Wat te bakken met (veel) eiwitten?

24-09-2018 17:28 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een maagverkleining gehad en brood valt niet meer zo best.
Daarnaast is het van belang dat ik veel eiwitten eet dus zo af en toe las ik een bakdag in maak ik diverse baksels.
Ik bak het dan in een muffinvorm of in een vorm met mini broodjes.
Invriezen en zo af en toe pak ik er wat uit.

Een aantal dingen die ik tot nu toe maak zijn:

- groentenmuffins
- kwarkbrood
- koffiebroodjes
- hazelnoot-wortel muffins
- notenbroodjes
- ei muffins

Ik voeg ook vaak wat eiwitpoeder toe voor de extra eiwitten.

Maar goed ik vind het leuk om nieuwe dingen te proberen dus wie heeft er nog lekkere recepten?
Omdat ik maar erg weinig eet is het helemaal niet erg als er bijvoorbeeld wat suiker in moet en ik eet ook zoetstoffen dus ook dat is geen enkel probleem.

Als jullie willen kan ik ook linkjes/recepten neerzetten van bovengenoemde lekkernijen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Toen ik de titel las dacht ik o dat weet ibi wel ben je het zelf :lol:
Alle reacties Link kopieren
kerrie-79 schreef:
24-09-2018 17:32
Toen ik de titel las dacht ik o dat weet ibi wel ben je het zelf :lol:
:proud:

Ik hou van afwisseling. :cheer:
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Pavlova!!
Als je het recept wil, laat het me maar weten, dan zoek ik het voor je op.
karin6789 schreef:
24-09-2018 17:40
Pavlova!!
Als je het recept wil, laat het me maar weten, dan zoek ik het voor je op.
Kan ik met mijn maagverkleining niet eten. Te veel suiker en zeker een dumping daarna
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik graag recepten van meet your macro's.
Veel aandacht voor voldoende eiwitten. En leuke afwisseling voor brood.
Alle reacties Link kopieren
miss_bubbles schreef:
24-09-2018 18:07
Kan ik met mijn maagverkleining niet eten. Te veel suiker en zeker een dumping daarna
Ja dat is denk ik te veel van het goede. Ik bedoelde meer dat niet alle recepten waar wat suiker in zit niet kunnen maar als hoofdbestandsdeel gaat het niet en wil ik ook niet.

Wel bedankt voor het meedenken Karin!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
EevF schreef:
24-09-2018 18:12
Ik gebruik graag recepten van meet your macro's.
Veel aandacht voor voldoende eiwitten. En leuke afwisseling voor brood.
djw! Ik ga eens kijken. Heb je aanraders?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Wat ik lekker vind is om groente te roerbakken en dan een omelet maken en de groenten in de omelet stoppen en het dan eten als een soort wrap. Vaak doe ik er ook 20+ kaas doorheen dus best wat eiwitten.

Quesadilla met magere kaas (en eventueel tomaat of ananas). Een wrap dubbel en daar dus kaas tussen en dan even grillen.

cracker met zelfgemaakte eiersalade (bijv. met friteslijn)

gevulde tomaat of paprika met (feta)kaas

Ik eet zelf ook vaak beschuit met magere kaas (en dan tomaat of komkommer er op), kan ook niet zo heel goed meer tegen brood

cracker met hummus

Wappeltaart met Skyr (weight watchers recept haha)
  • bloem 120 gram
    3 eieren
    350 gram vanille skyr
    1 zakje bakpoeder
    10 gram kaneelpoeder
    snufje zout
    suiker of zoetstof
    3 appels
Alles behalve de appels en kaneel mengen en dan de appels in kaneel mengen en in schijfjes over het deegmengsel heen draperen. Dan 50 min in de oven op 180 graden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben trouwens vegetariër, maar mocht jij dat niet zijn dan kun je makkelijk mager vlees of vis toevoegen aan een aantal gerechten dan heb je ook nog meer eiwitten.
Alle reacties Link kopieren
Yavanna schreef:
24-09-2018 18:23
Ik ben trouwens vegetariër, maar mocht jij dat niet zijn dan kun je makkelijk mager vlees of vis toevoegen aan een aantal gerechten dan heb je ook nog meer eiwitten.
Dank je wel voor je recepten, leuk!

En ik eet ook vega dus dat komt helemaal mooi uit.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Cloud bread
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Pb Ibi :)
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
24-09-2018 18:40
Cloud bread
Is bij mij nog nooit goed gelukt. Hoe maak jij ze?
Alle reacties Link kopieren
Van een geprakte banaan en 2 eieren met wat kaneel kan je een lekkere pannenkoek bakken. Evt kun je ook eiwit poeder toevoegen.

https://chickslovefood.com/recept/skinn ... enkoekjes/
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Yavanna schreef:
24-09-2018 18:50
Is bij mij nog nooit goed gelukt. Hoe maak jij ze?
Met Huttenkase. De eerste keer is mislukt, toen had ik niets met de korrels gedaan. Daarna nog een keer met de blender/staafmixer erop.
De laatste minuten even de grill aan en aan beide kanten even grillen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ibi, de sites zonder-fratsen.nl blijsuikervrij.nl en beaufood.nl geven denk ik wel inspiratie. Aan verschillende recepten kun je zelf makkelijk extra eiwitpoeder toevoegen!
Alle reacties Link kopieren
Amandelmeel bevat relatief veel eiwit (21 %) en is goed te combineren met eieren.
Verdraag je dat, of is dat te vet/machtig ?
nounou
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
24-09-2018 18:14
djw! Ik ga eens kijken. Heb je aanraders?
Ehmm deze heb ik als eerste gemaakt.
---
Bakken met Beukers

Recept: Cloudy Vanilla Protein Cake

Ingrediënten:

65 gr speltmeel
75 gr appelmoes light
2 eieren
1 eiwit
35 gr whey vanille of cookies & cream
8 gr vanille suiker
2 gr kaneel
10 gr cacao nibs
1 gr bakpoeder
snufje zout

Zo maak je het:

Verwarm je oven voor op 180 graden en zorg dat alles op kamertemperatuur is. Pak je blender of mixer en doe daar alle ingrediënten in behalve de cacao nibs. Meng dit goed door elkaar totdat het een stevig beslag is. Giet dit vervolgens in een (siliconen) cakevorm en top af met de cacao nibs. Schuif de cake in het midden van je oven en bak af in ongeveer 25 minuten. Iedere oven is ander dus het zou zo maar kunnen dat deze knapzak bij jou iets langer of korter nodig heeft😉

Let op: het staat je vrij om dit recept aan te passen en andere producten/ingrediënten te gebruiken. Echter weet ik niet wat daarvan het resultaat zal zijn en heb ik het ook niet allemaal zelf uitgeprobeerd!

Macro's per plak als je de cake verdeeld in 10 stukken

Kcal 68
Vet 2,2 gram
Eiwitten 5,6 gram
Koolhydraten 6,8 gram
Vezels 0,4 gram
Alle reacties Link kopieren
Ikzelf vind gecaramelliseerde appelpartjes lekker. Ik denk niet dat je er veel gezondheidswaarde aan moet toekennen maar dat hoeft ook niet in alles wat je eet.

Ook gecaramelliseerde gecondenseerde melk is erg lekker en beter dan snijcaramels. Er zit ook nog aardig wat eiwit in (7,5 gr).
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Echt bedankt voor alle reacties. Zie er goede tips bij staan.

zaza, inmiddels kan ik amandelmeel goed verdragen in relatief kleine hoeveelheden dus dat gebruik ik idd regelmatig. Wel duur gelukkig van de week 2 pakken voor de prijs van 1 kunnen scoren.

Bloem, bedankt voor de sites! Zonder fratsen heb ik meen ik de koffiebroodjes van ga verder kijken op de genoemde sites.

Eevf, oooh dat ziet er goed uit! Heb nog verse appelmoes in de vriezer staan die ik ervoor kan gebruiken.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ibi, als je vaker amandelmeel gebruikt is het qua prijs aantrekkelijk om het per kilo te kopen op een site van een notenhandel (kost zo'n 11 euro per kilo). Als je er wat (rauwe) noten bijkoopt, zit je zo aan het bedrag waarbij het gratis verzonden wordt. Veel goedkoper dan bij een supermarkt, en waarschijnlijk betere kwaliteit.
Het is in een blik op een koele plek uitstekend te bewaren.
nounou
Alle reacties Link kopieren
zazamaenade schreef:
24-09-2018 22:11
Ibi, als je vaker amandelmeel gebruikt is het qua prijs aantrekkelijk om het per kilo te kopen op een site van een notenhandel (kost zo'n 11 euro per kilo). Als je er wat (rauwe) noten bijkoopt, zit je zo aan het bedrag waarbij het gratis verzonden wordt. Veel goedkoper dan bij een supermarkt, en waarschijnlijk betere kwaliteit.
Het is in een blik op een koele plek uitstekend te bewaren.
Ow dank je voor de tip! Heb het nu van holland en barret dus op zich ook wel een speciaalzaak maar 11 euro voor een kilo is zeker niet duur. Ga het onthouden voor als ik nieuwe nodig heb.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Houd je van cottage cheese? Daar zit veel eiwit in.

Op internet staan - vooral op Engelstalige websites -
verschillende cakes, muffins, pastries
met cottage cheese.
Bijvoorbeeld met cottage cheese in een romige vulling.
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
24-09-2018 22:15
Ow dank je voor de tip! Heb het nu van holland en barret dus op zich ook wel een speciaalzaak maar 11 euro voor een kilo is zeker niet duur. Ga het onthouden voor als ik nieuwe nodig heb.

Holland & Barrett is relatief duur, schandalig wat ze daar af en toe durven te vragen, let maar eens op. Alleen hun aanbiedingen zijn wel aantrekkelijk, inderdaad.

(Gepelde) zonnebloempitten zijn trouwens ook erg rijk aan eiwit (27 %), je kunt ze goed roosteren en mengen met bijvoorbeeld kerrie, zout en chilipoeder, lekker om te knabbelen ! https://www.voedingswaardetabel.nl/voed ... del/?id=36
nounou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven