Wat eten we vandaag?

28-09-2010 12:40 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons hier wat je vandaag gaat eten, en kom inspiratie opdoen!

Het vorige topic is hier na te lezen:

En wat eten we vandaag?
@koreveen: het is dit filmpje van Rick Stein. Pas alleen op met de komijn, je hebt snel te veel!

Vanavond ga ik met vrienden tapas eten in de stad.
Wat veel gamende mannen hier! Nou ja, zo lang wij mogen forummen lijkt me er niks aan de hand

Vandaag eten we pasta met een walnotenpesto. Moet alleen nog verse salie zien te vinden, gisteren hadden de Jumbo en de AH het niet, maar het is toch wel een redelijk essentieel ingredient...
Kabeljauwfilet met broccoli en aardappelpuree
Jemig, wat ziet dat er lekker uit, Teig! Gebruiken jullie ook echt een tajine? Ik ga 'ns wat meer filmpjes van Rick checken.

Vanavond gado gado. Had zin in goed wat groente.
Vanavond is het nog maar de vraag. We hebben een verjaardag en die begint om 16u... Beetje vreemde tijd, dus ik ga er stiekem vanuit dat we daar eten en anders bestellen we pizza.

Voor morgen ga ik runderlappen sudderen met ui en op het laatst ook champignons en paprika en stroganoffsaus erbij. Erbij ovenfriet. Lekker!
Ik heb tapasavond met 12 vriendinnen! Doen we één keer in de zoveel tijd, bij iemand thuis, iedereen maakt wat tapas en neemt dat mee. Sangria erbij, en het kippehok is compleet

Oh, en 1x raden wat de mannen gaan doen.... juist. Met pizza's en bier
quote:Lampje2204 schreef op 08 januari 2011 @ 12:49:

Jemig, wat ziet dat er lekker uit, Teig! Gebruiken jullie ook echt een tajine? Ik ga 'ns wat meer filmpjes van Rick checken.We hebben wel een tajine, maar dit gerecht maakt vriend gewoon in een goede anti-aanbak hapjespan met deksel. Dat gaat ook prima. En echt, het is een van mijn favoriete gerechten. Het kan goed samen met couscous, maar gisteravond hebben we het met Turks brood gegeten en dat was ook heerlijk.
Rick Stein Rules! Zijn programma's op BBC zijn echt heel leuk. We hebben 2 van zijn kookboeken. De recepten zijn alleen vaak niet zo voor elke dag. Je hebt vaak wat bijzonderder of duurdere ingrediënten nodig.

Vanavond uit eten met vriendinnen. Dacht eerst dat we voor lunch afgesproken hadden en had daar een locatie voor bedacht. Maar door miscommunicatie gaan we nu vanavond. Wel naar dezelfde plek. Geen idee hoe het eten daar is. Zo de kaart maar eens checken.
Ik eet straks lasagne met een saus op basis van pecorino. Lekker met champignons en verse spinazie. Vooraf een vissoep met safraan en wat ciabatta.
Leuk zo'n tapasavond Maris!

Ik heb éin-de-lijk weer boodschappen gedaan dus vanavond eten we dan wel de marokkaans gekruide gehaktballetjes in tomatensaus met couscous. Zul je zien dat het enorm tegenvalt

Voor morgen zien we het wel. Heb stiekem wel een zin in een geitenkaasburger van de Burgermeester...
maak vanavond penne in verse pesto saus, lekkere salade met mozzarella erbij makkelijk, en had er al heel de week trek in hahaha
Je lasagne klinkt erg lekker Redhair!

De tapas avond klinkt als... de foodmeet. Leuk Mariss. Wat maak je?

Net de site van het restaurant bekeken. Gaat wel goedkomen denk ik. Niet zo'n grote kaart (goed teken) en een paar veelbelovende keuzes.
Oh, en heb mijn kookboek binnen. Singapore, Maleisië en Indonesië, met lekker veel achtergrond info. Al fijn om gewoon in te lezen. Helemaal blij mee!
quote:AgentL schreef op 08 januari 2011 @ 16:33:

Voor morgen zien we het wel. Heb stiekem wel een zin in een geitenkaasburger van de Burgermeester...

Wat goed dat je hierover begint, kan ik meteen even advies vragen. Mijn lief is morgen jarig, dus ik zei dat hij kon besluiten wat we zouden eten en dat ik het zal koken. Hij koos, na nadenken, voor hamburgers en na nog iets verder nadenken koos hij voor de Burgermeester. Iets waar we al een tijdje naartoe wilden maar het was er nog even niet van gekomen.

