welke kruiden in kweeperenjam?
dinsdag 21 oktober 2025 om 13:17
Ik heb een paar kweeperen gekregen, daar wil ik iets mee.
Nu dacht ik aan jam.
In verschillende recepten lees ik dat het lekker te maken is met steranijs, kaneel, kruidnagel, kardemom.
Steranijs wordt het vaakst genoemd maar dat heb ik niet in huis.
Mijn idee is om er wat speculaaskruiden in te doen maar die tip geeft niemand (en dan voel ik ergens wel aan mijn water dat het mogelijk niet het allerbeste idee zal zijn).
Wat denken jullie? Doen? Iets anders?
Nu dacht ik aan jam.
In verschillende recepten lees ik dat het lekker te maken is met steranijs, kaneel, kruidnagel, kardemom.
Steranijs wordt het vaakst genoemd maar dat heb ik niet in huis.
Mijn idee is om er wat speculaaskruiden in te doen maar die tip geeft niemand (en dan voel ik ergens wel aan mijn water dat het mogelijk niet het allerbeste idee zal zijn).
Wat denken jullie? Doen? Iets anders?
dinsdag 21 oktober 2025 om 14:17
dinsdag 21 oktober 2025 om 14:31
dinsdag 21 oktober 2025 om 16:34
In speculaaskruiden zit meestal ook nootmuskaat. Nootmuskaat blijft volgens mij smaak afgeven in een vochtig gerecht (zoals jam). Dat doet kaneel ook, maar iets te veel nootmuskaat-smaak verpest snel een gerecht.
Dus ik zou het niet doen als je de jam een tijdje wil gaan bewaren. Ga je de jam gelijk opeten, dan zou je kunnen proberen of het lekker is.
Dus ik zou het niet doen als je de jam een tijdje wil gaan bewaren. Ga je de jam gelijk opeten, dan zou je kunnen proberen of het lekker is.
dinsdag 21 oktober 2025 om 16:37

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in