Wat is jou favoriete thee ?
dinsdag 11 september 2007 om 10:19
Aloha
Wat voor thee drink jij graag en vind je het lekkerst ???
Ik zal beginnen:
Zonnatura: weerstandsthee heerlijk naar citroen en ook nog een opkikker voor m'n weerstand (verstand ??)
Gewone zwarte thee echt op zijn engels melk en suiker.
Dan nog de sterrenmunt van pickwick met een beetje melk en honing.
nu jullie
Wat voor thee drink jij graag en vind je het lekkerst ???
Ik zal beginnen:
Zonnatura: weerstandsthee heerlijk naar citroen en ook nog een opkikker voor m'n weerstand (verstand ??)
Gewone zwarte thee echt op zijn engels melk en suiker.
Dan nog de sterrenmunt van pickwick met een beetje melk en honing.
nu jullie
dinsdag 11 september 2007 om 18:55
quote:gillie schreef op 11 september 2007 @ 18:51:
Leuk een topic over thee. Ben tegenwoordig ook een theedrinksters. Voorheen altijd koffie, maar die laat ik voortaan staan. Thee is milder (je word er niet zo hyper van) en bovendien veel lekkerder. De thee soorten die ik tot nu toe geprobeerd heb en best lekker vond:
groene thee met ginseng (Pickwick)
rooibos met honing (Pickwick)
rooibos met gemengde specerijen (Plus)
Tropische vruchten (Plus)
vanillië thee (Oriënt Sunset)
caramel thee (Oriënt sunset)
kokos thee (Oriënt sunset)
Niet lekker:
rooibosthee (van de Wibra) blegh, smaakte gewoon vies!
Leuk dat je ook zo van theeen houdt.
Enne wat betreft de wibra thee, die neme we dan maar niet op de proef hoor
Leuk een topic over thee. Ben tegenwoordig ook een theedrinksters. Voorheen altijd koffie, maar die laat ik voortaan staan. Thee is milder (je word er niet zo hyper van) en bovendien veel lekkerder. De thee soorten die ik tot nu toe geprobeerd heb en best lekker vond:
groene thee met ginseng (Pickwick)
rooibos met honing (Pickwick)
rooibos met gemengde specerijen (Plus)
Tropische vruchten (Plus)
vanillië thee (Oriënt Sunset)
caramel thee (Oriënt sunset)
kokos thee (Oriënt sunset)
Niet lekker:
rooibosthee (van de Wibra) blegh, smaakte gewoon vies!
Leuk dat je ook zo van theeen houdt.
Enne wat betreft de wibra thee, die neme we dan maar niet op de proef hoor
dinsdag 11 september 2007 om 18:55
quote:girlxxx schreef op 11 september 2007 @ 18:39:
[...]
Goh goeie vraag, heb het idd ook nog nooit gezien, maar mischien kun je het zelf maken ??? je neemt losse zwarte thee en dan doe je er van die gedroogde bananenschijfjes in en dan laten trekken ??? bedenk ik nu ook maar te plekke hoor
Succes !!
Dank je voor je berichtje
Ik ben alleen helemaal geen doe het zelver met dit soort dingen haha weet haast zeker dat niet goed uitpakt hihi
Maar er bestaan zoveel soorten fruit thee, waarom dan geen banaan he?
[...]
Goh goeie vraag, heb het idd ook nog nooit gezien, maar mischien kun je het zelf maken ??? je neemt losse zwarte thee en dan doe je er van die gedroogde bananenschijfjes in en dan laten trekken ??? bedenk ik nu ook maar te plekke hoor
Succes !!
Ik ben alleen helemaal geen doe het zelver met dit soort dingen haha weet haast zeker dat niet goed uitpakt hihi
dinsdag 11 september 2007 om 19:00
quote:xxgelukxx schreef op 11 september 2007 @ 18:55:
[...]
Graag gedaan, hihi nee ga je je er niet aan wagen ? lol toch, kan jou het schelen joh of het mislukt
Wie weet doe je wel een mega ontdekking ???? en idd er zijn heel veel theeen, zo lees je ineens dat er slagroom/aardbeitjes thee bestaat zal m'n ogen eens goed open houden mocht ik het tegenkomen, dan zal ik aan je denken hoor.
[...]
Graag gedaan, hihi nee ga je je er niet aan wagen ? lol toch, kan jou het schelen joh of het mislukt
Wie weet doe je wel een mega ontdekking ???? en idd er zijn heel veel theeen, zo lees je ineens dat er slagroom/aardbeitjes thee bestaat zal m'n ogen eens goed open houden mocht ik het tegenkomen, dan zal ik aan je denken hoor.
dinsdag 11 september 2007 om 19:54
quote:Frederieke schreef op 11 september 2007 @ 19:34:
Ja bananenthee bestaat!
Ik koop het bij zo'n echte thee/koffie winkel (het is dus wel losse thee).
Ik vind het heel lekker, het is op basis van groene thee zegmaar.
Niet zo sterk.
Oh echtwaar... whoehoeeeeee
Dat is goed nieuws hahaha
Ik ben echt heel benieuwd, heb geen idee of wij zo'n winkel hier in de buurt hebben maar ik moet het gewoon echt eens proberen
Ja bananenthee bestaat!
Ik koop het bij zo'n echte thee/koffie winkel (het is dus wel losse thee).
Ik vind het heel lekker, het is op basis van groene thee zegmaar.
Niet zo sterk.
Oh echtwaar... whoehoeeeeee
Dat is goed nieuws hahaha
Ik ben echt heel benieuwd, heb geen idee of wij zo'n winkel hier in de buurt hebben maar ik moet het gewoon echt eens proberen

dinsdag 11 september 2007 om 20:02
Bananenthee lijkt mij niet zo lekker, maar misschien hebben ze die wel bij de Tuinen ofzo?
Ik drink alleen maar thee, jammiejammie!! En ik hou van zoooveel smaken. Ik vind de blueberry-thee en citroen-thee van celestial seasonings erg lekker. Die aardbeienthee van hen is ook smakelijk. Of de echinae (schrijf je vast niet zo maar goed) -thee van Dr. Stuart. Ook goed voor de weerstand en smaakt een beetje naar bessen. En twinings heeft heel lekkere thee. In Engeland heb ik limoen/citroenthee gekocht, zo lekker!
De meeste theetjes koop ik bij reformwinkels, daar hebben ze een uitgebreid assortiment kruidentheeën. En (ik draaf door, stop me!) in Zweden hadden ze ook héérlijke thee!!
Ik drink alleen maar thee, jammiejammie!! En ik hou van zoooveel smaken. Ik vind de blueberry-thee en citroen-thee van celestial seasonings erg lekker. Die aardbeienthee van hen is ook smakelijk. Of de echinae (schrijf je vast niet zo maar goed) -thee van Dr. Stuart. Ook goed voor de weerstand en smaakt een beetje naar bessen. En twinings heeft heel lekkere thee. In Engeland heb ik limoen/citroenthee gekocht, zo lekker!
De meeste theetjes koop ik bij reformwinkels, daar hebben ze een uitgebreid assortiment kruidentheeën. En (ik draaf door, stop me!) in Zweden hadden ze ook héérlijke thee!!
woensdag 12 september 2007 om 08:27
Hahahaha dus toch bestaat de bananen thee !!! nou hup naar de theewinkel zo die winkel gaat ineens een omzet krijgen, uhm doe mij maar een onsje die en die hihi.X-D
Ann liv, vooral doorgaan hoor !!! die aardbeien thee van celestial ga die ook eens kopen, zal wel wat nieuwe bussen moeten aanschaffen maar ja heb dan wel weer een goede rede om wat te kopen..ja sorry moest wel, anders kan ik mijn theeen niet kwijt;-]
Ann liv, vooral doorgaan hoor !!! die aardbeien thee van celestial ga die ook eens kopen, zal wel wat nieuwe bussen moeten aanschaffen maar ja heb dan wel weer een goede rede om wat te kopen..ja sorry moest wel, anders kan ik mijn theeen niet kwijt;-]
woensdag 12 september 2007 om 08:50
Nog een tipje; bij de meeste theewinkels kan je ook 50gram kopen en dat kost ongeveer E 1,65. Dat doe ik altijd want 100 gram is wel erg veel en dan ben je snel de smaak zat.
Verder heb je bij de xenos leuke potjes die je luchtdicht kan afluiten en die kosten 1 euro. Heel leuk om een verzameling op te zetten:)
Last but not least, ik gebruik recycletheezakjes. Ze zijn ongeveer 3 of 4 euro voor 100 zakjes. Vooral bij rooibosthee zijn de theedeeltjes erg klein en komt dat door een ei heen, bovendien zit je zo niet met de rommel.
Verder heb je bij de xenos leuke potjes die je luchtdicht kan afluiten en die kosten 1 euro. Heel leuk om een verzameling op te zetten:)
Last but not least, ik gebruik recycletheezakjes. Ze zijn ongeveer 3 of 4 euro voor 100 zakjes. Vooral bij rooibosthee zijn de theedeeltjes erg klein en komt dat door een ei heen, bovendien zit je zo niet met de rommel.
woensdag 12 september 2007 om 08:51
quote:marie_liselotte1981 schreef op 12 september 2007 @ 08:50:
Nog een tipje; bij de meeste theewinkels kan je ook 50gram kopen en dat kost ongeveer E 1,65. Dat doe ik altijd want 100 gram is wel erg veel en dan ben je snel de smaak zat.
Last but not least, ik gebruik recycletheezakjes ( ze zijn gemaakt van gerecycled papier, na gebruik moet je ze weggooien). Ze zijn ongeveer 3 of 4 euro voor 100 zakjes. Vooral bij rooibosthee zijn de theedeeltjes erg klein en komt dat door een ei heen, bovendien zit je zo niet met de rommel.
Last but not least, ik gebruik recycletheezakjes ( ze zijn gemaakt van gerecycled papier, na gebruik moet je ze weggooien). Ze zijn ongeveer 3 of 4 euro voor 100 zakjes. Vooral bij rooibosthee zijn de theedeeltjes erg klein en komt dat door een ei heen, bovendien zit je zo niet met de rommel.
woensdag 12 september 2007 om 09:03
Hier koop ik mijn bananenthee
http://www.de.melangerie.nl/
En dan op Losse Thee klikken.
Heb er trouwens nog nooit online besteld, dus daar heb ik geen ervaring mee.
Op vakantie in Noorwegen dronk ik veel
Twinings apple, cinnamon, raisin thee.
Super lekker maar kan hem hier niet vinden
En de Granny's Applepie van Simon Levelt is ook erg lekker.
Smaakt niet naar appeltaart, maar het is wel thee die je bij appeltaart moet drinken
Op vakantie in Noorwegen dronk ik veel
Twinings apple, cinnamon, raisin thee.
Super lekker maar kan hem hier niet vinden
En de Granny's Applepie van Simon Levelt is ook erg lekker.
Smaakt niet naar appeltaart, maar het is wel thee die je bij appeltaart moet drinken
woensdag 12 september 2007 om 15:36
Zit nu aan een heerlijk bakkie aardbei/slagroom rooibosthee en en en en...ZALIG het is echt net alsof ik een coupe met verse beitjes en geklopte room eet echt dank je voor deze tip !!! zag dat ze ook rooibos vanille hadden, die neem ik mee eerst volgende keer.
Verders ben ik niet bij de tuinen geweest dus de choco kan ik nog niet zeggen, word vervolgd
die recycle theezakjes waar je de losse thee in kan doen, heb ik ook, en idd makkelijk je gooit ze zo weg, want zo'n thee ei word zo'n zooitje.
groetjes.
Verders ben ik niet bij de tuinen geweest dus de choco kan ik nog niet zeggen, word vervolgd
die recycle theezakjes waar je de losse thee in kan doen, heb ik ook, en idd makkelijk je gooit ze zo weg, want zo'n thee ei word zo'n zooitje.
groetjes.
woensdag 12 september 2007 om 16:43
Ha, nog meer thee liefhebbers.
Ik ben verslaafd aan de rooibos met citrus van pickwick. 's Morgens als eerste een hele thermoskan daarvan op mijn bureau en die gaat helemaal leeg.
's Middags drink ik vaak Himalaya van Yogitea, is met een gember ondergrond. Lekker pittig!
Verder drink ik graag sinaasappelthee, jasmijnthee, muntthee, zouthoutthee, en die nieuwe van pickwick, minty marrocco is ook heerlijk.
Gewone thee, het groene pakje van pickwick, doet het ook altijd nog heel goed. Vroeger hadden ze bij AH rozenthee, eigen merk. Heerlijk vond ik die! Maar ze hebben hem helaas niet meer....
Ik drink al mijn thee met een half schepje suiker, behalve zoethoutthee.
Bij gewone thee en gewone rooibosthee vind ik verse citroensap heerlijk.
Wat ik echt niet lekker vind is honingthee, meloenthee, vanillethee en aardbeienthee. Ik word al naar van de lucht, erg xzoet en chemisch. Gek genoeg vind ik de cactusthee van pickwick wel erg lekker, terwijl die toch ook wat chemisch ruikt.
Ik ben verslaafd aan de rooibos met citrus van pickwick. 's Morgens als eerste een hele thermoskan daarvan op mijn bureau en die gaat helemaal leeg.
's Middags drink ik vaak Himalaya van Yogitea, is met een gember ondergrond. Lekker pittig!
Verder drink ik graag sinaasappelthee, jasmijnthee, muntthee, zouthoutthee, en die nieuwe van pickwick, minty marrocco is ook heerlijk.
Gewone thee, het groene pakje van pickwick, doet het ook altijd nog heel goed. Vroeger hadden ze bij AH rozenthee, eigen merk. Heerlijk vond ik die! Maar ze hebben hem helaas niet meer....
Ik drink al mijn thee met een half schepje suiker, behalve zoethoutthee.
Bij gewone thee en gewone rooibosthee vind ik verse citroensap heerlijk.
Wat ik echt niet lekker vind is honingthee, meloenthee, vanillethee en aardbeienthee. Ik word al naar van de lucht, erg xzoet en chemisch. Gek genoeg vind ik de cactusthee van pickwick wel erg lekker, terwijl die toch ook wat chemisch ruikt.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
woensdag 12 september 2007 om 17:05
quote:Frederieke schreef op 12 september 2007 @ 09:03:
Dank je wel
Ik ga het wel eens bestellen! Ben wel benieuwd
Dank je wel
Ik ga het wel eens bestellen! Ben wel benieuwd
woensdag 12 september 2007 om 17:07
Spontaan een pot thee gezet door dit topic
Ik ben dol op thee! Gezellig 's avonds met m'n fleecedekentje op de bank en een grote pot thee op tafel...
Drink het liefst groene thee met citroen, sinaasappelthee, Winter glow van Pickwick en meloenthee. Aardbeienthee is trouwens ook errug lekker! Theewinkeltjes vind ik ook altijd leuk, zoals bijv. de Theefabriek (www.theefabriek.nl) in Houwerzijl (grens Friesland/Groningen).
@ xxgelukxx: via hun site kun je ook bananenthee via postorder bestellen.
Ik ben dol op thee! Gezellig 's avonds met m'n fleecedekentje op de bank en een grote pot thee op tafel...
Drink het liefst groene thee met citroen, sinaasappelthee, Winter glow van Pickwick en meloenthee. Aardbeienthee is trouwens ook errug lekker! Theewinkeltjes vind ik ook altijd leuk, zoals bijv. de Theefabriek (www.theefabriek.nl) in Houwerzijl (grens Friesland/Groningen).
@ xxgelukxx: via hun site kun je ook bananenthee via postorder bestellen.
woensdag 12 september 2007 om 18:14
woensdag 12 september 2007 om 19:14