Welke burger kun je ons adviseren? Het plan is om burgers af te halen en dan thuis met ovenfrietjes op te eten.
Je hoeft helemaal niet te kiezen Teig. Je kun ook mini's bestellen. Als je allebei 3 mini's neemt heb je zo ongeveer de hele kaart besteld. klik
Hier gestoofdlamsvlees met aubergine, sjalotten en snufje kaneel. Erbij: couscous met abrikozen. Hmm... ruikt alvast heerlijk.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Hier een soort van thaise Tom ka kai en daarna Vindaloo, erbij rijst en zelfgebakken pappadums en chutney en een sausje van kwark met knoflook en sambal en koriander was weer erg lekker en heb nog genoeg vindaloo over voor nog een keer lekker eten.
Shopping missie geslaagd. Heerlijk geluncht bij Flinstering met kloosterbrood belegd met oude brokkelkaas, appelstroop en noten. Zaaaalig.

Deel 2 van de pizza was ook lekker. Nu uitbuiken en bijkomen.
quote:AgentL schreef op 08 januari 2011 @ 16:33:

...van de Burgermeester...Ik dacht, wasda, en heb even gegoogeld. Wat gaafffff!!!! Geniaal concept zeg, en wat baal ik dat ze niet hier zitten.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:Very Cherry schreef op 08 januari 2011 @ 20:34:

[...]

Ik dacht, wasda, en heb even gegoogeld. Wat gaafffff!!!! Geniaal concept zeg, en wat baal ik dat ze niet hier zitten.En daar werd ik weer nieuwsgierig van dus ik heb ook maar even gegoogeld
De Burgermeester is cool!

In het centrum zit ook de Burger Bar, die is ook wel ok maar Burgermeester is lekkerder.

Teig, ik zou ook zeker een pofaardappel meenemen van de Burgermeester, die zijn heerlijk! En natuurlijk een milkshake erbij

Ik kies zelf eigenlijk altijd voor de geitenkaasburger dus ik weet niet of ik je goed kan adviseren. Maar wat Georgie zegt is een goeie, die miniburgertjes!

Als ik voor vlees zou gaan dan zou ik sowieso voor de simpelste gaan, die vind ik altijd het lekkerst.

Cher!

En Drift!

Wij hebben net die marokkaanse balletjes gegeten. Lekkerrrr!! Veel werk om te maken. Of nou ja, alles afmeten en hakken en snijden en raspen, maar zeker de moeite waard!
WAT?!?!?! Ik kijk ook even op de site van de Burgermeester maar ik zie dat de geitenkaasburger van de kaart is verdwenen (ze hebben per seizoen een kaart).

Jammerrrrr

Dan zou ik voor de fetaburger gaan denk ik...
Die fetaburger vond ik er ook zo lekker uitzien!! Maar ja, bijna alles daar ziet er lekker uit... Ik ben zo bang dat ik te vol zit na drie miniburgertjes, dat het te veel brood wordt en dat het niet gaat passen . Dus misschien dat ik dan toch maar voor een lamsburger ga, of voor een "simpele" biefburger. Pffff, moeilijk hoor!!

Ik ga niet voor de milkshake Age (te veel kcal, niet goed voor mij) en de gepofte aardappel zal ik onthouden, vind ik namelijk lekker, maar aangezien lief graag frietjes wilde ga ik die maken. Je kunt er ook afhalen dus dat gaan we doen. Maar ik heb zo'n vaag vermoeden dat dit zo'n gevalletje "als je er eenmaal geweest bent ga je zeker terugkomen" wordt.

Vanavond met vriendinnen tapas gegeten. Even denken, we hadden: gegrilde gemengde groente, gehaktballetjes, geitenkaaspakketjes met Serranoham en balsamicostroop, baby-inktvisjes in zwarte inkt, Iberico-ham en brood met verschillende dips. Toe een dessert gedeeld van (heerlijk) ijs, chocolademousse en een bosvruchtentaartje.
Oeh, tapas klinken goed! Waar was je?

Wij hebben hier de koelkast nog vol liggen met ibericoham en chorizo uit Spanje Vanmiddag hebben we de fuet opgegeten. Zóóó lekker

We hebben trouwens ook paellarijst en paellakruiden meegenomen.

En idd, bij de Burgermeester ga je zeker terugkomen. De hamburgers an sich zijn ook wel heel groot.

Maar die milkshake... ik sta ook weer op een 'streng' dieet maar die milkshake komt er morgen echt wel bij Echt enorm lekker, ze maken ze zelf en het is dus niet zo'n chemisch goedje.

Lief gaat morgen voor de hamburger van de maand gok ik!
In Rotterdam helaas geen Burgermeester, maar we hebben wel de Beat burger, ook biologische burgers en vegetarisch aanbod. Je kan je burger uitbreiden tot menu waar je dan aardappeltjes, sla en couscous bij krijgt. Ook prima te eten :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven