gefeliciteerd met je nieuwe functie! Alles komt goed. Ook dat koken voor 8 personen. Goede ideeën al, ik zou eraan willen toevoegen: shakshuka! Met wat extra spinazie.

Bij linzensoep zou ik een salade serveren denk ik: griekse salade met als extra nog wat kikkererwten erdoor.

Als je niet voor linzensoep kiest, is deze vegan linzensalade aan te bevelen:
https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... blauwe-bes

Die zou ik dan combineren met een maaltijdsoep zoals Ribollita.
Alle reacties Link kopieren
Zalm voor de viseters, gehaktschnitzel voor de rest, gepofte aardappelen en Griekse salade.
Alle reacties Link kopieren
Wij eten krieltjes met een traybake van groenten en Catalaanse worstjes. Ik wilde eigenlijk asperges maar die zijn helaas nergens meer te krijgen. Elk jaar hetzelfde, dat ik achteraf denk ik had vaker asperges willen eten en dan is het alweer voorbij :'(
Alle reacties Link kopieren
MijnNaamIsHaas73 schreef:
01-07-2021 16:32
Ik wilde eigenlijk asperges maar die zijn helaas nergens meer te krijgen. Elk jaar hetzelfde, dat ik achteraf denk ik had vaker asperges willen eten en dan is het alweer voorbij :'(
Hier ook zo. Was van plan naar de boer te gaan maar het is er niet van gekomen.
Alle reacties Link kopieren
MijnNaamIsHaas73 schreef:
01-07-2021 16:32
Wij eten krieltjes met een traybake van groenten en Catalaanse worstjes. Ik wilde eigenlijk asperges maar die zijn helaas nergens meer te krijgen. Elk jaar hetzelfde, dat ik achteraf denk ik had vaker asperges willen eten en dan is het alweer voorbij :'(
Ik ben dus hartstikke allergisch voor asperges. Ik verbaas me er altijd over dat in restaurants dan werkelijk het hele menu vaak wijkt voor alles met asperges....ik ben stiekem blij dat het weer voorbij is :facepalm:

Yette: ik hoop zo dat jullie straks gewoon op vakantie kunnen. Hoe gaat het deze week tot nu toe? Slaat de aangepaste medicatie aan?

Kaatje: gefeliciteerd met je nieuwe functie! Spannend, maar ze laten je niets voor niets zo snel al starten, dus dat komt helemaal goed! Qua gerechten dacht ik aan quiche, soep en wat salades of bimbimbap/gadogado....niet te ingewikkeld, maar wel lekker voedzaam. Borrelplank is natuurlijk altijd lekker!

Hier is de drukke werkweek bijna ten einde en kunnen we weer wat ademhalen. Komende maandag begint onze MMM voor een kindje, dus we gaan komend weken echt even heel goed de broekriem aanhalen qua eten. Ik ga morgen dus mijn uitgestelde markt bezoek opnieuw doen en dan het weekend de vriezer vol koken voor komende weken als ik enorm hormonaal ben van alle kunstmatige troep :A:

Vanavond hebben we trouwens saltimbocca van kip met tagliatelle met geroosterde tomaten en olijven gegeten.
samen sta je sterker
Vandaag was een dag op locatie. Laat thuis en daarom net snel Siciliaanse pasta gemaakt. (want snel en makkelijk)
Alle reacties Link kopieren
Taco's met chili con carne en guacamole.
Ik eet vanavond op werk, heb een soort frittata voorbereid met gerookte zalm en een berg broccoli. Lief en de frutjes eten noedels met kip en roerbakgroenten.
Vandaag wordt het een soort frittata/tortilla-achtige situatie met courgette, aardappel, dille en feta.

Intussen heb ik ook groente bouillon getrokken en een paprika gegrild. Daarmee maak ik later nog geroosterde paprika-tomatensoep voor later deze week.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven