Wat maak ik met...

12-03-2010 15:52 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er was ooit een koelkastrestjes topic om op ideeen te komen, maar die kan ik niet vinden, dus bij deze.

Ik heb een enorme stapel groente in de koelkast liggen en geen zin in groentesoep of zo en geen tijd (en zin) om naar de winkel te gaan Wat zou ik kunnen maken met:

halve courgette

een broccoli

half bakje champignons

3/4 knolselderij

bosje wortels

tomaten

paprika

Ik heb natuurlijk wel dingen als kaas, ei, rijst etc. in huis, maar even geen inspiratie, dus iemand anders een lekker idee?
Dat zeg ik....
Risotto met lekker veel groente!
een lekkere groenteomelet!

Of een groentesoepie,

Of een pastasaus
gegrilde groente:

Alle groente in stukken snijden (niet te klein)

olijfolie en balsamico erover.

bestrooien met zout, peper en thijm.

20 minuten (dacht ik, in ieder geval zolang tot ze gaar zijn) in een oven op 200 graden.

Met rijst en een gebakken eitje erbij?
rijst met groentes en tomatensaus?
Heb je garnalen in huis? Kun je garnalen-courgetterolletjes maken. Evt een beslagje er om doen en frituren.

Ui, tomaat en knolselderij fijnmalen, kruiden erbij en champignons vullen. Dan in de oven.

Gevulde paprika met champignon, courgette en rijst. Laagje kaas erover en in de oven zetten.
Pizza.
damn, risottorijst heb ik niet meer in huis (heb ik nu dus opeens enorme zin in )

Soep valt af, omelet is zo saai. Pastasausje? hmmm..
Dat zeg ik....
quote:blumpke schreef op 12 maart 2010 @ 15:55:

Heb je garnalen in huis? Kun je garnalen-courgetterolletjes maken. Evt een beslagje er om doen en frituren.

Ui, tomaat en knolselderij fijnmalen, kruiden erbij en champignons vullen. Dan in de oven.

Gevulde paprika met champignon, courgette en rijst. Laagje kaas erover en in de oven zetten.Dat klinkt lekker! Of de paprika, beetje couscous door het mengsel of blikje tonijn erdoor (heb helaas geen vriezer voor garnalen, want die rolletjes klinken echt heerlijk!)
Dat zeg ik....
Frittata
curry

alles in de pan, cocosmelk, kerry of kurrymix lekker sudderen

rijst erbij en gebakken eitje ofzo, of vlees wat je erdoor kunt doen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Lasagne. Heb je toevallig nog een blik tomatenblokjes? Dan de groenten aanbakken, bouillonblokje erbij, tomatenblokjes erbij, even sudderen, twee blikjes tonijn, alles in ovenschaal afgewisseld met lasagnebladen, geraspte kaas erover, 30 min op 200 graden (zoiets)....mjam!
geen lasagnabladen in huis en ook geen currypasta meer (heb gisteren curry gegeten, vandaar al die groente over). Het wordt frittata of gevulde groente uit de oven denk ik.
Dat zeg ik....
Alles hierin doen

En patat gaan halen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Als je ipv die lasagnebladen gewone pasta gebruikt (even koken voor ze de ovenschaal ingaan,kun je ook wel iets lekkers fabriceren, prutje in de schaal, pasta erop kaas erover en de oven in
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
heb je gelatine in huis en een bouillon blokje??

zo ja?

alles in plakken snijden... even lekker aanbakken of grillen en in een bakblik leggen.

Gelatine aanmaken met bouillon.. en over de groenten gieten.

Laten stollen in de koelkast en in plakjes snijden. Lekker met een aardappelpuree met kaas erdoorheen!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 12 maart 2010 @ 16:25:

Alles hierin doen

[afbeelding]

En patat gaan halen.
MILF in the making ;-)
quote:Pelikaan schreef op 12 maart 2010 @ 16:05:

Lasagne. Heb je toevallig nog een blik tomatenblokjes? Dan de groenten aanbakken, bouillonblokje erbij, tomatenblokjes erbij, even sudderen, twee blikjes tonijn, alles in ovenschaal afgewisseld met lasagnebladen, geraspte kaas erover, 30 min op 200 graden (zoiets)....mjam!

Ja, daar dacht ik ook aan!

Of anders een andere pasta oven schotel!
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
http://www.cookingbynumbers.com/frames.html ;)
Dat klinkt te lekker, dus het wordt wel een pasta ovenschotel met fusilli, maar dat mag de pret niet drukken! (bolletje mozzarella en basilicum erover aan het eind...)
Dat zeg ik....
Als je pindakaas in huis hebt is gado gado misschien ook een optie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven