welke tajine
zaterdag 28 december 2013 om 18:05
zaterdag 28 december 2013 om 18:51
Ik heb er eentje vd Xenos. Deze heb ik van iemand gekregen die hem nooit gebruikt. Ik maak daar altijd gerechten mee voor 4 personen en dat gaat prima. Met zo'n warmhoudplaatje doet hij prima z'n werk. Heerlijk gerecht!
Even een extra vraag: wat maakt de Creuset zo fantastisch? Ik vind hem zo duur in vergelijking met die van de marokaan of Xenos.
Even een extra vraag: wat maakt de Creuset zo fantastisch? Ik vind hem zo duur in vergelijking met die van de marokaan of Xenos.
zaterdag 28 december 2013 om 18:53
zaterdag 28 december 2013 om 19:36
quote:jules schreef op 28 december 2013 @ 19:31:
[...]
Hoe merk je dat er een hoog gehalte aan lood in zit? Ik heb nml zo'n goedkoop exemplaar.
Er is destijds over geschreven, misschien is er iets te vinden op de site van de Consumentenbond, of even googelen op tajine en lood.
Doe dat laatste maar, je komt er meerdere items over tegen.
[...]
Hoe merk je dat er een hoog gehalte aan lood in zit? Ik heb nml zo'n goedkoop exemplaar.
Er is destijds over geschreven, misschien is er iets te vinden op de site van de Consumentenbond, of even googelen op tajine en lood.
Doe dat laatste maar, je komt er meerdere items over tegen.
verba volant, scripta manent.
zaterdag 28 december 2013 om 20:01
Oeh, wat goed. Een topic over een tajine.
Een vriend is onlangs naar Marokko geweest en was onwijs enthousiast over de tajines.
Nu hebben wij net als cadeautje voor hem bij de kookwinkel een tajine meegenomen om aan hem te gaan geven, maar ik heb zelf compleet geen idee hoe dit werkt..
Hoe kook je met zo'n ding? Kan dat in de oven? Of kook je hiermee op je kookstel?
volgens mij kookt onze vriend op inductie en hij heeft niet zo'n hele grote oven. Heeft hij uberhaupt iets aan ons cadeautje of kan ik beter in mn tas duiken op zoek naar het bonnetje?
Een vriend is onlangs naar Marokko geweest en was onwijs enthousiast over de tajines.
Nu hebben wij net als cadeautje voor hem bij de kookwinkel een tajine meegenomen om aan hem te gaan geven, maar ik heb zelf compleet geen idee hoe dit werkt..
Hoe kook je met zo'n ding? Kan dat in de oven? Of kook je hiermee op je kookstel?
volgens mij kookt onze vriend op inductie en hij heeft niet zo'n hele grote oven. Heeft hij uberhaupt iets aan ons cadeautje of kan ik beter in mn tas duiken op zoek naar het bonnetje?
zaterdag 28 december 2013 om 20:31
zaterdag 28 december 2013 om 20:32
zaterdag 28 december 2013 om 20:42
zaterdag 28 december 2013 om 20:45
Is er niet iets van een plaatje dat je op de inductiekookplaat kan leggen zodat je toch de tajine erop kan gebruiken?
Ik ben nog steeds op zoek naar het recept van een notentajine mjum! (Iedereen die wel eens bij de padangbar in Groningen heeft gegeten weet vast wel wat ik bedoel)
Mijn tajine is simpel en komt gewoon bij de Souk vandaan.
Ik ben nog steeds op zoek naar het recept van een notentajine mjum! (Iedereen die wel eens bij de padangbar in Groningen heeft gegeten weet vast wel wat ik bedoel)
Mijn tajine is simpel en komt gewoon bij de Souk vandaan.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.