wat te doen met stemgember?
zaterdag 6 februari 2010 om 19:12
hey,
ik had mijn grootmoeder gevraagd om(als ze toch al boodschappen ging doen voordat ze bij mij kwam) gember mee te nemen. maar ze heeft dus een potje stemgember meegenomen(die zoete met suiker in een potje) ik gebruik eigenlijk gewoon altijd verse gemberwortel. nu heb ik mijn linzensoep maar met deze gember gemaakt maar je proeft er niks/weinig van. nu zit ik dus met dat hele potje. heeft iemand lekkere recepten waar ik dit in kan verwerken? vind het namelijk wel zonde om weg te gooien. alvast bedankt!
ik had mijn grootmoeder gevraagd om(als ze toch al boodschappen ging doen voordat ze bij mij kwam) gember mee te nemen. maar ze heeft dus een potje stemgember meegenomen(die zoete met suiker in een potje) ik gebruik eigenlijk gewoon altijd verse gemberwortel. nu heb ik mijn linzensoep maar met deze gember gemaakt maar je proeft er niks/weinig van. nu zit ik dus met dat hele potje. heeft iemand lekkere recepten waar ik dit in kan verwerken? vind het namelijk wel zonde om weg te gooien. alvast bedankt!

zaterdag 6 februari 2010 om 19:37
quote:nazife schreef op 06 februari 2010 @ 19:28:
gember met slagroom?? tell me more.
Yep, gewoon de bolletjes gember halveren en met geslagen room erbij.
Ik bedenk nu dat ik ook wel eens een heel stapeltje gemberboletjes heb fijngehakt en door de geslagen room heb gedaan. Dat was erg lekker bij ander fruit, zoals ananas.
Gemberbolletjes gecombineerd met oude kaas is inderdaad ook erg lekker.
gember met slagroom?? tell me more.
Yep, gewoon de bolletjes gember halveren en met geslagen room erbij.
Ik bedenk nu dat ik ook wel eens een heel stapeltje gemberboletjes heb fijngehakt en door de geslagen room heb gedaan. Dat was erg lekker bij ander fruit, zoals ananas.
Gemberbolletjes gecombineerd met oude kaas is inderdaad ook erg lekker.

zaterdag 6 februari 2010 om 20:19
Alle eerdere opties, of (zoete) gembersaus maken. Lekker bij varkensvlees of kip. Ook lekker als dipsausje met mayo, knoflook, beetje yoghurt en dan fijngeperste gemberbolletjes erdoor (door de knoflookpers). En door de roomkaas, dat is ook lekker! Gewoon fijnpersen en erdoor roeren, dan krijg je een beetje zoetige roomkaas.

zondag 7 februari 2010 om 09:15
Ik ben meer verbaasd dat je je oma je boodschappen laat doen. Is dat niet een beetje de omgekeerde wereld?
Verder schouderkarbonades met gembersaus.
Karbonades marineren met ketjap en five spice.
Gember met siroop blenderen.
Gooi er ook een knoflookteen en een scheut oestersaus bij.
Karbo's bakken.
Saus er overheen gieten en in laten koken.
Verder schouderkarbonades met gembersaus.
Karbonades marineren met ketjap en five spice.
Gember met siroop blenderen.
Gooi er ook een knoflookteen en een scheut oestersaus bij.
Karbo's bakken.
Saus er overheen gieten en in laten koken.

zondag 7 februari 2010 om 15:17
quote:nazife schreef op 07 februari 2010 @ 14:06:
absoluteEinstein, dat laat ik haar nooit doen. ze zou bij mij eten en zou onderweg even langs de winkel gaan(voor zichzelf dus) en ik dacht..als ze dan toch al gaat, kan ze dat voor mij meenemen Joh, ik zit je te pesten. Ik zag zo'n lief oud dametje voor me met rollator die dan een enorme bastas vol boodschappen voor haar kleindochter aan het sjouwen was.
absoluteEinstein, dat laat ik haar nooit doen. ze zou bij mij eten en zou onderweg even langs de winkel gaan(voor zichzelf dus) en ik dacht..als ze dan toch al gaat, kan ze dat voor mij meenemen Joh, ik zit je te pesten. Ik zag zo'n lief oud dametje voor me met rollator die dan een enorme bastas vol boodschappen voor haar kleindochter aan het sjouwen was.