Wat snack je als er ‘niks’ in huis is?

30-06-2020 20:26 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Je kent het vast wel, je zit op de bank en wil echt wat lekkers maar geen zin om naar de supermarkt te lopen.

Ik zelf flans dan vaak iets net niet top in elkaar maar wel genoeg om de lekkere trek te stillen.

Wat maken jullie dan? Of nog beter ga je gewoon naar bed met een kop thee ;)
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
01-07-2020 10:54
Augurken. Altijd op voorraad. Ik hanteer altijd voor mijzelf: “Als ik te lui ben om meer te doen dan een deksel van een pot (augurken) af te halen, dan heb ik ook geen echte honger”.
Die snack ik ook, alleen wel met boterhamworst er omheen gerold.
Alle reacties Link kopieren
Bubbel° schreef:
01-07-2020 10:40
Met jouw nick had ik toch iets anders verwacht :P
:$ Ja die lust ik ook graag. Maar is me vaak teveel werk
Alle reacties Link kopieren
Wentelteefjes, daar heb ik eigenlijk altijd wel alles voor in huis
We're a close family, always within punching distance
Een flinke eetlepel Speculoospasta. En dan laaaaangzaaaam opeten.

Bij hartige trek nootjes of stukje kaas.
Alle reacties Link kopieren
Een plakje kaas, een blikje sinas of warme chocolademelk.
Tunamelt schreef:
01-07-2020 09:35
Het gebeurt niet vaak, maar als de chips, chocola en koekjes op zijn: cracker/beschuit/toast met pindakaas en hagelslag, of met pesto en kaas (plakje of geraspt, wat ik maar in huis heb).

En als ik het geduld kan opbrengen: appel/peer/perzik/whatever-crumble. Fruit in stukjes, deeg van boter/meel/suiker, vijf minuten mengen tot kruimels, makkelijker kan niet. Maar het moet wel een half uur in de oven en dan zit ik er kwijlend voor... ;-D
En als je toevallig bladerdeeg in huis heb, dan flans je zo een heerlijk gebakje/dessert in elkaar ((Met het zelfde fruit) :)
koko67 schreef:
01-07-2020 11:23
Die snack ik ook, alleen wel met boterhamworst er omheen gerold.
Doet me altijd denken aan verjaardagen vroeger, ook een partjes gekookte ei met rookvlees erom en blokjes kaas aan een tandenstoker met een stukje ananas erop :) en plakjes worst.
Alle reacties Link kopieren
Peixe schreef:
30-06-2020 21:24
Gisteravond in het pikkedonker nog tomaatjes en basilicum geoogst in mijn mini moestuin.
Met mini mozzarella bolletjes die ik toevallig wel had.
Snuf peper en een beetje zout en :love:
Zo snaaide ik nog wat rucola van de pot op het balkon. Volgende dag zag ik dat die vol bladluis zat :sick:
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Someonenew schreef:
01-07-2020 21:25
Doet me altijd denken aan verjaardagen vroeger, ook een partjes gekookte ei met rookvlees erom en blokjes kaas aan een tandenstoker met een stukje ananas erop :) en plakjes worst.

Cocktailprikkertje, denk ik :proud:
Bubbel° schreef:
01-07-2020 21:32
Cocktailprikkertje, denk ik :proud:
Ja :rofl: :facepalm: sorry , je moet maar zo denken; de smaak is er niet minder om ;) (mits het een gebruikte tandenstoker is natuurlijk :sick: )
anoniem_63cc40bea39de wijzigde dit bericht op 01-07-2020 21:36
33.84% gewijzigd
herfstappeltaart schreef:
01-07-2020 13:58
Een flinke eetlepel Speculoospasta. En dan laaaaangzaaaam opeten.

Bij hartige trek nootjes of stukje kaas.
Brrr. Het leek me ooit heel lekker. Maar na 1 hap heb ik de pot weggegooid.

Geef mij maar nutella :proud:
De echt snelle lekkere (zoete) trek... mugcake, of een schep pindakaas gedoopt in hagelslag... maar meestal hou ik me in... 8-)
assist schreef:
01-07-2020 21:37
De echt snelle lekkere (zoete) trek... mugcake, of een schep pindakaas gedoopt in hagelslag... maar meestal hou ik me in... 8-)
?
Kwebbeltje91 schreef:
01-07-2020 21:38
?
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ohja kleine crackertjes of toastjes besmeren met nutella. Vind ik ook erg leuke bezigheid. Zat vroeger ook altijd op verjaardagen voor iedereen een toastje te smeren en uit te delen haha.
mugcake hangt zelfs op ons prikbord en Kids maken het ook... pubers in huis dus als ik al lekkers in huis haal is het op...
Mugcake= 2 eetlepelsbloem, snufje bakpoeder , 2 eetlepels suiker, 2 cacau poeder, 3 el melk een schep boter of margarine in een mok (mug) doen heel goed mixen met een vork. 60 sec op 600 wat in de magnetron en zie hier een klein ongezond maar toch lekker chocolade cakeje :lol:
Zelf kaasstengels maken! Reepjes roomboterbladerdeeg draaien met geraspte kaas en bestrooien met sesamzaad.
Darthmee schreef:
01-07-2020 21:42
Ohja kleine crackertjes of toastjes besmeren met nutella. Vind ik ook erg leuke bezigheid. Zat vroeger ook altijd op verjaardagen voor iedereen een toastje te smeren en uit te delen haha.
Ook lekker met biscuitjes en een laagje boter en nutella :flirting:
Ik hoor serieus nu pas voor het eerst over mugcake :proud: Wist niet dat het bestond. Bedankt voor de tips!
Alle reacties Link kopieren
Mexicaanse tosti: tortilla met geraspte kaas, beetje habanerosaus, paprikareepjes en bruine bonen in de pan. Is zo klaar en superlekker.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net gestopt met s avonds te snacken :)

Maar snacks die we hier zoal eten:
- worteltjes, komkommer of radijs met hummus
- dadels gevuld met pindakaas
- maiswafel met hummus of (pinda)kaas
- gekookt ei
- blokje kaas
- kwark
- fruit
- (ongebrande) noten
- “ijs” gemaakt van diepvriesfruit in de blender


Met zoon maak ik wel eens eierkoeken. Super makkelijk, en die ingrediënten hebben we meestal ook wel in huis.
_horizon_ wijzigde dit bericht op 01-07-2020 22:08
0.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
En mugcakes zijn idd fantastisch :)

Oh ja, banaan pannekoekjes hebben we ook lang gemaakt. Banaan prakken, mixen met ei en dan in de pan. Extra lekker met wat kokosbloesemsuiker en kaneel.
Ik heb altijd meel, eieren en boter in huis. Geraspte kaas zit standaard in de vriezer dus als ik trek heb en er is niets anders in huis, dan maak ik kaaskoekjes of chocolate chip cookies als ik chocolade in huis heb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven