Wortel tomatensoep

09-09-2013 11:47 7 berichten
Ik heb zojuist tomaten en wortels gehaald. Ik wil een gezond soepje maken voor als de kinderen vanmiddag uit school komen. Heeft iemand van jullie wel eens een tomaat/wortelsoep gemaakt? Hoeveel wortels in verhouding met tomaat?
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me niets. Ik zou gewoon een tomatensoep maken. En met de wortels iets lekkers voor vanavond.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik zou gaan voor tomatensoep en wortelsticks met een dipssausje.
Het enige waarvan ik zou denken dat t wortel en tomaat een beetje aan elkaar kan linken qua smaak is gember. Maar de combi zou ook niet mijn eerste keus zijn. Maak 2 soepen, een tomatensoep en een wortel-gember soep. Of van een van de 2 salade: tomaat met rode ui en ansjovis-kappertjes-dressing, of wortelsalade met sinaasappel, vissaus, rijstazijn en rode peper. Volgens mij noem ik heel veel dingen die kinderen niet lekker vinden
Ik zou juist gaan voor wortelsoep (met gember idd) En dan een lekker broodje met creme fraiche, plakken tomaat en een snufje peper en zout.
[quote]Moosey schreef op 09 september 2013 @ 12:38:

of wortelsalade met sinaasappel, vissaus, rijstazijn en rode peper. Volgens mij noem ik heel veel dingen die kinderen niet lekker vinden ;-)[/quote]

doe dan nog wat rozijntjes in de wortelsalade en maak de dressing met die naturel sladressing met kruiden, lekker zoet. Of mandarijntjes uit blik erbij, ook zoet. Beetje rettich erbij raspen in sliertjes.

Ik denk dat TO nu alleen al iets voor de kinderen heeft gemaakt
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik doe als het lukt wel altijd wat wortel door de tomatensoep. Restje wortel van de vorige dag. Of, zoals dit weekend, één flinke winterpeen op zeven liter tomaat. Hadden er ook twee mogen zijn, maar de wortel had ik al gekocht met het idee dat ik een emmertje tomaten zou krijgen. Waren echter bijna twee emmers!

Wortel goed gaar koken. Tomaten opzetten in eigen vocht, doorsnijden en even uitknijpen, en dan als het kookt de staafmixer er in. Daarna alles, wortel en tomaat en evt een gebakken ui, door de passe-vite. Bouillonblokjes naar smaak toevoegen. Vermicelli erbij als het weer kookt, en eventeel nog wat gehaktballetjes. Als de soep dan nog wat zuur smaakt een eetlepel of twee, drie suiker erbij. Eet smakelijk en succes met de afwas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven