Witlof, wat is jouw recept?

25-07-2010 18:54 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Momenteel heb ik een witloftik...

Net nog gegeten, gekookte witlof, gewoon, met gekookte aardappels, schepje jus en een lappie vlees. Heerlijk.

Of vorige week nog, witlof uit de oven met ham en kaas

Hoe eten jullie je witlof? Ben wel toe aan wat nieuws.
Mijn moeder sneed de witlof heel fijn en maakte er aan koude salade van met hamreepjes en nog wat dingen (ben ik vergeten)

Maar goed, koud kan dus ook!
Mijn witlofrecept;

1 kilo witlof

1 kliko

kliko open

witlof er in

kliko dicht.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 25 juli 2010 @ 18:56:

Mijn witlofrecept;

1 kilo witlof

1 kliko

kliko open

witlof er in

kliko dicht.

wie wordt hier nou blij van? Alleen de groenteman!
Witlofsoep! Lekker met hamreepjes en een beetje kaas op het laatst, mmm!
quote:zonnestraaltje71 schreef op 25 juli 2010 @ 18:57:

[...]

wie wordt hier nou blij van? Alleen de groenteman!Ho-ho; je vergeet mijn man en kinderen; die lusten geen witlof.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 25 juli 2010 @ 18:56:

Mijn witlofrecept;

1 kilo witlof

1 kliko

kliko open

witlof er in

kliko dicht.

Weetje wat zo 'grappig' is? Dat riep ik vroeger ook tegen mijn moeder Witlof, zooo goor...

Maar nu, ik weet niet.... Zou ik zwanger zijn ofzo?
quote:choca schreef op 25 juli 2010 @ 18:57:

Witlofsoep! Lekker met hamreepjes en een beetje kaas op het laatst, mmm!Receptje?
Mijn moeder maakte ook die salade: met yoghurtdressing, hele kleine stukjes kaas, mandarijntjes, ham en rozijnen...
quote:Francisca_ schreef op 25 juli 2010 @ 18:58:

[...]

. Zou ik zwanger zijn ofzo? Pis maar eens over een blaadje witlof. Wordt deze nat....ben je hartstikke zwanger.
Ik heb ook een witlof-salade recept van mijn moeder:

Roer wat mayonaise, ketchup, azijn en suiker door elkaar. Kook een paar eieren hard en snijd deze klein en snijd wat tomaten klein. Snijd de lof in smalle reepjes en hussel alles door elkaar. Lekker!
Ik kook de witlof gewoon en leg er wat plakjes kaas op, en dan smelt het vanzelf.

Scheelt een heel gedoe met ovens enzo .
ik lus geen witlof uit de oven of gekookt. Maar maak er altijd een salade van.

zoals hierboven al beschreven:

appel, rozijnen, augurk, gekookt ei en wat slasaus.

gewoon wat je zelf lekker vindt!
Als je wilt heb ik woensdag een receptje voor je van gekaramelliseerde witlof.

Verder uiteraard lekker in een ovenschotel, gekruid gehakt onderin, laagje aardappelschijfjes of aardappelpuree, witlof en ham en kaas erover. Je kan evt. 2 aardappellaagjes doen.

Witlofsalade vind ik lekker met augurk, sjalotje, appel, walnoot en dressing. En evt. mandarijnpartjes en italiaanse ham.

Foto van de witlofsalade alleen moet ik nog uploaden maar dit is hem, niet zo duidelijk deze foto.

Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik vind het heerlijk om witlof te stoven.Je snijd de witlof wat kleiner. Pakt een ketel met deksel. Doet daar wat margarine in, gewoon bakboter dus met een halve bouillon blok in en laat dat samen smelten. Daarna doe je de witlof erin, deksel erop en op een laag vuur laat je het stoven totdat hij helemaal gaar is. Valt dan zo lekker uit elkaar.

Ik kan je verzekeren: het is echt heerlijk!!!
Pittige witlof en garnalen

Zelfs mijn man die claimde geen witlof te lusten, schoof het zo naar binnen!
Witlofsalade.

Stronkjes witlof fijnsnijden.

Een paprika fijnsnijden.

Een tomaat fijnsnijden.

Een hardgekookt ei fijnsnijden.

Een uitje fijnsnijden.

komkommer in kleine blokjes.

Een lekkere dressing overheen.

Alles husselen.

Heerlijk met gebakken aardappeltjes en kipdrumsticks.
Pluk hele blaadjes van de stronkjes. Olie in wok heet laten worden... lepeltje basterdsuiker erbij, witlof erdoorheen scheppen + gehalveerde cherrytomaatjes. Vuur uitdoen en een scheutje balsamico-azijn erdoorheen.

Mmmmmmmmmmmmmmmm
Ik snij de stronken in kleine reepjes, het hart haal ik eruit (wordt bitter, al zijn de berichten daarover tegenstrijdig). Dan roerbak ik de witlof en op het laatst doe ik er uitgebakken spekjes doorheen. Héérlijk vind ik! (Al ga ik dat met die garnalen ook eens proberen...)
Witlof in reepjes snijden en in de olie roerbakken. Daar doorheen gebakken stukjes ham. En dan een halfhard gekookt eitje erbij. Beetje een kledderzooi, maar wel heel erg lekker!
Klinkt allemaal goed!
Gewoon simpel en snel klaar:

Witlof (in stukjes en stronkje eruit) in de magnetron. Daarna geitenkaas, honing, mosterd en tijm er door mengen. Met aardappelpuree of gebakken aardappeltjes erbij.
@Francisca_: Forumde jij niet eerst onder een andere naam of vergis ik me nou? Had het al eens in een ander topic gevraagd, maar denk dat je dat over het hoofd hebt gezien!
Ik kan je de witlofschotel van maggi van harte aanbevelen

Gehakt, spekjes, aardappelschijfjes en veel witlof met een sausje in de over. Te lekker gewoon.
quote:lichtpuntjes schreef op 25 juli 2010 @ 19:15:

@Francisca_: Forumde jij niet eerst onder een andere naam of vergis ik me nou? Had het al eens in een ander topic gevraagd, maar denk dat je dat over het hoofd hebt gezien!Ik heb daar bevestigend antwoord gegeven en uiteindelijk een angel gevraagd je bericht aan te passen ivm privacy

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven