Wat eten we vandaag?

13-12-2020 09:35 1765 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het zoveelste deel van een bestaand topic. Kook , eet en klets gezellig mee.

Het vorige deel :
eten/wat-eten-we-vandaag/list_messages/ ... 1?start=25#

Voor als Viva stopt: https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-e ... ?page=2#34. Hier vind je ons 😀

Afbeelding
dolfje wijzigde dit bericht op 10-07-2021 03:45
34.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb besloten niet te gaan kijken of een ander forum en er zo min mogelijk over te lezen, want ik besteed echt meer tijd dan me zint aan het forum. Ga jullie wel missen qua inspiratie en gezelligheid, maar het is even niet anders.

Vandaag haalden we sushi want er werd iemand 5 en die mocht kiezen. Gisteren mocht ze ook al kiezen en toen werd het pizza. Het was een heel leuk feestelijk weekend met veel bezoek (maar wel zo veel mogelijk gespreid), idioot veel cadeautjes en heel blije jarige. Maar we zijn allemaal wel een beetje afgedraaid nu. Dus ik ga nog even de boodschappen bestellen voor morgen en dan mijn bed in....
Jammer Kaaaaaaaat. Gefeliciteerd met je offspring. :)
Alle reacties Link kopieren
Thanks, toch weer een mooie mijlpaal dat we haar al 5 jaar in leven weten te houden en ze nog best goed gelukt lijkt ook (grapje ;))
Kaaaaaaaatje schreef:
11-07-2021 22:17
Thanks, toch weer een mooie mijlpaal dat we haar al 5 jaar in leven weten te houden en ze nog best goed gelukt lijkt ook (grapje ;))
Zeker, knap! :proud:
Alle reacties Link kopieren
Kaaaaaaaatje schreef:
11-07-2021 20:08
Ik heb besloten niet te gaan kijken of een ander forum en er zo min mogelijk over te lezen, want ik besteed echt meer tijd dan me zint aan het forum. Ga jullie wel missen qua inspiratie en gezelligheid, maar het is even niet anders.
Jammer Kaat! Mocht je je bedenken dan weet je ons te vinden!

Hier vandaag gebakken aardappelen, een hamburger en tomaat /komkommer
Jammer Kaaaaaaaatje! Jij ook bedankt voor je inspiratie :), want vanavond staat de ingemaakte citroen hier op tafel waar we het onlangs over hadden.
En gefeliciteerd natuurlijk, hele mijlpaal inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
Jammer Kaaaaaatje en Maestro.

Wat jammer van alle tegenvallers. Wat zullen ze gesmuld hebben bij de daklozen opvang.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben meteen overgestapt naar het andere forum dus lieve kookgodinnen die niet meeverhuizen: veel eetplezier gewenst! :hello:
Alle reacties Link kopieren
ik heb nog aubergine en courgette, daar maak ik met gehakt en tomaat etc pastasaus van. Portie voor vanavond en voor in de diepvries.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat je die citroen hebt opgepikt, Teig!

Ik doe vandaag een 'vrij vertaald naar Otto'. De enige overeenkomst is dat ik ingrediënten gebruik die ik door Ottolenghi in huis heb en wat technieken loslaat op de groenten die op moeten. Op dit moment heb ik:
- gegrilde reepjes gele paprika
- geroerbakte sperziebonen met gele ras el hanout - op het laatst nog wat water erbij, maar ze zijn knapperig & groen
- bulgur - even glazig gebakken met harissa en daarna wat zout 1/3e ingemaakte citroen erbij en nog een minuut later 2x zoveel water. Das net klaar en dat laat ik in de pan de rest van het vocht opzuigen.

Ik denk dat het een salade wordt. Met lente-ui en schapenfeta. Warm kan ook, dan doe ik er chorizo door. Tussendoor ben ik banden wisselen, heb ik gesprekken met de neuroloog en revalidatie, moet ik naar de bakker en cadeautjes kopen, is thuiszorg geweest ... als je op vakantie gaat, is het nooit ff simpel een koffer pakken.

Ik verhuis ook naar Via.

Ben over twee dagen grotendeels offline voor een aantal weken. De afscheidsceremonie hier, ga ik waarschijnlijk missen wegens geen bereik.

Ik snap helemaal dat dit voor een aantal van ons het moment is waarop je een knoop door kan hakken, waarop je makkelijker kiest om dat 'online leven' los te laten.

Ik wens iedereen die ik nooit meer lees een smakelijke voortzetting :bigkiss:

En de rest zie ik hopelijk terug op Via :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een bakje gerookte kipfiletreepjes, geen idee waarom ik dat bij Picnic besteld heb maar ik had toen vast een goed idee om het ergens voor te gebruiken maar ik weet nu dus niet waarvoor.

Zou dat door een soort “paella-achtig/nasi “ gerecht met gele rijst een boontjes smaken?
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
14-07-2021 19:14
Ik heb een bakje gerookte kipfiletreepjes, geen idee waarom ik dat bij Picnic besteld heb maar ik had toen vast een goed idee om het ergens voor te gebruiken maar ik weet nu dus niet waarvoor.

Zou dat door een soort “paella-achtig/nasi “ gerecht met gele rijst een boontjes smaken?
Ik gebruik gerookte kipfilet altijd door een couscous salade, lekker met fetakaas tomaatjes en een Honing mosterd sausje.

Door een warm gerecht lijkt me niet lekker.
Alle reacties Link kopieren
diamantje123 schreef:
14-07-2021 19:47
Ik gebruik gerookte kipfilet altijd door een couscous salade, lekker met fetakaas tomaatjes en een Honing mosterd sausje.

Door een warm gerecht lijkt me niet lekker.
nee mij ook eigenlijk niet dus ik maak een salade met notenrijst.
Alle reacties Link kopieren
Vrijdag was het kipshoarma met pita en sla.
Zaterdag zelfgemaakte pizza.
Gisteren k&k quiche.
Vandaag was het wantansoep en springrolls, beetje vroeg gegeten maar ik had trek.
Morgen de rest van de soep en heb nog wat springrollvulling.
Alle reacties Link kopieren
Frietjes met vega-stoofvlees en een zure salade

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven