Wonderlijke eetgewoonten
zondag 11 mei 2014 om 20:46
Aangezien we toch op dreef zijn
Welke eetgewoonten heb jij je ooit over verwonderd? Omdat ze fantastisch zijn, gruwelijk smerig of gewoon heel interessant/anders dan je gewend bent.
Kan uit binnen- en buitenland zijn, uit het heden of het verleden!
Mijn eerste bijdrage: lauwe frietjes aan het turkse ontbijtbuffet!
Welke eetgewoonten heb jij je ooit over verwonderd? Omdat ze fantastisch zijn, gruwelijk smerig of gewoon heel interessant/anders dan je gewend bent.
Kan uit binnen- en buitenland zijn, uit het heden of het verleden!
Mijn eerste bijdrage: lauwe frietjes aan het turkse ontbijtbuffet!
zondag 11 mei 2014 om 22:19
Ik heb de eerste tien jaar dat ik op mezelf woonde zo'n beetje alles uit pakjes en zakjes gemaakt. Het kwam niet in me op dat het anders kon en ik dacht dat iedereen dat deed. Daarna probeerde ik wel eens dingen te maken zonder pakjes/zakjes en tegenwoordig maak ik alleen nog kapucijners en chili con carne met een zakje
zondag 11 mei 2014 om 22:26
quote:gelukkigleven schreef op 11 mei 2014 @ 20:56:
Limonade drinken uit een plastic zakje met een rietje erin in Suriname.
De vreetkar die in Suriname om 10 uur op het schoolplein kwam.
Soms nasi in een plastic zakje. Soms koude patatjes met een of ander sausje (natuurlijk in een plastic zakje).
Dat is toch gewoon Caprisun?? Heerlijk!
Ik las hier iets over boerenkool met mayo. Dat eet ik zelf ook; is heerlijk.
Limonade drinken uit een plastic zakje met een rietje erin in Suriname.
De vreetkar die in Suriname om 10 uur op het schoolplein kwam.
Soms nasi in een plastic zakje. Soms koude patatjes met een of ander sausje (natuurlijk in een plastic zakje).
Ik las hier iets over boerenkool met mayo. Dat eet ik zelf ook; is heerlijk.
zondag 11 mei 2014 om 22:30
Mensen die hun hond of kat een kommetje met vla resten uit laten likken echt ik zag dit n keer bij een vriendinnetje op de basisschool en vond dit écht vies.
Zelf ook een rare eetgewoonte, avond eten eet ik in 3 keer eerst aardappels dan groente en dan vlees, ik maak mijn bord tussen de gerechten eerst schoon. En overal moet zout bij!
Zelf ook een rare eetgewoonte, avond eten eet ik in 3 keer eerst aardappels dan groente en dan vlees, ik maak mijn bord tussen de gerechten eerst schoon. En overal moet zout bij!
zondag 11 mei 2014 om 22:39
zondag 11 mei 2014 om 22:40
zondag 11 mei 2014 om 22:43
quote:Annapalona schreef op zondag 11 mei 2014 22:41 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="minnimouse in "Wonderlijke eetgewoonten"" class="messagelink">minnimouse schreef op 11 mei 2014 @ 22:26</a>:</b>
[...]
Ik las hier iets over boerenkool met mayo. Dat eet ik zelf ook; is heerlijk.</div></blockquote>Bedoel die niet een plastic zakje en een los rietje, dus geen voorgefabriceerde Caprisun?
Ja inderdaad. Een boterhamzakje.
Aanmaaklimonade in een boterhamzakje.
Noem me wereldvreemd, maar ik kende het niet.
[...]
Ik las hier iets over boerenkool met mayo. Dat eet ik zelf ook; is heerlijk.</div></blockquote>Bedoel die niet een plastic zakje en een los rietje, dus geen voorgefabriceerde Caprisun?
Ja inderdaad. Een boterhamzakje.
Aanmaaklimonade in een boterhamzakje.
Noem me wereldvreemd, maar ik kende het niet.
zondag 11 mei 2014 om 22:54
Ik eet als een kleuter, maar dan netjes Mijn vlees snijd ik eerst in stukjes, vervolgens neem ik steeds een hapje aardappel/groente/vlees. Voor het allerlaatst laat ik een stukje vlees over om 'los' te eten. Groente vind ik een soort noodzakelijk kwaad. Ik probeer elke dag aan de 200 gram te komen, zoals nodig schijnt te zijn, maar als het niet hoefde zou ik het niet doen. Er zijn maar weinig groenten die ik echt lekker vind (zuurkool, spruitjes, asperges, witlof).
zondag 11 mei 2014 om 22:58
quote:betjebig schreef op 11 mei 2014 @ 22:54:
Ik eet als een kleuter, maar dan netjes Mijn vlees snijd ik eerst in stukjes, vervolgens neem ik steeds een hapje aardappel/groente/vlees. Voor het allerlaatst laat ik een stukje vlees over om 'los' te eten. Groente vind ik een soort noodzakelijk kwaad. Ik probeer elke dag aan de 200 gram te komen, zoals nodig schijnt te zijn, maar als het niet hoefde zou ik het niet doen. Er zijn maar weinig groenten die ik echt lekker vind (zuurkool, spruitjes, asperges, witlof).Hier nog 1!
Ik eet als een kleuter, maar dan netjes Mijn vlees snijd ik eerst in stukjes, vervolgens neem ik steeds een hapje aardappel/groente/vlees. Voor het allerlaatst laat ik een stukje vlees over om 'los' te eten. Groente vind ik een soort noodzakelijk kwaad. Ik probeer elke dag aan de 200 gram te komen, zoals nodig schijnt te zijn, maar als het niet hoefde zou ik het niet doen. Er zijn maar weinig groenten die ik echt lekker vind (zuurkool, spruitjes, asperges, witlof).Hier nog 1!
zondag 11 mei 2014 om 22:59
quote:GreetBilspleet schreef op 11 mei 2014 @ 22:40:
Ik heb ooit eens iemand brood met pindakaas in de koffie zien soppen. Ik wist niet wat ik zag!
Mijn vader?
Oh wat had ik daar een hekel aan, dan zat hij die boterham met een halve pot pindakaas en half kuipje boter in de koffie te soppen.
En dan slurpte hij nog wat koffie er achter aan (die dan nog te heet was). En zat daar bij te smakken als een klein kind. Zo verschrikkelijk ranzig!
Je snapt dat ik dan altijd al mopperend weg liep . Ik werd daar echt misselijk van.
Ik heb ooit eens iemand brood met pindakaas in de koffie zien soppen. Ik wist niet wat ik zag!
Mijn vader?
Oh wat had ik daar een hekel aan, dan zat hij die boterham met een halve pot pindakaas en half kuipje boter in de koffie te soppen.
En dan slurpte hij nog wat koffie er achter aan (die dan nog te heet was). En zat daar bij te smakken als een klein kind. Zo verschrikkelijk ranzig!
Je snapt dat ik dan altijd al mopperend weg liep . Ik werd daar echt misselijk van.
zondag 11 mei 2014 om 23:04