Wat vult als lunch en heeft weinig kc?

09-09-2010 13:32 150 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vult nou echt als lunch en bevat weinig calorien? Ik lust geen sla, champingons, prei, ui paprika, noten, pinda`s kool,etc dus een maaltijdsalade gaat niet. (lust wel rucola)

Ik wil wat slanker mijn trouwjurk in maar 2 mais boterhammen met philadelphia light en runderrookvlees gaat ook vervelen.

Wie heeft er lekkere suggesties?ik heb het forum al doorgespit maar echt low calorie kan ik niet vinden.
Omelet van 2 eieren met wat vlees waren er door en wat groenten bijv.

Gevulde groenten soep

Geroosterde paprika's, Courgette, en Aubergines met knoflookyoghurt

Zo iets?
Lekkere grote bak soep, eventueel aangevuld met verse soepgroenten die je dan mee laat koken. Heerlijk!
Misschien iets donkerder brood eten? Dat vult vaak beter. Of iets van magere kwark, met wat rozijnen of noten ofzo.
Oja paprika lust ik ook niet..... die courgette klinkt wel goed.
Rauwkost? Kerstomaatjes, wortel, komkommer, bleekselderij.
kipfilet
Wat ik vaak eet is een salade van radijsjes, kerstomaatjes, komkommer, stukjes (geiten)kaas, paar plakjes rauwe ham en dan nog wat crackers met een ei- of tonijnsalade of in plaats daarvan een stukje gerookte zalm of makreel, of garnaaltjes

Of zelfgemaakte groentensoep met nog een paar crackers
mais maakt dik, zou dus eerder volkorenbrood adviseren. en als beleg sandwichspread, kipfilet, suikervrije jam, of iets in die trant.
lekkere fruitsalade
Je houd eigenlijk gewoon niet van groente dus? Magere yoghurt met beetje muesli en appel vind ik altijd lekker als lunch. Of donkerbruin brood met filet american.

Als ik echt aan het lijnen ben zou ik ook niet 'dubbel' beleg doen. kipfilet als beleg is ook mager, slankie, ham, 30+ kaas. en altijd met rauwkost erop, dat vult ook.
Maisbrood is momenteel het enige brood dat er nog in gaat ik vind brood zo vies. Zowizo lust ik niet zo veel. Dat is het vervelende ook. Ik kan moeilijk alleen fruit eten.
ipv mais zou ik vk boterhammen nemen, dat vult een stuk beter. Rosbief, appelstroop, kipfilet allemaal mager beleg. Soep vind ik een goed alternatief of als extra, vult ook erg en is erg laag in calorieen (des te lekkerder je het maakt des te meer calorien is mijn ervaring helaas , soep van bouillonblok en soepgroenten is bijvoorbeeld bij Weight Watchers geen punten).

Een omelet is ook niet heel calorieriek, 2 eieren klutsen met melk/water/kruiden/groenten en je hebt weer een heel andere lunch. Niet elke dag doen natuurlijk, maar ovor de afwisseling prima.

Succes!
Als je rucola lust: rucola, tomaatjes, gesnipperd ui en daar kip of vis doorheen. Beetje yogho light saus voor de smaak en klaar is klara.
Ik zou denk ik ook voor wat donkerder/vullender brood gaan.

Phila keer afwisselen met slankie tuinkruiden of sambal.

Pluk alfalfa of tuinkers op je rookvlees.

Rookvlees met gekookt ei in plakjes op brood.

Sandwichspread (er zijn 2 lekkere vruchtenvarianten nu).

Kipfilet met plakjes tomtaat en wat aromat

Aardbeien

Appelstroop

Rosbief met wat grove peper/zout
quote:Boertje037 schreef op 09 september 2010 @ 13:39:

Je houd eigenlijk gewoon niet van groente dus? Magere yoghurt met beetje muesli en appel vind ik altijd lekker als lunch. Of donkerbruin brood met filet american.

Als ik echt aan het lijnen ben zou ik ook niet 'dubbel' beleg doen. kipfilet als beleg is ook mager, slankie, ham, 30+ kaas. en altijd met rauwkost erop, dat vult ook.

1 boterham met een mini laagje philadelphia en 1 met 1 klein plakje rookvlees en dan op elkaar. Ik hou inderdaad niet van groente maar eet het wel bij het avondeten. Ik hou meer van fruit enz.

Ik krijg wel goede tips!! heb ook al een aantal dingen gezien die ik wel lust en ga ik zeker proberen.
Haha, ik noem al veel hetzelfde als mardjen zie ik!
Eerst eens leren om dingen te eten.

Je klinkt als een klein kind: Lust dit niet, lust dat niet...
Maisbrood afwisselen met 4 tot 5 cracottes is volgens mij ongeveer evenveel cal.
Of je kan een beetje meer leren eten, want zo bijzonder van smaak zijn alle dingen die je opnoemt toch niet? Lust je het echt niet of eet je het gewoon niet omdat je jezelf hebt aangeleerd dat je het niet lekker vind?
Sowieso zijn maisboterhammen waardeloos, dat is hetzelfde als witbrood. Neem liever volkoren!

En hoe kan het nou dat je 'niet veel lust' en toch 2 maten af wil vallen? Als je niks lust, lijkt me dat je dan behoorlijk slank bent....
quote:thee schreef op 09 september 2010 @ 13:42:

Maisbrood afwisselen met 4 tot 5 cracottes is volgens mij ongeveer evenveel cal.Carcottes is bullshit, da's gewoon lucht, eet liever een boterham.
quote:Boertje037 schreef op 09 september 2010 @ 13:43:

Of je kan een beetje meer leren eten, want zo bijzonder van smaak zijn alle dingen die je opnoemt toch niet? Lust je het echt niet of eet je het gewoon niet omdat je jezelf hebt aangeleerd dat je het niet lekker vind?

Ik kan perfect in een sterren restaurant eten. Maar ik vind de groentes die ik heb opgenoemd te sterk van smaak.

Maraconi of spagettie op de hollandse manier is ook mijn grootste nachtmerrie qua eten.... Alle groente die ik niet lust.

Ik lust dan wel weer dingen die veel andere mensen die ik ken niet lusten zoals kokilles en zalm.
quote:SeptemberGirl schreef op 09 september 2010 @ 13:43:

Sowieso zijn maisboterhammen waardeloos, dat is hetzelfde als witbrood. Neem liever volkoren!

En hoe kan het nou dat je 'niet veel lust' en toch 2 maten af wil vallen? Als je niks lust, lijkt me dat je dan behoorlijk slank bent....Tja ik eet zowizo niet zoveel maar ben helaas aangekomen door medicijn gebruik. Zolang ik die medicijnen slik zit echt veel afvallen er niet in helaas. Maar gezonder eten en het op die manier toch proberen kan altijd natuurlijk.
gekookte eieren: ook caloriearm en goed verzadigend

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven