Wat eten we vandaag?

28-09-2010 12:40 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons hier wat je vandaag gaat eten, en kom inspiratie opdoen!

Het vorige topic is hier na te lezen:

En wat eten we vandaag?
Hmm ik vind die friet altijd naar karton smaken.... Vaak al koud en droog..... Bah.
@Lampje, je koolrolletjes klinken heerlijk. Heb je daar een receptje van? En wat eet je daar zoal bij?
Frietjes van the big M vind ik zo nu en dan wel lekker hoor, en dan een flinke slok Coca Cola erachteraan
Is 1x in het half jaar ook my quilty pleasure. Frietje van de Mac met 2x fritessaus en een McKroket
Ha, Winnie en Ruza, eindelijk medestanders! Ik vergelijk mac-frieten alrijd met gebakken bananendozen. En dan kijken ze mij aan of ik gek ben (nou ja, okee...)
Hahahaa sri... Ooit al eens bananendozen geprobeerd dan?
Nee Winnie, dat hoeft niet meer na de frieten van mac :-)
Hahaha nee daar heb je gelijk in...:-)
Gebakken bananendozen.... wel met 2 x mayo dan.

Onverwachte mee-eter. Gelukkig had ik nog heeeeeel veeeeeel aardappel-broccoldinges taart en hij vond het heel lekker. Ik moest het recept maar naar z'n vriendin mailen (geemancipeerde man....tssss)
Een volkoren pita met falafel en allemaal "condiments" (hoe noem je dat eigenlijk???) en natuurlijk een homemade knofsausje.
Bijgerechtjes Lacomida?
Marriss, ik heb ook wel is ontzettende hoofdpijn gehad, en altijd als ik dat heb weet ik al gelijk dat ik binnen een korte tijd moet gaan overgeven. Ontzettende hoofdpijn is ook een symptoom van overgeven.

Ik ben uiteindelijk niet meer naar een toko geweest. Ga morgen met lief naar Rotterdam en omdat ik daar bekend ben weet ik ze allemaal wat beter te vinden.

Vandaag was het niet echt culinair verantwoord: 's middags maisbroodjes met salade op een terrasje en 's avonds broodje durum.

De baas van de durumzaak was al aan het sluite, en hij had nog ong. een kilo vlees op het spit zitten, en dat heeft hij toen aan mij gegeven. Zomaar! Morgen heb ik die vriendinnen met wie ik daar was weer uitgenodigd en houden we een mini afterparty met selfmade durum.
quote:Orisue schreef op 18 oktober 2010 @ 20:54:

@Lampje, je koolrolletjes klinken heerlijk. Heb je daar een receptje van? En wat eet je daar zoal bij?Jazeker ! Komt ie: Koolrolletjes met Indisch gehakt en garnalen. Het kruiden doe ik inmiddels op gevoel en niet meer met zoveel theelepels zus en zoveel theelepels zo. Ik maak het lekker pittig met een flinke kledder "sambal badjak extra heet" van Koningsvogel. Verder eet ik er niets bij eigenlijk, voor ons is dit voldoende zo.

Sri, gebakken bananendozen...

Vandaag maak ik soep van de overgebleven dubbelgebruikte (dubbel zo lekkere) bouillon, het water waarin ik de Chinese koolbladeren heb geblancheerd, overgebleven Chinese kool, groene kool en het aloude wortel, ui, knoflook riedeltje.
Hello ladies! Ik ben er weer. Van het weekend niet heel speciaal gegeten; vrijdag quiche en soep, zaterdag stamppot boerenkool en worst, zondag raspatatje oorlog gehaald met een kipburger en kaassouflee (héél lekker want dit eten we echt maar 1x per jaar ofzo) en gister pizza. Nou heel culinair dus haha.

Vandaag weet ik nog niet...
Een hartige taart en ik zoek hulp!

Appeltaartvorm of zo een lage ovenschaal met kartelrand zeg maar?

Met 3 eieren 200ml creme fraiche en hamblokjes, maar wat voor groenten?

Met bladerdeeg of een pak koopmans hartige taart mix?

Kortom doe het voor het eerst, help!
Alweer dinsdag...De bouf hupseflups was vooral leuk om te maken, het klinkt lekkerder dan het is, kortom, niks voor mij al dat doorgekookte.

Gister noodlesoep op Zeedijk gehaald en daar verse Chinese kool door gedaan, lekkerrrrr.

Vanavond uit eten met m'n ouders, gezellig, heb ze al lang niet gezien.

Ik ga vandaag voor de traditionele hollandse pot:aardappels,bloemkool en een karbonade.
Aloha!

Vanavond eet ik een kapucijnerschotel (met spekdobbeltjes, champignons, ui, tomaat) met daarbij een stuk brood. Is al lang geleden dat ik kapucijners heb gehad!

(en McD-friet is inderdaad niet lekker!!!)
Ik hou weer wat eten binnen gelukkig! Er komt een vriendin eten vanavond. Ga stamppot rauwe andijvie maken, met cashewnoten en brieblokjes erdoor.

Daarbij kleine gehaktballetjes met ui en champignons.
quote:Women2333 schreef op 19 oktober 2010 @ 09:25:

Appeltaartvorm of zo een lage ovenschaal met kartelrand zeg maar? Ik doe altijd appeltaartvorm.

Met 3 eieren 200ml creme fraiche en hamblokjes, maar wat voor groenten? Prei en champignons. Of Courgette en champignons. Of courgette en broccoli. Of courgette, broccoli en champignons.

Met bladerdeeg of een pak koopmans hartige taart mix? Bladerdeeg vind ik persoonlijk lekkerder.

Kortom doe het voor het eerst, help! Kan niet zoveel fout gaan hoor. Succes!
quote:Women2333 schreef op 19 oktober 2010 @ 09:25:

Appeltaartvorm of zo een lage ovenschaal met kartelrand zeg maar?

Met 3 eieren 200ml creme fraiche en hamblokjes, maar wat voor groenten?

Met bladerdeeg of een pak koopmans hartige taart mix?

Kortom doe het voor het eerst, help!In dit hartige taarten topic vind je een hoop tips en ideeën. Succes!
ik ga vanavond n risotto met garnalen-recept van ah.nl proberen!

mmm honger..
quote:winniethepooh schreef op 18 oktober 2010 @ 22:03:

Bijgerechtjes Lacomida?

Ik heb bij het woord bijgerechtjes het idee dat er gekookt is i.p.v. potjes en zakjes opentrekken (sla, augurken, jalapenos, geroosterde paprika, etc).

Maar hoe het ook heet, het was lekker
quote:twijfelmeid schreef op 19 oktober 2010 @ 14:24:

Aloha!

Vanavond eet ik een kapucijnerschotel (met spekdobbeltjes, champignons, ui, tomaat) met daarbij een stuk brood. Is al lang geleden dat ik kapucijners heb gehad!

(en McD-friet is inderdaad niet lekker!!!)Mijn avondeten lijkt wel een beetje op het jouwe Twijfelmeid! Zilvervliesrijst met spekjes, lente-ui en bruine bonen. Zilveruitjes en piccalilly erbij.
Vandaag was het zuurvlees gisteren bereid en vanavond met zelf gemaakte patatjes gegeten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven