Wat lust bijna iedereen, maar jij niet?

09-06-2019 20:32 218 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vraag spreekt voor zich..

ik begin
ei als in gekookt, gebakken of in roerei (wel verwerkt in cake etc)
Koud vlees zoals op broodbeleg of carpacicio
Zuurkool.
Alle reacties Link kopieren
Envelop schreef:
09-06-2019 23:26
Pinda's zijn ook geen noten maar een peulvrucht ;-)

Ik kan me echt niet voorstellen dat iemand geen kaas lust...
Heb zelfs iemand gekend met een kaasfobie, chips met kaassmaak was al uit den boze
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Marsepein, mijn kiezen springen spontaan mijn bek uit door de hoeveelheid suiker en het is nog eens zo zoet dat t goor is.
nlies schreef:
10-06-2019 01:35
Heb zelfs iemand gekend met een kaasfobie, chips met kaassmaak was al uit den boze
Chipito's? Die lust ik ook echt niet, de geur alleen al.
De pinda-variant van die chips daarentegen vind ik echt superlekker.
Joanjett schreef:
10-06-2019 01:25
Ik gruwel van alles wat uit de zee/rivier komt.
:high5: Ik ook, en nee ook geen garnalen of kreeft of krab of paling: niks. Nooit.

O wacht... nori voor sushi met groenten of beef komt ook uit de zee..
Dat is dan de uitzondering die de regel bevestigd ;)
Alle reacties Link kopieren
Nehemah schreef:
10-06-2019 01:36
Chipito's? Die lust ik ook echt niet, de geur alleen al.
De pinda-variant van die chips daarentegen vind ik echt superlekker.
Alles met kaas mocht zelfs niet in haar buurt staan
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
SadButTrue999 schreef:
10-06-2019 01:39
:high5: Ik ook, en nee ook geen garnalen of kreeft of krab of paling: niks. Nooit.

O wacht... nori voor sushi met groenten of beef komt ook uit de zee..
Dat is dan de uitzondering die de regel bevestigd ;)
Nori is geen vis of schelpdier dus dan gruwel ik er niet van.
nlies schreef:
10-06-2019 01:39
Alles met kaas mocht zelfs niet in haar buurt staan
Oh dat is wel extreem inderdaad.
Hoe kan iemand nou smullen van garnalen? Dat is echt het ongedierte uit de zee brrr.
Alle reacties Link kopieren
Koriander
Bleekselderij
Pannenkoeken/poffertjes
Ik heb echt een fobie voor vissen en al wat leeft in het water. Ik zwem alleen in zwembaden en nooit in de zee of meren/kanalen. Veel te bang dat een vis in de buurt van mij zwemt.
Joanjett schreef:
10-06-2019 01:41
Nori is geen vis of schelpdier dus dan gruwel ik er niet van.
Klopt, het komt wel uit zee maar is vegetarisch; groente uit zee kan nog wel :)
Maar waarom mensen mosselen eten zal wel altijd een raadsel voor me blijven.. of garnalen pellen en wat eruit komt opeten, oesters inderdaad... :pukey:
Vissen zijn ook goor. Kikkerbilletjes ook: echt alles wat een hart heeft gehad, ademde en in het water leefde omvat het wel ;-D
SadButTrue999 schreef:
10-06-2019 01:46
Klopt, het komt wel uit zee maar is vegetarisch; groente uit zee kan nog wel :)
Maar waarom mensen mosselen eten zal wel altijd een raadsel voor me blijven.. of garnalen pellen en wat eruit komt opeten, oesters inderdaad... :pukey:
Vissen zijn ook goor. Kikkerbilletjes ook: echt alles wat een hart heeft gehad, ademde en in het water leefde omvat het wel ;-D
:high5:
Joanjett schreef:
10-06-2019 01:42
Hoe kan iemand nou smullen van garnalen? Dat is echt het ongedierte uit de zee brrr.
Ik noem dat soort beesten 'zee-insecten' of 'zeekevers'. Even een traantje wegpinken, nog nooit iemand ontmoet die hier ook mee behept is!!!
Altijd die vragen: 'maar een stukje gerookte zalm/paling/ranzig insect lust je toch wel'? NEEN VOOR DEN DONDER!! En ik sta niet alleen weet ik nu.
:yes: :cheers: :jump:
Alle reacties Link kopieren
ambra schreef:
09-06-2019 20:40
Paprika
Ik ook niet :sick:
https://www.encyclo.nl/begrip/Ichthyofobie net even opgezocht, het bestaat echt.
SadButTrue999 schreef:
10-06-2019 01:50
Ik noem dat soort beesten 'zee-insecten' of 'zeekevers'. Even een traantje wegpinken, nog nooit iemand ontmoet die hier ook mee behept is!!!
Altijd die vragen: 'maar een stukje gerookte zalm/paling/ranzig insect lust je toch wel'? NEEN VOOR DEN DONDER!! En ik sta niet alleen weet ik nu.
:yes: :cheers: :jump:
:high5:
Joanjett schreef:
10-06-2019 01:44
Ik heb echt een fobie voor vissen en al wat leeft in het water. Ik zwem alleen in zwembaden en nooit in de zee of meren/kanalen. Veel te bang dat een vis in de buurt van mij zwemt.
Lieve twinsister-soulmate!!

Ik WIST dat er meer mensen moesten zijn die weigeren in smerig water met smerige beesten en enge doch onzichtbare dingen om je enkels te zwemmen.. (meestal plastic verpakkingen, plantjes of zakjes maar je schrikt je kapot!!) :love:

Groetjes van je nieuwe BFF :couple: :proud:

Edit: o wow... zie nu de link pas, ik had gewild dat ik die als kind aan mijn ouders had kunnen laten zien op vakanties aan meertjes, rivieren of de zee.. zeker als er overal mensen snorkelden en riepen: zoooo hier zit écht veel vis. Ik wilde gewoon de bodem zien, en chloor ruiken.
Dankjewel!! :D
anoniem_648f5a0e87365 wijzigde dit bericht op 10-06-2019 02:00
Reden: edit
20.95% gewijzigd
SadButTrue999 schreef:
10-06-2019 01:57
Lieve twinsister-soulmate!!

Ik WIST dat er meer mensen moesten zijn die weigeren in smerig water met smerige beesten en enge doch onzichtbare dingen om je enkels te zwemmen.. (meestal plastic verpakkingen, plantjes of zakjes maar je schrikt je kapot!!) :love:

Groetjes van je nieuwe BFF :couple: :proud:
Hahaha ja samen maar in therapie?
Alle reacties Link kopieren
Sushi :pukey:
(Karne)melk
Koffie
Wijn
Tomatensaus
Gekookte andijvie (rauw in stamppot vind ik heerlijk)
SadButTrue999 schreef:
10-06-2019 01:57
Lieve twinsister-soulmate!!

Ik WIST dat er meer mensen moesten zijn die weigeren in smerig water met smerige beesten en enge doch onzichtbare dingen om je enkels te zwemmen.. (meestal plastic verpakkingen, plantjes of zakjes maar je schrikt je kapot!!) :love:

Groetjes van je nieuwe BFF :couple: :proud:

Edit: o wow... zie nu de link pas, ik had gewild dat ik die als kind aan mijn ouders had kunnen laten zien op vakanties aan meertjes, rivieren of de zee.. zeker als er overal mensen snorkelden en riepen: zoooo hier zit écht veel vis. Ik wilde gewoon de bodem zien, en chloor ruiken.
Dankjewel!! :D
We kunnen het in ieder gerval verklaren al is het tig jaar later BFF ;)
Joanjett schreef:
10-06-2019 02:00
Hahaha ja samen maar in therapie?
Tsja... ik vermaak me evt wel bij een zwembad en (niet verder vertellen) ik heb iedereen wijsgemaakt dat ik allergisch voor vis en garnalen en zo ben :lol:
En zwemmen in een vies meertje: mwoah..

Moet wel zeggen dat in landen waar het water glashelder is in zee ik wel durf te zwemmen, maar ik let op of er geen vissen in de buurt zijn! Eentje die van me wegzwemt is de max. anders ga ik eruit. Maar dat is maar zo zelden...gewoon een zwembad in is ook oke, ben al van mijn spinnenfobie af, ik vind het wel best zo hahaha.
Maar goed om te weten, serieus! Is geen aandachttrekkerij... :nooo:
Joanjett schreef:
10-06-2019 02:05
We kunnen het in ieder gerval verklaren al is het tig jaar later BFF ;)
Precies! Echt top en je maakt nog nieuwe nieuw BFF's ook al doende: win/win situatie! :proud:
Alle reacties Link kopieren
SadButTrue999 schreef:
10-06-2019 01:50
Ik noem dat soort beesten 'zee-insecten' of 'zeekevers'. Even een traantje wegpinken, nog nooit iemand ontmoet die hier ook mee behept is!!!
Altijd die vragen: 'maar een stukje gerookte zalm/paling/ranzig insect lust je toch wel'? NEEN VOOR DEN DONDER!! En ik sta niet alleen weet ik nu.
:yes: :cheers: :jump:
nee ik lust ze niet, en ook niet op de manier zoals jouw moeder ze klaarmaakt (ook vaak een argument als je zegt dat je iets niet lust: Ja maar dan heb je ze nooit gegeten zoals mijn moeder/ oma ze klaarmaakt.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Witte chocolade
Boter/margarine

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven