weckpot openen

03-11-2009 12:29 11 berichten
Beste Lezers!

Een vriendin van mij tobt met een weckpot, dus ik zal jullie eens even advies vragen. Het is een pot met frambozen jam, met alleen een rubberen ring en geen klem.

Hij wil niet open!

Ze heeft al voorzichtig geprobeerd met een mes een beetje te wrikken, maar het is niet gelukt. Ze wil de pot wel graag heelhouden, uiteraard.

Ik heb al gegoogled en las dat je ook kunt proberen met een houten prikker het vacuum op te heffen.

Heeft hier iemand de gouden tip?

Alvast bedankt!

Beter Laat
Alle reacties Link kopieren
Heb je al aan de rubberen ring getrokken en daarna nog eens geprobeerd? (meestal zit er aan de rubberen ring zo'n driehoekje.)
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Ik ga ervan uit dat aan deze weckpotring geen lipje zit. Gebruik een naald of een speld. Steek deze onder de rand, dus tussen het deksel en de ring.
Dat lipje idd wat aan de ring zit, en als dat niet lukt voorzichtig wrikken met bijvoorbeeld een tandenstoker of ander voorwerp...

Warm maken wil ook wel eens helpen; ik zou em even kort in de magnetron/warm water zetten en het dan nog eens proberen..

Meestal ontstaat dit als er teveel lucht tussen product en deksel zit, kan er teveel onderdruk ontstaan, maar daar heb je nu niks aan natuurlijk

Rubberen ringen kun je nieuw kopen dus als ze stuk zijn zijn ze makkelijk te vervangen.
Niet in de magnetron doen wanneer er nog metalen uitsteeksels aanzitten!
Dan niet nee
is het al gelukt?
Geen idee of het gelukt is, ik heb haar in ieder geval de link naar dit onderwerp doorgegeven!

Bedankt voor de antwoorden hoor, wat gaat dat toch altijd lekker snel hier.
Het heeft geholpen, lees maar :

Okeeeee--goed! Je forum-maatjes hebben me wel geholpen. Ik probeerde de hele tijd om dat puntje naar boven te trekken en dat deed helemaal niks. Maar toen ik het naar me toe trok, ging het meteen openen. Stom, hé? Dank je wel! Ik ga het morgen proberen op mijn brood. Hoor je volgende week hoe die smaakt )))).

Graag gedaan.
Super dat het geholpen heeft!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven