Wat heb je altijd in huis?

17-10-2009 21:41 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb je altijd een fles champagne in de koelkast voor het geval dat...of altijd ketchup, olijven, artisjokken? Of andere dingen waar je toch iets van kan brouwen als er onverwacht gezellige mensen komen?

Kortom wat is er onmisbaar in jouw koelkast/voorraadkast?
Altijd koffiepads op voorraad, wijn in de koelkast, vlees in de diepvries en groente (blik of pot) in voorraad. Ook tomaatblokjes in blik en verschillende soorten pasta. Brood in de vriezer.
Dames, kan ik boodschappen bij jullie gaan doen?
Yette, heb jij in mijn kasten gekeken? Op de vette bek, luiers en dierenvoeding na heb ik alles

Heb vandaag 3 plastic dozen gevuld met cosmetica voorraad. Tandpasta, scheerschuim (voor beiden) mesjes (idem) doucheschuim, badolie, bodylotion, dagcrème, tampons maandverband. Van alles minimaal 3.

Meerdere flessen wasmiddel (kleur, wit, zwart, fijn en voor m'n sportkleding) wasverzachter
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:Mirremara schreef op 17 oktober 2009 @ 22:37:

[...]

Wow Martha Stewart is back!

Ik kan hier nog wat van leren. De huishoudschool bestond niet meer toen ik ging studeren maar volgens mij leerde je daar precies wat je in huis moest hebben (om pudding met klonten te maken) ...wij hebben dus allemaal te veel of te weinig en vooral veel drank .

Ik heb ook nog nooit een huishoudschool van binnen gezien, kwestie van je verstand gebruiken en slim inkopen.

Al kun je met alleen aardappels, spekjes, ui, eieren en wat kruiden al iets lekkers maken hoor
Jullie hebben toch ook wel standaard bladerdeeg in huis, toch? En die - uitgekauwde - wraps ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 17 oktober 2009 @ 22:42:

[...]

Ik heb ook nog nooit een huishoudschool van binnen gezien, kwestie van je verstand gebruiken en slim inkopen.

Al kun je met alleen aardappels, spekjes, ui, eieren en wat kruiden al iets lekkers maken hoor En een beetje plek hebben .
quote:blijfgewoonbianca schreef op 17 oktober 2009 @ 22:44:

Jullie hebben toch ook wel standaard bladerdeeg in huis, toch? En die - uitgekauwde - wraps ?Ik heb bladerdeeg!!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 17 oktober 2009 @ 22:44:

Jullie hebben toch ook wel standaard bladerdeeg in huis, toch? En die - uitgekauwde - wraps ?

Nee en nee.

Wel pappadums en naanbrood en goede tortilla's en taco's
Ik zal ook eens een lijst maken:

Pasta, Lasagnebladen, Bouillonblokjes (groente en vlees), couscous, rijst, doperwtjes en worteltjes uit blik, verse groente, vers fruit, van die tomatendrab uit een pakje, bloem, zelfrijzend bakmeel, bruine basterdsuiker, rietsuiker, poedersuiker, gewone suiker, vanille essence, donkere chocolade (om te verwerken in bakdingen), ovenfriet, van die zakken met bevroren groente (nu heb ik gemixt en spinazie), aardappels, brood, kaas, ham, pizzadeegmix, pannenkoekenmix, eieren, melk, yoghurt, knoflook, uien, margarine, boter om mee te bakken, spekblokjes, cola, veel soorten thee, rozijnen, wittewijnazijn, zonnebloemolie, balsamico, olijfolie, koekjes, jam, mayonnaise, kruiden en specerijen.

Ik ben ongetwijfeld iets vergeten, maar hiermee kom ik aardig op weg. Eigenlijk is dat best veel voor 1 student, maar het voordeel is dat als ik ergens trek in heb ik het meestal wel kan maken. Ik kan dus altijd cake of koekjes maken als ik daar zin in heb. Oh en waarom de pannenkoekenmix? Dat is hier (UK) goedkoper dan zelf pannenkoekenmix maken en het is best te eten :-).
quote:Mirremara schreef op 17 oktober 2009 @ 22:44:

[...]

En een beetje plek hebben .

Ja, dat is waar

Maar het neemt niet zoveel plek in hoor, mijn levensmiddelen staan op 3 planken van een keukenkast, een apothekerskast, koel/vrieskast. Koek en chips in een lade van een kast en ik heb een fruitschaal + een groenteschaal
quote:HoiPippiLangkous schreef op 17 oktober 2009 @ 22:45:

[...]

Nee en nee.

Wel pappadums en naanbrood en goede tortilla's en taco's

Zijn tortilla's geen wraps? Nou ga ik twijfelen wat ik heb liggen...

Taco's....check!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Oja wat potten Faja Lobi en Patak's en natuurlijk zakjes Boemboe van de toko. En bami, dikke en dunne.
Standaard:

Rijst, vlees, groente, kruiden.

Bloem,suiker,melk,eieren,essence etc..als er gasten komen (onverwachts of niet) bak ik altijd wat lekkers.
in de voorraadkast? wcpapier

qua voer, brood en oerhollandsche aardappelen.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 17 oktober 2009 @ 22:41:

Yette, heb jij in mijn kasten gekeken? Op de vette bek, luiers en dierenvoeding na heb ik alles

Heb vandaag 3 plastic dozen gevuld met cosmetica voorraad. Tandpasta, scheerschuim (voor beiden) mesjes (idem) doucheschuim, badolie, bodylotion, dagcrème, tampons maandverband. Van alles minimaal 3.

Meerdere flessen wasmiddel (kleur, wit, zwart, fijn en voor m'n sportkleding) wasverzachterdoor jouw eerdere berichtje bedacht ik inderdaad dat ik natuurlijk ook nog groene en zwarte olijven in huis heb, een blik schapenkaas, kappertjes, amsterdamse uitjes, twee potten zongedroogde tomaten, pijnboompitjes, zonnebloempitten, lasagnabladen, risottorijst, rode rijst, zilvervliesrijst, basmatirijst, maizena, allesbinder, olijfolie, walnootolie, zonnebloemolie, dikke balsamico, gewone azijn, rode wijnazijn, truffelolie, kandij, cacao, taartversiertoestandjes, eieren, ansjovispasta, ketchup en andere sausjes, dingen als worcestershiresauce, tabasco, meerdere soorten sambal, zelfgemaakte Mme Jeanetteprut voor bij de roti's - oh ja, ik heb altijd roti's in de vriezer - een hoeveelheid kruiden die niet meer in de kast past en bovendien een tiental soorten levende kruiden in de tuin en in potjes.
Hoef ik niet over na te denken, daarvoor heb ik mijn personeel.

Alles ìs er gewoon.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 17 oktober 2009 @ 22:19:

[...]

O, heerlijk ; wit bolletje met vissticks Dáár gaat mijn imago als keukenprinses:(
Bare necessities:

Yoghurt

Muesli

Koffie
Ik heb altijd kaas in huis en eieren.

En 'n wijnrek vol rode wijn.
quote:2Italy2 schreef op 17 oktober 2009 @ 23:02:

Hoef ik niet over na te denken, daarvoor heb ik mijn personeel.

Alles ìs er gewoon.Wat een dooddoener.
quote:elninjoo schreef op 17 oktober 2009 @ 23:30:

Ik heb altijd kaas in huis en eieren.

En 'n wijnrek vol rode wijn.De wijn is natuurlijk altijd het belangrijkste . Van de rest kun je gevulde eieren en blokjes kaas maken.
standaard heb ik altijd cherrytomaatjes en mozzarella in huis

daar ben ik echt nog steeds verslaafd aan!
Brood

Melk

Joghurt

Aardappels

Pasta

Gehakt

Kaas

Sigaretten

Wijn

Bier

Wcpapier

Keukenrol

Vuilniszakken

Wasmiddel

Mayo

Appelmoes

Toastjes

En iets(meerdere dingen) voor op de toastjes

Knoflook

Uien

Koffie

Thee

Tomaat

Komkommer

Eieren

Champignons

Rijst

Dit is wat ik altijd in huis heb(vergeet vast iets...)
Mineraalwater, eieren, jam, knäckebröd, limonade, rode wijn, thee, rijst, kattenvoer.
Bij mij is veel van mijn lijstje minstens in tweevoud te vinden,en dan vergeet ik ook vast nog een hoop...heb graag voorraad in huis voor het geval je weet maar nooit....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven