Welk kookboek voor beginners?
donderdag 14 oktober 2010 om 13:40
Goeiemiddag Forummers,
Even een vraag aan de ervaringsdeskundigen hier:
Ik ben op zoek naar een goed kookboek dat geschikt is voor beginners.
Over twee maanden gaan mijn vriend en ik samenwonen en ik heb echt zin om mijn 'keukenvaardigheden' uit te breiden, aangezien mijn vent dol is op lekker eten en vooral wereldgerechten net als ik.
Nu heb ik met het boek 'Keuken' van Nigella Lawson in de handen gestaan en her en der heb ik nog meer boeken van haar voorbij zien komen. De recepten zien er niet heel erg moeilijk uit, maar in hoeverre is dat ook zo?
Hoe geschikt zijn Nigella's kookboeken voor iemand die voornamelijk simpele gerechten kookt, zoals aardappelen/groente/vlees, nasi/bami, pasta, en andere gerechten-uit-een-pakje?
En wat zijn nog meer goede kookboeken?
Thanx voor de reacties alvast!
Even een vraag aan de ervaringsdeskundigen hier:
Ik ben op zoek naar een goed kookboek dat geschikt is voor beginners.
Over twee maanden gaan mijn vriend en ik samenwonen en ik heb echt zin om mijn 'keukenvaardigheden' uit te breiden, aangezien mijn vent dol is op lekker eten en vooral wereldgerechten net als ik.
Nu heb ik met het boek 'Keuken' van Nigella Lawson in de handen gestaan en her en der heb ik nog meer boeken van haar voorbij zien komen. De recepten zien er niet heel erg moeilijk uit, maar in hoeverre is dat ook zo?
Hoe geschikt zijn Nigella's kookboeken voor iemand die voornamelijk simpele gerechten kookt, zoals aardappelen/groente/vlees, nasi/bami, pasta, en andere gerechten-uit-een-pakje?
En wat zijn nog meer goede kookboeken?
Thanx voor de reacties alvast!
donderdag 14 oktober 2010 om 13:45
donderdag 14 oktober 2010 om 13:52
donderdag 14 oktober 2010 om 13:53
Ik zou geen kookboek kopen, maar me behelpen met allerhande.nl en bbcgoodfood.com .
Staat vaak aangegeven hoe moeilijk een recept is, hoeveel tijd het kost, hoeveel geld het je gaat kosten.
Je kan zoeken op wat je in huis hebt.
Als het een recept is dat je vaker maakt, uitprinten en in een ordner doen.
Echt in tijden van internet heb je geen kookboek meer nodig.
Staat vaak aangegeven hoe moeilijk een recept is, hoeveel tijd het kost, hoeveel geld het je gaat kosten.
Echt in tijden van internet heb je geen kookboek meer nodig.
donderdag 14 oktober 2010 om 13:55
quote:StabiloBoss schreef op 14 oktober 2010 @ 13:53:
Ik zou geen kookboek kopen, maar me behelpen met allerhande.nl en bbcgoodfood.com .
Echt in tijden van internet heb je geen kookboek meer nodig.Persoonlijk vind ik koken met een kookboek juist wél heel leuk. Heeft iets "echts" voor mij.
Echt in tijden van internet heb je geen kookboek meer nodig.Persoonlijk vind ik koken met een kookboek juist wél heel leuk. Heeft iets "echts" voor mij.
donderdag 14 oktober 2010 om 13:57
donderdag 14 oktober 2010 om 14:01
donderdag 14 oktober 2010 om 14:03
donderdag 14 oktober 2010 om 14:07
Wat leuk zoveel reacties al.
Er zitten zeker goede tips bij, zoals de Allerhande van AH, die heb ik zelf ook regelmatig in huis, en ook de 'Boodschappen' van de MCD.
Nu je het zegt: ik heb wel een basiskookboek liggen.
Die is niet van Margriet, maar lijkt me dat die ook voldoet.
Ik heb hem thuis alleen nog nooit gebruikt.
Zijn er ook nog praktische tips voor beginners? Zoals "niet te moeilijk in het begin"?
In ieder geval bedankt voor de reacties zover.
Er zitten zeker goede tips bij, zoals de Allerhande van AH, die heb ik zelf ook regelmatig in huis, en ook de 'Boodschappen' van de MCD.
Zijn er ook nog praktische tips voor beginners? Zoals "niet te moeilijk in het begin"?
In ieder geval bedankt voor de reacties zover.
donderdag 14 oktober 2010 om 14:07
quote:stukje_cake schreef op 14 oktober 2010 @ 14:03:
heb hier ook een blue band kookboek in de kast staan.. Met ringetjes als rugkaft, jullie hebben dezelfde?
Verder kookte ik vroeger veel uit de serie 'de allerlekkerste', die boeken vind je bij van die boekenvoordeel winkels voor een euro of 5..
of bij bol.com voor meer en 2ehandsnee, ik heb deze:
heb hier ook een blue band kookboek in de kast staan.. Met ringetjes als rugkaft, jullie hebben dezelfde?
Verder kookte ik vroeger veel uit de serie 'de allerlekkerste', die boeken vind je bij van die boekenvoordeel winkels voor een euro of 5..
of bij bol.com voor meer en 2ehandsnee, ik heb deze:
donderdag 14 oktober 2010 om 14:08
quote:Tientje84 schreef op 14 oktober 2010 @ 14:07:
In ieder geval bedankt voor de reacties zover.Kook Ook. Boek met veel basistechnieken. Even zoeken voor je.
In ieder geval bedankt voor de reacties zover.Kook Ook. Boek met veel basistechnieken. Even zoeken voor je.