waterijsjes maken

15-06-2011 09:06 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
haha, wellicht een beetje kinderachtig topic, maar ik heb zo'n vormpje gekocht om zelf 6 waterijsjes te maken. Dus gewoon wat limonade ofzo erin gooien, in de vriezer zetten en klaar.

Toch vraag ik me af of jullie nog lekkere tips hebben hiervoor. Heb bijvoorbeeld gisteren de vorm gevuld met vruchtenyoghurt. Is misschien ook wel lekker (misschien ook niet )

tips?
Wij deden het vroeger met yogi, dat was erg lekker. Verder zou ik wat gaan experimenteren. KC heeft bijvoorbeeld heel veel boeiende smaakjes
Gepureerd fruit. Zeker nu het aardbeien seizoen is, aan het einde van een marktdag nietzomooie aardbeien kopen voor weinig, die pureren en dan in zo'n bakje storten... heel fijn (met een scheutje smirnoff er in nog fijner)
Ahh die dingen had ik ook gekocht. Siroop er in deed ik vaak en had ik een lekker ijsje. Al kon ik niet met die dingen omgaan en kreeg ik mijn ijsjes er nooit goed uit
Plastic bekertje, ranja erin en vullen met water. Een lepeltje erin doen en in de vriezer zetten. Zo maakten wij vrogger ons eigen ijsje
(Turkse) yoghurt mengen met een beetje jam. Evt eerst tot de helft vullen, schepje chocoladepasta erop en dan verder afvullen. Of chocoladehagel erdoor.

Of een combi maken van een laagje water met siroop en een laagje yoghurt.
wow wat een ideeen allemaal, ik kwam niet verder dan limonade of yoghurt.
Wat echt heeeeel fout is , (maar wel lekker) een blikje gecondenseerde melk erin en dan invriezen.
Handig linkje: http://blog.zokuhome.com/tagged/Recipes

Dit apparaat is mij te duur maar volgens mij moet dit ook op de ouderwetse manier mogelijk zijn. Zien er wel heel lekker uit.
Wij deden het ook met yogi! Vond dat altijd heerlijk.
quote:zwitsal_nijntje schreef op 15 juni 2011 @ 09:25:

Ahh die dingen had ik ook gekocht. Siroop er in deed ik vaak en had ik een lekker ijsje. Al kon ik niet met die dingen omgaan en kreeg ik mijn ijsjes er nooit goed uit Buitenkant heel even onder de warme kraan houden..
Wij deden er vroeger gewoon cola of cassis in.

Of een danoontje met een stokje:D
hier is vla of jus d'orange altijd favoriet, maar vruchtenjoghurt, of aarbei in de blender met vanillesuiker en melk en dan in een vormpje is ook heel lekker.
quote:Blyt schreef op 15 juni 2011 @ 09:17:

Wij deden het vroeger met yogi, dat was erg lekker. Verder zou ik wat gaan experimenteren. KC heeft bijvoorbeeld heel veel boeiende smaakjes

Idd, Karvan Cevitan en Lessini hebben de smaak cactus/citroen, die is heel lekker. Maar ook de smaak met frambozen is lekker en ik heb nu een smaak met meloen en nog iets, mango dacht ik. Echt heerlijk.

Vroeger deed mijn moeder ook wel yoghurt/vla mengsel erin, daar kan je ook veel mee experimenteren.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:jesje schreef op 15 juni 2011 @ 09:54:

Dit apparaat is mij te duur maar volgens mij moet dit ook op de ouderwetse manier mogelijk zijn. Zien er wel heel lekker uit.Ja, die zien er zeker lekker uit zeg!
quote:Blyt schreef op 15 juni 2011 @ 09:17:

Wij deden het vroeger met yogi, dat was erg lekker. Verder zou ik wat gaan experimenteren. KC heeft bijvoorbeeld heel veel boeiende smaakjes Jaaa yogi is geniaal
quote:jesje schreef op 15 juni 2011 @ 09:54:

Dit apparaat is mij te duur maar volgens mij moet dit ook op de ouderwetse manier mogelijk zijn. Zien er wel heel lekker uit.Wauw dit ziet er goed uit! *gaat site meteen opslaan*
Bij mij lekken die dingen altijd twee keer: een keer in de vriezer en een keer bij het opeten. Ik heb de moed opgegeven en koop nu van die zakjes die je kunt invriezen! Die zijn ook goedkoop en ze hebben ze in verschillende smaken (en merken).

ps heb ook de moed opgegeven dat ik ooit een foto te zien krijg ipv dat grijze blok.
yummie wat een super lekkere ideeën allemaal
Hier vinden ze ze erg lekker met gewone yoghurt en met sinaasappelsap, die met vruchtvlees. Ikzelf vind het ook erg lekker om ijsjes te maken van de pakken sap van healthy people, lekker bramen-ijsjes ofzo! Ook leuk om ijsjes te maken van heksenvla (vanille met chocobolletjes) of van straciatellavla ofzo.
Wat een geweldige site met die ijsjes! Meteen opgeslagen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven