Wat eten we vandaag?

28-09-2010 12:40 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons hier wat je vandaag gaat eten, en kom inspiratie opdoen!

Het vorige topic is hier na te lezen:

En wat eten we vandaag?
Eten was goed gisteravond. Vooraf had ik Verse makreel

gegrild, op een pickle van komkommer en wortel en als hoofdgerecht Spinazie risotto met licht gerookte knoflook en een krokant Parmezaanse kaaskoekje.
Die burgers van Burgermeester klinken inderdaad niet vies, zeg. Ik zat het menu te bekijken, maar ik zou er ook moeite mee hebben een te kiezen. Wat gaat het worden voor jullie, Age en Teig? Gefeliciteerd met vriend overigens, Teig!

Jouw maaltijd van gisteravond klinkt ook goed, GB! Wanneer kunnen we een project uit je nieuwe kookboek verwachten?

Vanavond maak ik de makreelcurry 'van Teigera'. Ben heel erg benieuwd.
Lekker! De Burgermeester!

Vanavond eten we bij Loetje. Biefstuk.
Vanavond ga ik in elk geval 1 nieuw ding proberen. Ik had mango's gekocht, maar ik denk dat die pas over 6 weken rijp zijn. Van 1 ga ik vanavond mango salade maken (als variant op Thaise groene papaja salade), uit mijn 500 Oosterse gerechten boek dat ik voor kerst heb gekregen. Verder weet ik het nog niet. Ik heb nog wat champignons en wat boontjes, maar dat is te weinig om nog echt iets mee te doen. Moet dus sowieso nog iets erbij halen.
@Age: ik was gisteravond bij Manzano op de Rozengracht. Ben er meerdere keren geweest, altijd goed gegeten.

@Lampje: hoop dat je de curry vanavond lekker vindt!! Vergeet niet de bloemkool even voor te koken, anders blijft hij veel te hard.

@GB: jouw etentje gisteravond klinkt lekker! Leuk dat je vanavond iets nieuws gaat maken, hopelijk gaat het goed lukken.

Vanavond dus voor het eerst naar de Burgermeester. Ik denk (maar ik heb nog de hele dag om van mening te kunnen veranderen) dat ik voor een vleesburger ga, en dan of de biefburger, of de lamburger. En ik neig enigszins naar de tweede. Maar ja, je hebt kans dat ik vanavond ineens toch denk "nee, de fetaburger wil ik!!".
quote:EvyBlissy schreef op 08 januari 2011 @ 18:00:

Hier gestoofdlamsvlees met aubergine, sjalotten en snufje kaneel. Erbij: couscous met abrikozen. Hmm... ruikt alvast heerlijk.

Heb je hier een recept van EvyBlissy?

Gister geroerbakt, sugar snaps, champignons en wat komkommer, met sesamzaadjes en een saus op basis van oestersaus. Daarbij een stukje gegrilde zalm en noedels. Voor vanavond nog eens even bedenken wat het gaat worden.

Burgermeester ziet er goed uit!
Wij moeten naar een kinderverjaardag en dus taart en toastjes etc en ze bakt ook altijd friet(die ik dus niet te eten vind want teveel in de pan,vet niet heet genoeg ofzo en erg bleek).

Nou ja ik heb nog soep van gisteren over als we nog trek hebben.
Hallo! Vandaag ga ik Spaanse riblappen maken met ui, paprika. Chorizo, wijn en veel kruiden. Heb ergens een los receptje gevonden en het lijkt me heerlijk...
quote:GeorgieBrown schreef op 09 januari 2011 @ 10:14:

Vanavond ga ik in elk geval 1 nieuw ding proberen. Ik had mango's gekocht, maar ik denk dat die pas over 6 weken rijp zijn. Van 1 ga ik vanavond mango salade maken (als variant op Thaise groene papaja salade), uit mijn 500 Oosterse gerechten boek dat ik voor kerst heb gekregen. Verder weet ik het nog niet. Ik heb nog wat champignons en wat boontjes, maar dat is te weinig om nog echt iets mee te doen. Moet dus sowieso nog iets erbij halen.Thaise mangosalade maak je juist met jonge, onrijpe mango´s.
quote:Orisue schreef op 09 januari 2011 @ 14:59:

[...]

Thaise mangosalade maak je juist met jonge, onrijpe mango´s.I know. Vandaar dus de salade. (Ik had ze eigenlijk gekocht voor smoothies, maar daar zijn ze de eerste weken nog niet voor geschikt).
quote:GeorgieBrown schreef op 09 januari 2011 @ 15:13:

[...]

I know. Vandaar dus de salade. (Ik had ze eigenlijk gekocht voor smoothies, maar daar zijn ze de eerste weken nog niet voor geschikt).Haha! Ow zo! Sorry...
Net boodschappen gedaan bij de natuurwinkel en de aziatische delicatessen juwelier (poshe toko). Heb Tofu gehaald, spruitjes, aardpeer (nog nooit gemaakt) om te roerbakken. Geen idee of 't een combi is, maar dat ontdek ik vanavond wel. Bij de toko gember, palmsuiker, tamarinde, en emping belinjo gekocht.

Ook een klein flesje maple syrup (djeez, wat is dat duur!) gekocht. Want heb nogsteeds geen pannekoeken gegeten en dat wil ik echt binnenkort gaan doen.
Ik denk dat we vandaag patat gaan eten. Gister in de supermarkt was letterlijk alles uitverkocht en de slager was ook nog eens dicht. Maar misschien dat ik wel een salade bestel...
Gisteravond een nieuw probeersel: Stroganoff van kip en prei Deze. Was goed gelukt en lekker .

Vanavond maak ik enchiladas, met daarnaast zure room en een komkommersalade.

Die hamburgers van de Burgermeester zien er trouwens goed uit zeg! Baal ervan dat ze hier niet zitten. Moet nog maar eens op zoek naar goede hamburgers in Den Haag (tips anyone?).
vanavond eten we broccoli ,zelfgemaakte gebakken aardappels en gebakken camebert met cranberry saus

En een ijsje toe.

Lijkt me een mooie maaltijd voor de zondagavond.
Dit was nou typisch zo'n avond dat ik het jammer vond dat er niemand was om even te bevestigen dat het ontzettend lekker was.

Salade was super. Ik ben wel tot de conclusie gekomen dat ik het niet leuk vind om een recept te volgen. Ik zoek altijd verschillende varianten op en maak een eigen combi. De mango was iets rijper dan ik dacht. En ik had nog bleekselderij in de koelkast. Dus 1 stengel bleekselderij in heel dunne lucifertjes gesneden en in verhouding net iets meer mango. Ik ben niet zo dol op rauwe bleekselderij, maar in deze combi was 't super. Lekker knapperig. In de vijzel met pepers, limoen, nam pla, palmsuiker, wat fijngesneden sperzieboontjes (bij gebrek aan kouseband), en geroosterde cashewnoten (bij gebrek aan pinda's). Op 't laatst verse koriander erbij. Hmmm! Dit maak ik morgen ws weer!

En verder had ik de aardpeer in kleine stukjes, spruitjes (gehalveerd) en een paar champignons geroerbakt. Als basisidee een recept voor Koreaanse roerbak aardappeltjes gebruikt. Met pepers, knof, gember, sojasaus erbij en honing en dan voor het serveren geroosterd sesamzaad en koriander.

Ik had het heel snel op, haha.
Zojuist héérlijke sate gegeten! Uit een AH-boek met gevogelte-recepten. Kip gisteren al in de marinade gezet!

Was al een tijdje op zoek naar het "juiste" sate-recept, maar heb het geloof ik gevonden!

Daarbij zoetzure komkommer en frietjes uit de oven.
Dat is altijd fijn, Mittens!

De oprichter en directeur van Marqt is Amsterdammer van het jaar geworden lees ik net. klik
@GB: ik zag het ook net op AT5 ja. Leuk voor hem!

Vanavond de burgers van Burgermeester dus uitgeprobeerd. Ik ben gezwicht voor het "trio van miniburgers". Had wel vriend al gewaarschuwd dat ik dit waarschijnlijk niet helemaal op zou kunnen, vriend heeft zich dan ook edelmoedig opgeworpen om mij te helpen. Ik had een fetaburgertje met stoofpeer en dadel, biefburgertje met gegrilde groente en dragonmayo en een lamsburgertje met rode ui-compote. Het biefburgertje heb ik met vriend gedeeld. Het was heerlijk!!! Lekker (bruin) brood ook, echt super. We gaan er vaker heen, is maar een kwartiertje fietsen .
Leuk Teig, dat het een succes was! Gefeliciteerd nog trouwens. Was de fetaburger ook lekker?
Ja, leuk! Ik zag het (van oprichter Marqt). Had zelf 2 keer gestemd

Ik was gisteren weer bij Marqt en vond het druk! Volgens mij heeft de rest van A'dam het ook ontdekt.

En hier ook vanavond Burgermeester! Is maar 5 minuten lopen. Ik vond de fetaburger heeeeel lekker! Zaten ook noten in, dus een lekkere bite en die dadels en stoofpeertjes erdoor waren lekker zoet.

We hebben zelf bananenmilkshakes gemaakt (banaan, melk en roomijs) omdat bij Burgermeester de bananen op waren en ze dus geen milkshakes meer konden maken Maar die van ons waren ook erg lekker!
Hmm, bananenmilkshake klinkt ook lekker.

Heb geen ijs in huis, maar maak weleens een soort frozen yoghurt als ik zin heb in iets dergelijks. Gooi een banaan een uurtje ofzo in de vriezer. (beter eerst pellen en in plakjes in een zakje doen, dat wordt anders lastig, haha). Dan beetje (soja)yoghurt en evt. wat (soja)melk erbij (afhankelijk van hoe dik je het wilt hebben), ik doe soms wat kokosmelk (heb ik in blokjes in de vriezer, omdat een blik vaak veel te veel is, dus een paar blokjes kokosmelk), evt. wat honing (niet nodig als de banaan heel rijp is) en/of limoensap en dan blenderen.

Moet ook maar weer eens naar Burgermeester. Pas 1x geweest.
Gisteren hebben we mossels met meergranen stokbrood en een verse knoflooksaus gegeten.

Vandaag een homemade noodlesoep met o.a. knoflook, gember, paksoi, peultjes en varkensfilet.

Al die burgers die ik voorbij zie komen klinken ook lekker!
@GB: die fetaburger was echt heerlijk. Ik denk dat het de lekkerste was die ik vanavond gegeten heb. Een volgende keer ga ik voor een grote, en dan de fetaburger!! Hoe vaak wisselen ze eigenlijk de kaart, ik hoop niet elke maand? Anders is de feta alweer zo snel weg...
Ik dacht dat burgemeester een nieuw vivawoord was, de nederlandse vertaling van burgerking, maar nee. Klinkt goed zeg!

De tapas avond gister was super. We hadden o.a. 2 verschillende quiches, gevulde tomaten, zalm hapjes, gehaktballetjes, meloen met serranoham, stokbrood met smeersels, focaccia, gevulde eieren, zelfgemaakt kaasbrood, bladerdeeghapjes gevuld met feta/tomaat/sjalot/dille, geitenkaas/walnoot/honing, spinazie/garnaaltjes (die drie verschillende hapjes had ik gemaakt) Dessert: chocoladefondue (zo'n fontein, zo leuk!) met heel veel koekjes, fruit en marsmellows.... How to make a woman happy!

Vandaag min, brak, lui, moe, inspiratieloos... 2 pizza's in de oven gedaan. Wel gepimpt met verse dingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven