Wat is jou favoriete thee ?

11-09-2007 10:19 227 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aloha

Wat voor thee drink jij graag en vind je het lekkerst ???

Ik zal beginnen:

Zonnatura: weerstandsthee heerlijk naar citroen en ook nog een opkikker voor m'n weerstand (verstand ??)

Gewone zwarte thee echt op zijn engels melk en suiker.

Dan nog de sterrenmunt van pickwick met een beetje melk en honing.

nu jullie
Wat is jou favorieten thee ?

Kijk daar eens

En vergeet niet om bij groene thee het theewater iets af te laten koelen voordat je het opschenkt... groene thee wordt bitter van kokendheet water.

\o/
Ik drink ook graag thee. Het is trouwens niet gek om met warm weer thee te drinken hoor! In warme landen doen ze dat ook, is beter dan koude dranken!

Maar goed, wat voor thee ik drink verschilt bij mij ook. Momenteel haal ik losse thee bij simon levelt. Dit bevalt tot nu toe allemaal erg goed! Ik drink vooral rooibos, honeybush en groene thee. Smaken die ik, tot nu toe, het lekkerst vind: jasmijnthee, ginseng green, thé marocain (lekker op warme dagen), honeybush mango lemon, rooibos chocolate mint en roobos spicy chai. Rooibos orange lemon lime lijkt me ook lekker maar was er verleden keer niet. 's morgens drink ik gewoon groene thee zonder smaakjes en de rest van de dag wissel ik wat af. Ze hebben van die zakjes waar je losse thee in kan doen en zo kan je het eventueel meenemen naar je werk oid!

Ze hebben nu ook een setje om ijsthee mee te maken maar dat heb ik zelf nog niet geprobeerd.
zoethout thee vind ik zo lekker en jasmijn thee...

Ik hou niet zo van die vruchtensmaakjes, die vind ik erg nep.
quote:zeniiba schreef op 03 juli 2008 @ 12:18:

Wat is jou favorieten thee ?

Kijk daar eens

En vergeet niet om bij groene thee het theewater iets af te laten koelen voordat je het opschenkt... groene thee wordt bitter van kokendheet water.

Mijn excuses, ik loop nog niet zo lang mee op dit forum dus weet niet helemaal welke onderwerken al zijn geweest!!! Goeie tip van dat water, alleen gebeurt dat bij mij vaak vanzelf omdat ik mijn water vaak vergeet :(

Goh, dat setje voor ijsthee ga ik zeker eens proberen...Is een keer wat anders. Bovendien vind ik ijsthee uit de winkel altijd veel te zoet.....

\o/
hihi en een citaat gebruiken in mijn post kan ik ook nog niet
Allerlei soorten fruitsmaken. De soorten van de Xenos zijn superlekker
Alles van Celestial Seasonings, mmmmm!
verse munt thee, met een klein beetje honing,... heerlijk

en verse citroenmelisse met munt!!

*rent naar fluitketel*
Lady grey van Twinings. Lekkere zacht thee met een vleugje citroen zonder dat dat gelijk weer zo overheerst.
Groene thee met ginseng, héérlijk!
lapsang souchong

ontbijtthee van simon levelt

sinaasappelthee en citroenthee van pickwick

red fruits thee van twinings

citoen gemeberthee van celestial

rooibos-sinaasappel van levelt

verse muntthee met steranijs, kaneelstokje en honing

en en en....
Oh, lemon love van van Hilst!

Sowieso al die losse thee soorten die ze in dat soort zaken verkopen, heerlijk! Ik gebruik niet eens meer van die kant en klare zakjes. Elke keer ontdek ik weer nieuwe smaken en het ziet er leuk uit in die potjes....
verse munthee!! vind ik echt the bomb!!

venkelthee van de piramide,.. ook heel erg lekker

rooibos, niet lekker..
up
Winterthee van Pickwick. Jah nu geen winter.....Maar voordat ie weer uit de schap ging maar weer 10 doosjes gehaald! hihi Maar andere lust ik ook wel hoor...
quote:75twinkel schreef op 03 juli 2008 @ 13:16:

lapsang souchong

en en en....

ECHT????

Die heb ik ook weleens gekocht omdat ik het niet kende, maar die ruikt dus echt naar AS Heb het meteen weggegooid, niet eens meer geproefd!
Losse thee van Simon Lévelt:

Honeybush Mango lemon, Tropenvuur, Echinacea green, Earl green, Lemon ginger seasoning.

Eigenlijk vind ik bijna alle smaakjes lekker die ik tot nu toe geproefd heb, maar ben nog maar een beginnende losse thee drinker. Maar als je eens losse thee geproefd hebt, wil je niet meer anders.
quote:chica1978 schreef op 03 juli 2008 @ 15:41:

[...]

ECHT????

Die heb ik ook weleens gekocht omdat ik het niet kende, maar die ruikt dus echt naar AS Heb het meteen weggegooid, niet eens meer geproefd!

er bestaat speciale 'rookthee'. Ruikt dus echt naar sigaretten en smaakt naar asbak... ideetje van mn moeder:s

Ik Hou echt van citroen of limoen thee... tegenwoordig helemaal dol op mangothee:)
Heb nu peer elderflower thee ondekt van jacob hooy ook erg apart. hmmmmm.
Ik drink al eeuwen brandnetelthee van Zonnatura, sinds het er is ook brandnetel-kaneel en braam. En verder zoethout, kamille, rooibos. Groene thee vind ik niet lekker.

Binnenkort eens op jacht naar wat nieuwe smaken, heb er veel gezien hier wat me lekker lijkt.
Hallo theeleuten, de twee topics over favoriete theesmaken zijn samengevoegd.
Hmmm ook hier een theeliefhebber. Ik vind dus ook veel lekker:

Jasmijn thee, bij voorkeur jasmijn parels, die zijn heerlijk geurig en hebben een hele mooie zuivere smaak, ze kosten wel wat;

Gunpowder, die bolletjes zijn al aantrekkelijk om te gebruiken

Als zwarte thee bijvoorbeeld bij een broodmaaltijd: losse ceylon gemengd met vanille thee , is net vanille genoeg zonder te overheersen;

Rooibos met appel van Granny's, hele zuivere rooibossmaak en de appel maakt het net even anders;

Buddha thee, lekker zoete groene thee;

Yogi thee OF Chai, met melk en lekker zoet, in India liters van gedronken...

Diverse theeen van Celestial seasonings

Ik kan nog wel even doorgaan...

Ik hou niet van: Pickwick gearomatiseerde theeen, zo kunstmatige smaken!

Ik werd enthousiast van alle theeverhalen en heb net op een site door iemand van jullie aanbevolen wat nieuwe voorraad bestelt!
Groene thee met honing en honingthee met....honing
chili chili bang bang. (iets met rooibos, pepers, kaneel, kardamom en nog wat)

gekocht op een of ander marktje in Londen. Nu ist bijna op en ik weet niet meer waar ik het gekocht heb.....
En weer ff up...

Misschien dat iemand dit weet....ik heb een aantal jaar geleden thee van een bepaald merk gehad en die was zo lekker! Was met hibiscus (krijg je van die mooie rode thee van) en dan in heel veel smaakjes maar altijd met die hibiscus erin.....zegt dit iemand iets?

Overigens ben ik nu verslaafd aan de Andalousia van Lipton...zo lekker!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven