Wat te doen met een koude pannenkoek?

08-12-2009 20:40 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen willen met kerstavond op school wat lekkers meenemen en (zoete) pannenkoeken, lijken me daar bijzonder geschikt voor. De kinderen zijn ook om, mits het iets lekkers is.

Ik heb ooit iets zoets met groene kokos gegeten, het liefst zou ik daarvan een receptje weten. De kokos was groen van een voedingskleurstof, en zoet. Mijn kokos is niet zoet.

Andere recepten zijn ook welkom..

Het idee is dus dat je een pannekoek volledig insmeert met het een of ander, deze oprolt, en er dan rolletjes van snijdt.
quote:borodini schreef op 08 december 2009 @ 21:11:

Oh je vond 1x niet vervelend genoeg bgb.

Is het tijd voor het topic: "Hoe word je een irritante forumster?"

Ooooo, die is leuk!!!

Ik ga 'm meteen openen !
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 08 december 2009 @ 21:06:

[...]

Lusten niet bijna alle koters een Bounty dan?Nee, joh! Vinden ze vaak erg vies. (En anders ik wel, dus misschien ben ik gewoon in de war met mezelf )
ik dacht eigenlijk meteen opeten. maar da't was de insteek niet echt geloof ik
quote:blijfgewoonbianca schreef op 08 december 2009 @ 21:10:

Nogal jeukerig beschreven :

Poffertje-spiezen!

Ingrediënten voor 4 personen

1 pak poffertjes, of zelf bakken en opwarmen in de magnetron ( vind ik zelf het lekkerste en het leukste), 5 eetlepels nutella hazelnootpasta ( niet te veel van tussendoorsnoepen, anders lust je niks meer) 12 witte druiven (zonder pitjes), 4 sateprikkers (kijk uit voor de puntjes krijg je gaatjes van in je vingers.

Hulpmiddelen

Sateprikkers, mesje of lepeltje ( met de bolle kant moet je het dan smeren), bordje of schaaltje ( om ze in te doen ).

Voorbereiding

Hoeft niet.

Bereidingswijze

Op de helft van de poffertjes de pasta smeren, ik doe het altijd met lepeltje dan hou ik mijn vingertjes aan mijn handjes. en de andere helft van poffertjes er bovenop drukken. druiven wassen ( af en toe lekker een druifje pikken als mama even niet kijkt) poffertjes en druiven om ste beurt op de prikker prikken. daarna lekker strooien met de poedersuiker over de prikkers en klaar is kees.Nogal jeukerig inderdaad. Waar vind je dit soort debiel geschreven recepten in hemelsnaam?
Er is bijna niets lekkerder dan koude pannenkoek met aardbeienjam. We eten bijna 2 keer per maand pannenkoeken omdat mijn man dat zo lekker vindt, en dan bak ik er altijd een paar extra voor lunch de volgende dag of voor in de diepvries.

Warm maak ik ze wel eens als wrap door oregano door de pannenkoekbeslag te doen, dan warme kip, courgette en tzaziki.

Koud: - besmeren met groene pesto en dan kipfilet erover

- roomkaas/smeerkaas met gerookte zalm

- philadelphia met dunne plakjes rode biet

-
quote:blijfgewoonbianca schreef op 08 december 2009 @ 20:57:

http://users.raketnet.nl/ ... me%20hoofdnagerechten.htm

Assieblieft!Joh, dat zal hem precies wezen! Op naar de toko dan maar
En dan kan ik voor kokoshaters nog pannenkoekenrolletjes met jam of met nutella/banaan doen..
Ook lekker. Koude pannekoek even in de magnetron (dan is ie weer warm) met ragout! Mmmmmm.
Opgerolde pannenkoek met appelmoes en evt. een beetje kaneel.

-----verder gevonden op Internet------

Hollandse pannenkoekentaart

Deze taart was hét favoriete maal van Rudolph van Veen toen hij klein was. Hij was er zo gek op, dat hij er zelfs door geïnspireerd raakte om kok te worden.

15 grote pannenkoeken

15 kleine pannenkoeken

1 pot frambozen- of aardbeienjam

1 pak vanillevla

Maak een grote kom beslag en neem een kleine en een grote koekenpan. Zet in een grote schaal een klein kommetje: hierop ga je de taart opbouwen. Bak om en om grote en kleine pannenkoeken. Bestrijk een kleine pannenkoek met jam. Leg hierop een grote pannenkoek en besmeer die ook met jam. Ga zo door met stapelen, steeds om en om, tot je aan het eind een mooi gestapelde ‘taart’ hebt met een UFOachtige vorm (door het schaaltje). Schenk vlak voor het serveren de vanillevla over de pannenkoekenstapel en snijd de taart in punten.
Het is helemaal geworden wat ik wilde naar aanleiding van het recept van Bianca. Bedankt!

De oudere jongens vinden het ook lekker, alleen Muis wil gewoon rolletjes met poedersuiker
ik heb me ook opgeworpen voor koude pannenkoeken op school van mijn dochter. Ik doe gwoon simpel pannenkoek met nutella oprollen, stukjes snijden en prikkertje met druif eraan, simpel maar lekker.
Ik maak regelmatig havermout pannekoeken voor mijn kinderen.

De havermout doe ik in een blender tot het meel is geworden

Dan voeg ik eieren, melk een beetje zout en wat suiker toe.

Als beleg smeer ik er een beetje appelstroop op. Gevolgd met geraspte appel op en afmaken met kaneel.

Wat de kokos betreft, dit is inderdaad ook lekker.

Maar let op dat kokos met een kleurtje geen onnatuurlijke kleurstoffen bevat.

JdV
.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik denk dat de kleurstof hartstikke onnatuurlijk was

Van de 30 pannenkoeken ben ik er 20 kwijtgeraakt op het kerstdiner. De rest heb ik zelf als avondeten genomen en hebben we de volgende dag weer opgepiept.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven