Witlof, wat is jouw recept?
zondag 25 juli 2010 om 18:54
zondag 25 juli 2010 om 21:03
zondag 25 juli 2010 om 21:09
Ik ben dol op witlof! Ik wilde dit als kind altijd eten met mijn verjaardag, op de klassieke manier met ham en kaas uit de oven. Vonden mijn broertjes niet zo fijn....
Twee wiltlof-pastagerechten:
Witlof in reepjes, roerbakken, pakje danish blue erbij, op het eind walnoten, en dan met verse tagliatelle. Met ham of spekjes erbij voor een vleesvariant.
Witlof in reepjes, roerbakken, creme fraiche, mosterd en gembersiroop erbij, lekker met tagliatelle en gebakken tilapia of pangafilet.
Twee wiltlof-pastagerechten:
Witlof in reepjes, roerbakken, pakje danish blue erbij, op het eind walnoten, en dan met verse tagliatelle. Met ham of spekjes erbij voor een vleesvariant.
Witlof in reepjes, roerbakken, creme fraiche, mosterd en gembersiroop erbij, lekker met tagliatelle en gebakken tilapia of pangafilet.
zondag 25 juli 2010 om 21:16
Witlof met mosterdsaus
Voor 4 personen
5 à 6 stronken witlof in stukjes
van 1 kilo aardappels puree
4 kipfilets in stukjes
eventueel een gesnipperd uitje of champignons
Knorr Mosterd Saus met grove mosterd
Van de witlof het hart eruit snijden. Roerbakken in olie. Kip bakken en door de witlof scheppen. Puree maken van een kilo aardappels. De Knorrsaus door de kip en witlof roeren, warm laten worden. De puree aan één kant van een ovenschaal scheppen, de kip/witlof aan de andere kant. Eventueel gratineren met kaas en 10 minuutjes in de oven.
Ik lustte ook geen witlof, maar dit! Jammie!
Voor 4 personen
5 à 6 stronken witlof in stukjes
van 1 kilo aardappels puree
4 kipfilets in stukjes
eventueel een gesnipperd uitje of champignons
Knorr Mosterd Saus met grove mosterd
Van de witlof het hart eruit snijden. Roerbakken in olie. Kip bakken en door de witlof scheppen. Puree maken van een kilo aardappels. De Knorrsaus door de kip en witlof roeren, warm laten worden. De puree aan één kant van een ovenschaal scheppen, de kip/witlof aan de andere kant. Eventueel gratineren met kaas en 10 minuutjes in de oven.
Ik lustte ook geen witlof, maar dit! Jammie!
zondag 25 juli 2010 om 22:04
zondag 25 juli 2010 om 22:09
Mijn moeder bakte het altijd.. eerst koken, goed uit laten lekken en dan met een klontje boter in de koekepan weer opwarmen... zaaaaalig vind ik dat...
Ik gebruik witlof ook wel eens met verjaardagen enzo als 'opscheplepels' voor salades, hummus e.d. Gewoon stronkjes goed schoon maken, losse blaadjes in een bakje doen... is vaak eerder leeg dan elke andere 'dipper'.
Ik gebruik witlof ook wel eens met verjaardagen enzo als 'opscheplepels' voor salades, hummus e.d. Gewoon stronkjes goed schoon maken, losse blaadjes in een bakje doen... is vaak eerder leeg dan elke andere 'dipper'.
Winterpret: Mijn koude handen onder jouw warme trui
zondag 25 juli 2010 om 23:14
maandag 26 juli 2010 om 12:09
quote:liez75 schreef op 25 juli 2010 @ 23:14:
Minikrieltjes in pan, even aanbakken, in reepjes gesneden witlof erbij, bekertje slagroom erbij en zachtjes laten koken tot de krieltjes en witlof gaar. Dan een half pakje boursin en een pakje hamreepjes erdoor.
Supersnel klaar en ik vind het heel erg lekker (mijn kinderen ook!)Lekker, maar kun je wel op je heupen plakken, toch?
Minikrieltjes in pan, even aanbakken, in reepjes gesneden witlof erbij, bekertje slagroom erbij en zachtjes laten koken tot de krieltjes en witlof gaar. Dan een half pakje boursin en een pakje hamreepjes erdoor.
Supersnel klaar en ik vind het heel erg lekker (mijn kinderen ook!)Lekker, maar kun je wel op je heupen plakken, toch?
woensdag 28 juli 2010 om 08:24
woensdag 28 juli 2010 om 12:04
woensdag 28 juli 2010 om 12:17
Witlof, ben dr dol op!
Witlof, zonder hart,
*In stukkies snijden
-Met appel, banaan en manderijn.
*Ook in stukkies.
-Eitje koken.
*Blokjes van maken.
-Beetje slasaus (naturel)
*Door elkaar husselen..
Ik maak het vaak als de kinderen van mn vriendinnen komen.
Die zijn er inmiddels al zo aan gewend dat als ik het niet heb gemaakt ze er om vragen.
Witlof, zonder hart,
*In stukkies snijden
-Met appel, banaan en manderijn.
*Ook in stukkies.
-Eitje koken.
*Blokjes van maken.
-Beetje slasaus (naturel)
*Door elkaar husselen..
Ik maak het vaak als de kinderen van mn vriendinnen komen.
Die zijn er inmiddels al zo aan gewend dat als ik het niet heb gemaakt ze er om vragen.